Οι επιπτώσεις που έχουν στον καθορισμό των ναύλων όλων των τύπων Tankers μακροοικονομικοί και γεωγραφικοί παράγοντες (οικονομικού και κοινωνικοπολιτικού περιβάλλοντος)
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ναύλωση και ναύλος ; Τιμές πετρελαίου ; Πετρελαιοειδή ; Πετρελαιοφόρα ; Πετρελαϊκές κρίσεις ; Διεθνής ναυτιλία ; Crude oil ; TankersΠερίληψη
Σε αυτή την εργασία ο κύριος στόχος είναι να δείξουμε το πως, τόσο οι μακροοικονομικοί όσο και οι χρηματοοικονομικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τους ναύλους στη spot ναυτιλία για τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου διαφόρων κατηγοριών. Για να πετύχουμε το στόχο αυτό, θα χρησιμοποιήσουμε ένα μακροοικονομικό παράγοντα, που είναι οι εισαγωγές πετρελαίου των Ηνωμένων Πολιτειών, και δύο χρηματοοικονομικούς παράγοντες, που είναι η τιμή του αργού πετρελαίου και των προϊόντων του και οι μεταβολές του USD Index. Οι προαναφερθέντες τρεις παράγοντες θα χρησιμοποιηθούν, ως ανεξάρτητες μεταβλητές, σε τέσσερα μοντέλα παλινδρόμησης. Η εξαρτημένη μεταβλητή, στα τέσσερα αυτά μοντέλα, θα είναι οι ναύλοι στη spot ναυτιλία για τα δεξαμενόπλοια. Το πρώτο μοντέλο θα παρουσιάσει το εμπόριο προϊόντων πετρελαίου, καθώς θα αναφέρεται σε δεξαμενόπλοια χωρητικότητας έως και 45-50,000 DWT. Τα υπόλοιπα τρία μοντέλα θα παρουσιάσουν το εμπόριο αργού πετρελαίου, καθώς θα αναφέρονται σε δεξαμενόπλοια Aframax (χωρητικότητας έως 80-85,000 DWT), Suezmax (χωρητικότητας έως 130-135,000 DWT) και τέλος VLCC (Very Large Crude Carriers) (χωρητικότητας έως 270-285,000 DWT). Στο επίκεντρο της εργασίας βρίσκονται οι Η.Π.Α. και οι διαδρομές των δεξαμενόπλοιων από και προς αυτές.