Συγχωνεύσεις και συνέργειες στη βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι επιπτώσεις στη λιμενική βιομηχανία
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ναυτιλιακές εταιρείες ; Εμπορευματοκιβώτια ; Διαχειριστές θαλάσσιων τερματικών ; Τερματικά εμπορευματοκιβωτίων ; Ολοκληρώσεις ; Container shipping lines ; Port operators ; Container terminals ; Containers ; IntegrationΠερίληψη
Τα νέα δεδομένα στο παγκόσμιο εμπόριο και τα άλματα της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, ανέτρεψαν πολλά από τα δεδομένα που υπήρχαν στη βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων. Με τα αρχικά δεδομένα της ραγδαία αυξανόμενης ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά αγαθών και τη βοήθεια της τεχνολογίας δημιουργήθηκαν πλοία με τεράστια μεταφορική ικανότητα και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (υπερ-αποδοτικά τόσο για τα οικονομικά των εταιρειών όσο και για το περιβάλλον). Η οικονομική κρίση όμως έφερε μείωση των τιμών και ανικανότητα πλήρωσης του - άπλετου πλέον - χώρου στα πλοία οδηγώντας τις εταιρείες του κλάδου να προβούν σε αλλαγές της δομής και της λειτουργίας τους προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες τους ή σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και για να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα τους.
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να περιγράψει την τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στη βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες υιοθετούν στρατηγικές ολοκληρώσεων δημιουργώντας μεγάλες συμμαχίες καθώς και οι επιπτώσεις αυτών στους διαχειριστές θαλάσσιων τερματικών. Με τη μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μία ανασκόπηση της οικονομικής κατάστασης των τελευταίων ετών και η επίδραση της στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται τα είδη των διάφορων μορφών συγχωνεύσεων και εξαγορών καθώς και τα κίνητρα που οδηγούν σε αυτές. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται τα είδη των στρατηγικών συμμαχιών με έμφαση σε αυτά που επικρατούν στην ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι μεγαλύτερες συμμαχίες του κλάδου και τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύονται οι επιπτώσεις τους στα τερματικά διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και η απάντηση των εταιρειών διαχείρισης θαλάσσιων τερματικών που ήρθε με την υιοθέτηση αντίστοιχων στρατηγικών ολοκλήρωσης.