dc.contributor.advisor | Ασδεράκη, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Μπουλακάκη, Χριστίνα | |
dc.date.accessioned | 2018-01-25T09:06:30Z | |
dc.date.available | 2018-01-25T09:06:30Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10850 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει, μέσω της μελέτης πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, τη συμβολή των δικτύων στην προώθηση τόσο της Στρατηγικής και των Προτεραιοτήτων, όσο και των Προγραμμάτων των Διεθνών Οργανισμών, εξετάζοντας ως μελέτη περίπτωσης το Παγκόσμιο Δίκτυο Πανεπιστημιακών Εδρών UNESCO/UNITWIN. Για το σκοπό αυτό, αρχικά αναλύεται η Θεωρία Δικτύων στις διεθνείς σχέσεις, με έμφαση στους διεθνείς οργανισμούς, ενώ στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα σημαντικότερα δίκτυα που έχει συστήσει η UNESCO στους πέντε τομείς της αρμοδιότητάς της, εστιάζοντας κυρίως στον τομέα της εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, αναλύεται το Πρόγραμμα Πανεπιστημιακών Εδρών UNESCO/UNITWIN. Περιγράφεται ο σκοπός του Προγράμματος, η διαδικασία ίδρυσης Έδρας UNESCO και ο συντονιστικός ρόλος του διεθνούς οργανισμού, ενώ στο επόμενο κεφάλαιο παρουσιάζεται η γεωγραφική και κυρίως, η θεματική κατανομή των 667 πανεπιστημιακών Εδρών UNESCO, μέσω της οποίας διαφαίνεται καθαρά η τάση του διεθνούς Οργανισμού να χρησιμοποιεί το εν λόγω δίκτυο ως όχημα προώθησης των αξιών και των προτεραιοτήτων του. Στη συνέχεια, περιγράφεται η ιδιαίτερα επιτυχημένη υλοποίηση του Προγράμματος στην Ελλάδα και επιχειρείται η σύγκριση με χώρες των Βαλκανίων, της Μεσογείου και της δυτικής Ευρώπης, ενώ διαπιστώνεται η ανάγκη ίδρυσης νέων ελληνικών Εδρών UNESCO με καινοτόμες θεματικές, με έμφαση στις προτεραιότητες του τομέα Εκπαίδευσης και άμεσα συνδεδεμένες τόσο με τις διεθνείς, όσο και με τις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Η μελέτη ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των πλεονεκτημάτων από τη λειτουργία του Προγράμματος, τόσο για τα Πανεπιστήμια και τα Κράτη Μέλη που συμμετέχουν, όσο και για το Διεθνή Οργανισμό. | el |
dc.format.extent | 136 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ο ρόλος των δικτύων στην προώθηση της στρατηγικής, των προτεραιοτήτων & των προγραμμάτων των διεθνών οργανισμών: η περίπτωση των πανεπιστημιακών εδρών & δικτύων UNESCO / UNITWIN | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | By focusing on the UNITWIN/UNESCO Chairs Programme, this dissertation aims at examining, informed by the study of primary and secondary sources, the contribution of networks to the promotion of the strategy, priorities, and programmes of international organizations. To that end, the first chapter of the dissertation presents network theory and the various ways in which it has been applied in international relations. Capitalising upon this theoretical perspective, the second chapter moves on to examining the most important networks set up by UNESCO in each of its areas of competence, with a special emphasis on education. The third chapter introduces the UNITWIN/UNESCO Chairs Programme and scrutinises its purpose, the procedure of establishing a UNESCO Chair, as well as the coordinating role of UNESCO itself in this very process. Chapter 4 offers a comprehensive outline of the geographical and thematic distribution of the 667 UNESCO Chairs, suggesting that this abundance of UNESCO Chairs is very telling of UNESCO’s strategy to use the Chair network as a vehicle to promote its values and priorities. Chapter 5 continues with examining the highly successful implementation of the UNITWIN/UNESCO Chairs Programme in Greece and compares it with similar implementation attempts in the Balkans, the Eastern Mediterranean basin, and Western Europe, before it argues for the establishment of new innovative UNESCO Chairs in Greece which will work towards the accomplishment of UNESCO’s educational goals in the context of the recent international and European developments. Finally, the dissertation concludes by presenting the benefits of the UNITWIN/UNESCO Chairs Programme for all the parties involved namely the host institutions, the member-states, and the international organization. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς σχέσεις | el |
dc.subject.keyword | Θεωρία δικτύων | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς οργανισμοί | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Πρόγραμμα Πανεπιστημιακών Εδρών & Δικτύων UNESCO/UNITWIN | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | International relations | el |
dc.subject.keyword | Network theory | el |
dc.subject.keyword | International organizations | el |
dc.subject.keyword | UNESCO | el |
dc.subject.keyword | Sustainable development | el |
dc.subject.keyword | UNITWIN/UNESCO Chairs Programme | el |