Οι ευρωπαϊκές πολιτικές για την κοινωνική ένταξη πολιτών τρίτων χωρών: το θέατρο ως εργαλείο των εκπαιδευτικών πολιτικών για την ένταξη των μεταναστών / προσφύγων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κοινωνική ένταξη ; Μετανάστευση ; Εκπαίδευση ; Θέατρο στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η πρόσφατη προσφυγική κρίση ανέδειξε ένα σημαντικό κενό που υπάρχει στην ΕΕ να αντιμετωπίζει κρίσεις. Η μαζική εισροή ανθρώπων εντός των συνόρων της ΕΕ, κυρίως μετά το ξέσπασμα της Συριακής κρίσης την ανάγκασε να λάβει άμεσα μέτρα και να συνεργαστεί με διεθνείς οργανισμούς στο αρχικό κυρίως στάδιο, αυτό της ταυτοποίησης και με ΜΚΟ.
Έλαβε αποφάσεις και οδηγίες, οι οποίες στόχο είχαν εκτός από τη μείωση της γραφειοκρατίας την ταυτοποίηση και την πιο γρήγορη λειτουργία του συστήματος ασύλου να εντάξει τους πρόσφυγες/μετανάστες στις δομές και τις κοινωνίες υποδοχής.
Στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής παρουσιάστηκε ένα σχέδιο δράσης, το οποίο τονίζει τη σπουδαιότητα της εκπαίδευσης στον τομέα αυτό. Η εκπαίδευση πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα εργαλεία που διαθέτει και αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία προκειμένου να επιτύχει την ένταξη στις κοινωνίες υποδοχής. Ειδικά το θέατρο και η χρήση του ως παιδαγωγικό εργαλείο είναι πρωταρχικής σημασίας.
Η Ελλάδα, χώρα που δέχτηκε το μεγαλύτερο αριθμό προσφύγων/μεταναστών δημιούργησε νόμους και διάφορα προτεινόμενα προγράμματα για να μπορέσει τουλάχιστον να εντάξει τα παιδιά στις εκπαιδευτικές δομές.