dc.contributor.advisor | Πέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία | |
dc.contributor.author | Καλάκου, Παναγιώτα Ν. | |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T12:37:23Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T12:37:23Z | |
dc.date.issued | 2017-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11038 | |
dc.description.abstract | Οι οικονομίες των κρατών της ευρωπαϊκής οικογένειας, για να μπορέσουν
ανταποκριθούν στις διαρκώς αυξανόμενες παγκόσμιες κοινωνικές προκλήσεις,
οφείλουν να μετεξελιχθούν σε οικονομίες ανταγωνιστικές και βιώσιμες, στηριζόμενες
στη γνώση και την εμπειρία. Ο κλάδος της εκπαίδευσης αποτελεί πρωταρχικό
παράγοντα ανάπτυξης της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας των κρατών μελών
της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά η ανομοιογένεια του μαθητικού πληθυσμού, που
αποτελεί πλέον μία πραγματικότητα, δημιουργεί απορρύθμιση των εκπαιδευτικών
δομών και απαιτεί τη χάραξη νέων στρατηγικών σχεδίων και πολιτικών.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε και αναλύθηκε η δομή, η
οργάνωση και η ποικιλία των τύπων εκπαίδευσης του γερμανικού συστήματος, στο
πλαίσιο ενός πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος, και κυρίως του κλάδου της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αρχικά αναλύονται οι διαπολιτισμικές αρχές και τα
μοντέλα μεταναστευτικής εκπαιδευτικής πολιτικής ενώ στη συνέχεια, κάνοντας χρήση
των εργαλείων της στρατηγικής ανάλυσης, παρουσιάζεται και διασαφηνίζεται το
εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των εκπαιδευτικών οργανισμών της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναδεικνύοντας μεν τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους,
δε τις ευκαιρίες, απειλές και τους πιθανούς κινδύνους του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Μέσω της στρατηγικής αυτής ανάλυσης και της ανάδειξης του κλάδου της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Γερμανίας, οριοθετούνται και προτείνονται ορισμένες
«βέλτιστες» εκπαιδευτικές πρακτικές και πρότυπα ευρωπαϊκά σχολικά προγράμματα
που συνδέονται με την καινοτομία, την αριστεία και την επιχειρηματικότητα στο
σχολείο. Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας βασίζεται σε βιβλιογραφικές πηγές και
δεδομένα που αντλήθηκαν μέσω έγκυρων εγχειριδίων και ηλεκτρονικών πηγών. | el |
dc.format.extent | 103 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Στρατηγική ανάλυση του κλάδου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γερμανία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The economies of the states of the European family, in order to respond to the
ever-growing global social challenges, must evolve into competitive and sustainable
economies, based on knowledge and experience. The education sector is a primary
factor in the development of the economy and entrepreneurship of the Member States
of the European Union, but the heterogeneity of the student population, which is now a
reality, creates deregulation of educational structures and requires new strategic plans
and policies.
In this thesis, the structure, organization and diversity of the education systems
of the German system was studied and analyzed, within a multicultural environment,
especially the primary education sector. Initially, intercultural principles and
immigration education policy models are analyzed, and then, using the tools of the
strategic analysis, the internal and external environment of the primary education
institutions is presented and elucidated, highlighting their strengths and weaknesses,
and the opportunities, threats and potential dangers of the external environment.
Through this strategic analysis and the emergence of the primary education sector in
Germany, some "best" educational practices and standard European curricula linked to
innovation, excellence and entrepreneurship in school are delimited and proposed. The
theoretical framework of the thesis is based on bibliographic sources and data obtained
through valid handbooks and electronic sources. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγική ανάλυση | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά πρότυπα | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Γερμανία | el |
dc.subject.keyword | Strategic analysis | el |
dc.subject.keyword | SWOT analysis | el |
dc.subject.keyword | PEST analysis | el |
dc.subject.keyword | European educational standards | el |
dc.subject.keyword | Primary education | el |
dc.subject.keyword | Germany | el |
dc.date.defense | 2018-02 | |