Συστήματα αξιολόγησης και παρακίνησης ανθρώπινου δυναμικού στις επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση ανθρώπινων πόρων ; Συστήματα αξιολόγησης ; Μέθοδοι παρακίνησης / κινήτρων ανθρώπινου δυναμικού ; Human resource management ; Evaluation systems ; Motivational systemsΠερίληψη
Η παρούσα εργασία εξετάζει τα συστήματα παρακίνησης και αξιολόγησής του ανθρώπινου δυναμικού.
Η παρακίνηση και η αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων είναι δύο από τα πιο σημαντικά ζητήματα της Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού καθώς είναι στενά συνδεδεμένες με την απόδοση και με τις στάσεις των εργαζομένων προς την εργασία, την αφοσίωση την εργασία και τέλος στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της επιχείρησης.
Οι θεωρίες που αναπτύχθηκαν γύρω από την παρακίνηση προσπαθούν να εξηγήσουν τι είναι αυτό που κάνει τον άνθρωπο να εργάζεται περισσότερο ή λιγότερο. Είναι πλέον αποδεκτό ότι δεν υπάρχει μόνο μία σωστή θεωρία γύρω από την παρακίνηση αλλά πολλές που αποτελούν όψεις του φαινομένου της παρακίνησης. Στην πράξη όπως αποδείχθηκε σε αυτή την εργασία μετά από μελέτη βασικό στοιχείο στην έννοια της παρακίνησης είναι τα κίνητρα αλλά και πως οι θεωρίες κινήτρων έχουν αμφισβητηθεί αφού δεν λαμβάνουν υπόψη κάποιους παράγοντες όπως οι πολιτισμικές καταβολές κ.α.
Η δεύτερη έννοια που ασχολείται αυτή η εργασία, η αξιολόγηση της απόδοσης είναι πολύ σημαντική για την επιχείρηση αφού από τα αποτελέσματά της εξαρτώνται αυξήσεις, προαγωγές ακόμα και απολύσεις. Σήμερα η πλειοψηφία των εταιρειών και επιχειρήσεων χρησιμοποιούν συστήματα αξιολόγησης με μεικτά αποτελέσματα όπως θα φανεί στη συνέχεια της εργασίας καθώς δεν μπορούν να αγνοηθούν κάποια σφάλματα και προβλήματα που απορρέουν από την εφαρμογή της.
Όσον αφορά τη δομή της εργασίας, στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται έμφαση γενικά στην έννοια της Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού και στις επιμέρους λειτουργίες της (Προγραμματισμός, Προσέλκυση και Επιλογή, Εκπαίδευση, Αξιολόγηση Απόδοσης και Αμοιβές.) Στο επόμενο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της παρακίνησης, η σημασία της οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για τον τρόπο με τον οποίο παρακινούνται οι άνθρωποι, αναφέρονται τα χρηματικά και μη χρηματικά κίνητρα που παρέχει η διοίκηση στους εργαζομένους και τέλος εξετάζονται τα προβλήματα που εμφανίζονται κατά την εφαρμογή των συστημάτων παρακίνησης. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της αξιολόγησης των εργαζομένων, οι σκοποί της, οι μέθοδοι αξιολόγησης που υπάρχουν, εξετάζεται το ποιος θα πρέπει να διενεργεί την αξιολόγηση καθώς και τα προβλήματα σφάλματα που μπορεί να προκύψουν από τη διαδικασία αυτή.