Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαντουβάκης, Άγγελος
dc.contributor.authorΒλαχόπουλος, Περικλής
dc.date.accessioned2018-02-21T07:29:16Z
dc.date.available2018-02-21T07:29:16Z
dc.date.issued2018-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10959
dc.descriptionΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΝΤΕ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΚΑΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙel
dc.description.abstractΗ ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, του υλικού και η προστασία του περιβάλλοντος, ήταν ανέκαθεν ζητήματα που απασχολούσαν τη ναυτιλιακή κοινότητα. Ιδιαίτερα μετα τη δεκαετία του 1960, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τη γιγαντοποίηση των πλοίων και την εδραίωση των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η ανησυχία της κοινής γνώμης για τα ναυτικά ατυχήματα, οδήγησε τις κυβερνήσεις να λάβουν μέτρα και να θεσπίσουν νομοθεσίες στο ναυτικό οικοδόμημα. Οι διεθνείς κανόνες που θεσμοθετήθηκαν, αφορούσαν κυρίως την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την ασφαλή διαχείρηση του υλικού και δεν λάμβαναν υπ’ όψιν ότι στην πλειοψηφία τους ό,τι τα ατυχήματα οφείλονταν σε ανθρώπινα λάθη και όχι σε αστοχίες ή κακοδιαχείρηση του υλικού. Ο κώδικας ISM, o οποίος θεσμοθετήθηκε το 1994 από τον ΙΜΟ και αποτελεί κεφάλαιο της διεθνούς σύμβασης για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS), ήρθε σαν αποτέλεσμα των προβληματισμών που δημιουργήθηκαν από την εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων και προκειμένου να εισάγει ένα ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο, που μέχρι τότε δεν υπήρχε. Έγινε υποχρεωτικός για όλους από το 2002 και έφερε αλλαγές στον ναυτιλιακό κλάδο, όπως αλλαγές στην κουλτούρα των εταιρειών και των εργαζομένων προς την κατεύθυνση της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Ωστόσο, όπως κάθετι νέο, έτσι και ο κώδικας έφερε αναστάτωση στη ναυτιλιακή κοινότητα. Το να υιοθετήσεις ένα παγκόσμιο νομικό όργανο, όπως ο κώδικας, δεν είναι μία εύκολη εργασία. Επιπλέον, η αποτελεσματική εφαρμογή του και τα αποτελέσματα του στην εξασφάλιση της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος αμφισβητούνται από πολλούς. Ναυτικά ατυχήματα εξακολουθούν να υφίστανται και μετά την εφαρμογή του κώδικα, παρά τη μείωση τους. Παράγοντες όπως η γραφειοκρατία, ο ανθρώπινος παράγοντας και η κόπωση επηρεάζουν την αποτελεσματική εφαρμογή του. Η εργασία, μέσω της διεθνούς βιβλιογραφίας προσδιορίζει τους παράγοντες που επιδρούν στην αποτελεσματική εφαρμογή του κώδικα, στα προβλήματα που δημιουργούν αυτοί και στα θετικά σημεία από την εφαρμογή του κώδικα. Επίσης, με την εκπόνηση έρευνας, μέσω ερωτηματολογίου σε στελέχη του ελληνικού και ελληνόκτητου εμπορικού ναυτικού, καταγράφει τις απόψεις τους και εξάγει σημαντικά συμπεράσματα ως προς την αποτελεσματικότητα του στην ελληνική εμπορική ναυτιλία και τελός κάνει προτάσεις για τη βελτιστοποίηση της εφαρμογής του.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ αποτελεσματικότητα του ISM Code στην ελληνική εμπορική ναυτιλίαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe safety of human life, material and environmental protection has always been a matter of concern to the maritime community. Particularly since the 1960s, with the advancement of technology, the giganticisation of ships and the consolidation of the media, public concern about maritime accidents has led governments to take measures and to adopt legislation in the naval structure. The international rules that have been set up mainly concerned the development of technology and the safe handling of the ma-terial and did not take into account that the majority of accidents were due to human errors and not to failures or misuse of the material. The ISM Code, which was instituted in 1994 by the IMO and is a chapter of the International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS), came as a result of the concerns raised by the application of international conventions and in order to introduce a single legislative framework, which until then did not exist. It has become mandatory for all since 2002 and has brought changes in the shipping industry, such as changes in the culture of companies and workers towards safety and environmental protection. However, as a newcomer, the code has also been disrupted by the shipping com-munity. To adopt a global legal instrument, such as the code, is not an easy task. More-over, its effective implementation and its effects on ensuring safety and environmental protection are questioned by many. Maritime accidents continue to exist after the code is implemented, despite their decline. Factors such as bureaucracy, human factor and fatigue affect its effective implementation. The work, through international bibliography, identifies the factors that affect the effective implementation of the code, the problems these factors create and the pos-itive points from the implementation of the code. Also, by conducting a survey through a questionnaire addressed to executives of the Greek and Greek-owned merchant navy, it records their views and draw important conclusions as to their effectiveness in Greek merchant shipping and make proposals to optimize its implementation.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordISM Codeel
dc.subject.keywordΝαυτιλία -- Μέτρα ασφαλείαςel
dc.subject.keywordΝαυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσίαel
dc.subject.keywordΑνθρώπινος παράγονταςel
dc.date.defense2018-02


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»