Πως θα επηρεαστεί η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές εξαιτίας νέου θαλάσσιου δρόμου λόγω του λιωσίματος των πάγων στην Αρκτική
View/ Open
Keywords
Θαλάσσιες μεταφορές ; Σιδηρομετάλλευμα ; Θαλάσσιο εμπόριοAbstract
Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να ερευνηθεί το όφελος των θαλάσσιων μεταφορών ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία λόγω του ανοίγματος του νέου θαλάσσιου δρόμου από το λιώσιμο των πάγων στην Αρκτική. Θα μελετήσουμε το εμπόριο 3 διαφορετικών αγαθών: σιδηρομεταλλεύματος, αργού πετρελαίου και σιτηρών. Για την ακρίβεια, για κάθε προϊόν επιλέχθηκαν 8 διαφορετικές διαδρομές όπου μελετάται η απόσταση μεταξύ των λιμανιών και οι ημέρες του ταξιδιού συγκρίνοντας την διαδρομή μέσω Suez και μέσω Αρκτικής. Επιπρόσθετα συγκρίνονται τα κόστη και τα ακαθάριστα έσοδα. Οι τιμές των μεταβλητών που χρησιμοποιούνται στην εργασία αφορούν τις περιόδους 2013-2014, την χρονική περίοδο κατά την οποία συντασσόταν η εργασία και έγιναν όλοι οι υπολογισμοί . Για καλύτερη κατανόηση της διαδρομής της Αρκτικής, ορίζεται, επίσης, ακριβώς η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή (NSR / Northern Sea Route) και ποια είναι τα φυσικά χαρακτηριστικά της. Μελετάται επίσης η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί έτσι ώστε η διοίκηση της Αρκτικής να δώσει την άδεια εισόδου και εξόδου σε αυτό το πέρασμα. Η ιστορική αναδρομή δείχνει το πώς ανακαλύφθηκε, πως χαρτογραφήθηκε και πως χρησιμοποιήθηκε η Αρκτική μέσα στο πέρασμα των χρόνων αλλά και ποια ήταν η χρησιμότητα της για του ντόπιους λαούς. Τέλος, η αναφορά στις ροές των προϊόντων και των πλοίων από το 1945 μέχρι το 2013 δείχνει ότι το πέρασμα από την Αρκτική ανέκαθεν έπαιζε σημαντικό ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές, τα παλαιότερα χρόνια κυρίως για τις παράκτιες περιοχές της, αλλά και τα τελευταία για όλες τις υπόλοιπες χώρες.