dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Σιγάλας, Δημήτριος | |
dc.date.accessioned | 2018-06-20T11:20:15Z | |
dc.date.available | 2018-06-20T11:20:15Z | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11269 | |
dc.description.abstract | Η έννοια των Logistics εμφανίστηκε στον Ελλαδικό χώρο περίπου στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ουσιαστικά όμως η ολοκληρωμένη ερμηνεία αλλά και εφαρμογή αυτών των μεθόδων έκαναν αισθητή την παρουσία τους πολύ αργότερα.
Η προσπάθεια για την εφαρμογή των Logistics στις επιχειρήσεις ξεκίνησε αρχικά από τις ‘Ένοπλες Δυνάμεις όπου εκεί η χρήση διαφόρων οπλικών συστημάτων αλλά και η φύλαξη τους και σαφής διανομή τους, απαιτούσαν την παρουσία μεθόδων και συστημάτων που θα εξασφάλιζαν λεπτομερή καταγραφή των αποθεμάτων και έγκαιρη κατανομή (Παππή, 2006).
Με την πάροδο των χρόνων, εμφανίστηκαν κάποια συγκεκριμένα στοιχεία στην επιστήμη των Logistics, τα οποία ουσιαστικά εκτόξευσαν σημαντικά τις μεθόδους της επιστήμης αυτής (Bayles, 2001). Επιπλέον, άρχισαν να την κάνουν γνωστή στις διάφορες επιχειρήσεις και βιομηχανίες αλλά συγχρόνως και πιο κατανοητή σε αυτές με την ανάπτυξη διαφόρων βασικών λειτουργιών.
Μέρα με την μέρα όλο και περισσότερα καταστήματα πώλησης διαφόρων προϊόντων, στράφηκαν προς την υιοθέτηση των Logistics αλλά και μεθόδων όπου θα τους εξασφάλιζαν την σωστή και έγκυρη καταγραφή των αποθεμάτων τους. Συγχρόνως όμως θα προσέφεραν στα διάφορα καταστήματα, μικρά ή μεγάλα, ένα αξιόπιστο σύστημα υπηρεσιών προς τους πελάτες τους. Το αρμόδιο τμήμα της Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας είναι ουσιαστικά υπεύθυνο για την αποτελεσματική, κανονική ροή αλλά και για την αποθήκευση των αγαθών και υπηρεσιών σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση. Το τμήμα αυτό φέρει την ονομασία Logistics. Από τη στιγμή που τα αγαθά ή υπηρεσίες και οι πληροφορίες θα προσέλθουν στον αποθηκευτικό χώρο και μέχρι και να καταναλωθούν, πραγματοποιείται η παραπάνω διαδικασία η οποία έχει ως βασικό της στόχο την ικανοποίηση των καταναλωτών.
Μια δήλωση η οποία αναφέρεται στη παραπάνω λειτουργία αλλά και στο στόχο των Logistics είναι πολύ σημαντική. Η δήλωση αυτή βέβαια αφορά την υπηρεσία 3rd party και κυρίως αναφέρεται στα αγαθά ή σε υπηρεσίες οι οποίες προέρχονται από αυτά (Harrison, 2001).
Είναι απαραίτητο βέβαια για τους υπεύθυνους των καταστημάτων που πραγματοποιούν χρήση logistics, να γνωρίζουν πως με το πέρασμα του χρόνου, οι υπηρεσίες στους καταναλωτές θα πρέπει να είναι όσο το δυνατό καλύτερες προκειμένου να επιτυγχάνονται ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες σ’ αυτό το τομέα. Επομένως καλό είναι να είναι ενημερωμένοι ότι τα 3rd party logistics σχετίζονται με δυο τομείς οι οποίοι αναφέρονται στα εξής στοιχεία (Πανελλήνια Έρευνα της εταιρείας ICAP για τα Logistics για το έτος 2013): - Αυτός ο οποίος αναφέρεται σε επιχείρηση η οποία έχει ως στόχο της να επιδείξει τη μέγιστη ικανοποίηση απέναντι στους πελάτες και καταναλωτές της και επομένως της χρειάζεται (Bayles, 2001):
• μια καλή οργάνωση
• εσωτερική διανομή
• εκροή των αγαθών της
- Ο τομέας εκείνος που ασχολείται με την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι επιχειρήσεις και οι εταιρείες οι οποίες ανήκουν στην εφοδιαστική αλυσίδα είναι αυτές που φροντίζουν τα αγαθά τους να φτάσουν στους καταναλωτές μέσα από την επεξεργασία της πρώτης ύλης. Η οργάνωση και η ροή των αγαθών είναι απαραίτητη σε αυτή τη φάση.
