Η εκπαίδευση ως όχημα για την επίτευξη των στόχων εξωτερικής πολιτικής: η Τουρκία, η περίπτωση του ψευδοκράτους, και ο ρόλος του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Τουρκία ; Κύπρος ; Κυπριακό ζήτημαΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία διερευνάται ο ρόλος της εκπαίδευσης ως μέσο για την επίτευξη των εθνικών επιδιώξεων ενός κράτους, της Τουρκίας. Μελετάται, συγκεκριμένα, η περίπτωση των σχέσεων που η Τουρκία επιδιώκει να προωθήσει μεταξύ ενός μη αναγνωρισμένου κράτους, της αυτοαποκαλούμενης «Τουρκικής Δημοκρατίας Βόρειας Κύπρου» με τις χώρες του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα από έρευνα σε επίσημα κείμενα της Τουρκίας, του ψευδοκράτους και του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας αποδεικνύεται πως ο εν λόγω οργανισμός με τις αρχές της ισλαμικής αλληλεγγύης δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την προώθηση της αναγνώρισης του ψευδοκράτους από τη διεθνή κοινότητα. Ένα ικανό μέσο για την προώθηση της αναγνώρισης φαίνεται ότι είναι η εκπαίδευση. Μελετώνται, λοιπόν, το εκπαιδευτικό πλαίσιο συνεργασίας που προσφέρει ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας, καθώς επίσης και ο τρόπος με τον οποίο η Τουρκία και το ψευδοκράτος αξιοποιούν την εκπαίδευση για την άρση των διεθνών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στους Τουρκοκύπριους και την επίτευξη της αναγνώρισης του ψευδοκράτους. Από τη μελέτη προκύπτει ότι η εκπαίδευση δύναται να λειτουργήσει ως μέσο για τη σύναψη σχέσεων μεταξύ των κρατών στοχεύοντας στην προώθηση των εθνικών τους συμφερόντων, γεγονός το οποίο συμβαίνει στην περίπτωση της Τουρκίας και του ψευδοκράτους.