Ενδοχώρια τερματικά λιμένος και τάσεις συγκέντρωσης σε αυτά. Περιπτώσεις στην δυτική Ευρώπη
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπεχράκης, Ευάγγελος Ν.
Ημερομηνία
2017-10Επιβλέπων
Χλωμούδης, ΚωνσταντίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ενδοχώρια τερματικά ; Συγκέντρωση ; Εμπορεύματα ; Υπηρεσίες ; Inland terminals ; Concentration ; Cargo ; ServicesΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την ύπαρξη συγκέντρωσης στα ενδοχώρια
τερματικά. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται το κομμάτι Hamburg – Le Havre range,
μία από τις πιο ανταγωνιστικές λιμενικές περιοχές σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο
επίπεδο.
Μελετώντας την ιστορική εξέλιξη των λιμένων, αντιλαμβανόμαστε την μετάβασή
τους από απλά κέντρα φόρτωσης και εκφόρτωσης σε παγκόσμια δίκτυα
διανομής εμπορευμάτων. Λόγω του διαρκούς αυξανόμενου όγκου
εμπορευμάτων μέσω των λιμένων καθώς και των προβλημάτων χωρητικότητας
σε αυτά, τα ενδοχώρια τερματικά αποτέλεσαν την ιδανική λύση. Τόσο η αύξηση
της σημαντικότητας των λιμένων όσο και των ενδοχώριων τερματικών τους,
οδηγεί αρκετούς «παίχτες» της αγοράς να προσπαθούν να αποκτήσουν μερίδιο
σε αυτά.
Για να αποδειχθεί η ύπαρξη συγκέντρωσης στα ενδοχώρια τερματικά, εξετάζεται
η ύπαρξη συγκέντρωσης σε ιδιοκτησιακό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο
υπηρεσιών. Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι βασισμένη σε δευτερογενή
δεδομένα, στοιχεία από ιστοσελίδες και βάσεις δεδομένων, τα οποία
καταγράφονται και αναλύονται.