Στρατηγική ναυλώσεων - αγορά χύδην ξηρού φορτίου & οικονομική κρίση
Chartering practices - dry bulk market & financial crisis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ναυλαγορά ; Ναυτιλιακή βιομηχανία ; Οικονομικές κρίσεις ; Διεθνής ναυτιλία ; Αγορά χύδην ξηρού φορτίου ; Ναυτιλιακοί κύκλοι ; Πλοία ; Εμπορεύματα ; Ναύλωση και ναύλοςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία θα επικεντρωθεί στην αγορά πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και
συγκεκριμένα στους τύπους πλοίων Handy size & Supramax. Θα γίνει μια προσπάθεια
προσέγγισης εξετάζοντας τη στρατηγική σημασία των ναυλώσεων εν μέσω της
οικονομικής ύφεσης, και παράλληλα θα προσπαθήσει να αναδείξει τις συνθήκες κάτω
από τις οποίες λαμβάνονται μια σειρά από αλληλένδετες μεταξύ τους στρατηγικές
αποφάσεις στην αγορά των πλοίων Handysize & Supramax εξετάζοντας κάποια
ενδεικτικά σενάρια.
Έχοντας ως αφετηρία το ενδιαφέρον και την επαγγελματική μου ενασχόληση με
την υπό εξέταση αγορά θεωρήθηκε σκόπιμο να μελετηθεί ποια στρατηγική θα απέδιδε
τα καλύτερα αποτελέσματα έναντι των εναλλακτικών της, πραγματοποιώντας μια
μελέτη σεναρίων με δεδομένα ναυλαγοράς από την διετία 2015-2016. Η περίοδος αυτή
εντάσσεται στα πλαίσια μιας υφεσιακής περιόδου και ανήκει στον 23ο ναυτιλιακό κύκλο.
Επίσης η περίοδος αυτή είναι ενδεικτική για τα μακρά υφεσιακά διαστήματα που
καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτιλιακές εταιρίες. Για την εν λόγω περίοδο
χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που άντλησα από τα Baltic questionnaire για ένα πλοίο
Handy size και ένα πλοίο Supramax της εταιρείας στην οποία εργάζομαι γίνεται μια
ανάλυση σεναρίων αξιολογώντας τρεις από τις πιο συχνά εμφανιζόμενες στρατηγικές
ναυλώσεων: 1) επιλέγοντας μόνο Fronthaul – Backhaul ταξίδια στον Ατλαντικό και την
Ανατολική Μεσόγειο-Βαλτική, εξετάζοντας παράλληλα την υπόθεση ότι παραδοσιακά
οι αγορές του Ατλαντικού είναι σε καλύτερα επίπεδα από τις υπόλοιπες αγορές, 2) με
ετήσιες χρονοναυλώσεις, μια επιλογή προτιμώμενη από εταιρίες που χρειάζονται
ασφαλείς και σταθερές ταμειακές ροές, 3) ακολουθώντας το παραδοσιακό Tramp
μοντέλο της εμπορικής ναυτιλίας επιλέγοντας την επόμενη ναύλωση με κυρίαρχο
κριτήριο τον ημερήσιο ναύλο και με δεύτερο κριτήριο την περιοχή
ανοίγματος/επαναπαράδοσης του πλοίου. Ως τιμές αναφοράς θα χρησιμοποιηθούν οι
τιμές των επιμέρους δεικτών του Baltic Exchange Supramax Index-BSI- και Baltic
Exchange Handysize Index -BHSI-και θα συνεξετασθούν με κοινά στοιχεία κόστους
όπως technical off-hire days, operating days, έξοδα ταξιδιού (voyage
expenses),λειτουργικό κόστος (Opex) κ.α. που θα ενσωματωθούν σε κάθε σενάριο με
σκοπό στο τέλος της εξεταζόμενης περιόδου να αναλυθούν τα αποτελέσματα της κάθε
στρατηγικής έναντι των υπολοίπων. Τα κριτήρια σύγκρισης των παραπάνω στρατηγικών είναι αφενός οι ταμειακές
ροές-cash flow- που δημιούργησαν, το μέσο ημερήσιο μίσθωμα συγκρίνοντας τα τρία
σενάρια μεταξύ τους αλλά και με τη μέση απόδοση της αγοράς.