Η βασική αιτία των παραπάνω, είναι ότι ο ανταγωνισμός και η οικονομία που υπάρχουν σε ανεπτυγμένη βάση. Σε ότι αφορά τον ανταγωνισμό, αυτό αναφέρεται είναι συλλογικός. Επομένως για να είναι αλλά και για να χαρακτηρίζονται κάποιες επιχειρήσεις ανταγωνιστικές, θα πρέπει μέσα στην αγορά που ανήκουν να έχουν εδραιωθεί δυναμικά και η παρουσία τους να θεωρείται δυνατή. Απαραίτητα βέβαια να έχουν υπολογίσει τα όποια στοιχεία σχετίζονται με τα Logistics και να τα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη. Όπως το ίδιο πρέπει να κάνουν και κατά την εφαρμογή τους. Υπάρχουν βέβαια κάποιες συγκεκριμένες λειτουργίες οι οποίες συντελούν έτσι ώστε να διαμορφώνονται τα σωστά κανάλια διανομής αγαθών (Αποστόλου, 2012). | el |
dc.format.extent | 112 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Διευρεύνηση του νομοθετικού πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας των εταιρειών logistics στην Ελλάδα | el |
dc.title.alternative | IImplementation of the legislative framework for the establishment and operation of logistics companies in Greece | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The notion of logistics appeared in Greece in the early 1990s, but it took long before these methods were fully understood and implemented.
Modern-day logistics as applied in businesses can be traced back to the armed forces, where the use of various weapon systems, as well as their storage and clear distribution, required methods and systems to ensure a detailed recording of inventories and timely distribution of supplies (Pappi, 2006).
Over time, logistics evolved into a science, and its methods experienced exponential development (Bayles, 2001). Moreover, it became increasingly known and comprehensible to the various businesses and industries, which began to develop several key functions.
Stores selling various products have increasingly adopted Logistics and methods for ensuring that their inventories are properly and accurately recorded. At the same time, however, logistics enable them to offer reliable services to customers at their stores, small or large. The function of the Supply Chain Management that is responsible for the efficient and regular flow and storage of goods and services in a given business is called Logistics. From the time when the goods or services and information arrive at the storage area and until they are consumed, the logistics process is carried out, which has as its primary objective the satisfaction of consumers.
A statement which is referring to the above function and to the purpose of logistics is very important. An important aspect of logistics is third party logistics.
It is of course necessary for store managers making use of logistics that, over time, the services offered to consumers have to be as high-quality as possible, in order to ensure competitiveness. They should therefore be aware of the fact that third party logistics is relevant for two sectors, as follows (ICAP Third Party? Logistics Survey for 2013): - Businesses, which aim for maximum customer and consumer satisfaction and therefore need (Bayles, 2001):
• Good organization
• Internal distribution
• Outflow of their goods
- The supply chain industry, i.e. the companies that ensure that the goods of the abovementioned businesses reach consumers through the processing of raw materials. The organization and flow of goods is essential at this stage.
The underlying cause of the above?? is that competition and the economy have expanded. Competition is collective? Thus, in order to be and be seen as competitive, firms must be dynamically established and have a strong presence in the market in which they are active. It is essential, of course, than any logistics issues are taken seriously into account and addressed. There are, of course, some specific functions that help to form the right channels of distribution of goods (Apostolou, 2012). | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Νομοθετικό πλαίσιο | el |
dc.subject.keyword | Logistics | el |
dc.subject.keyword | Εφοδιαστική αλυσίδα | el |
dc.date.defense | 2018-05-30 | |