dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Τσίγκα, Σταματία | |
dc.date.accessioned | 2018-01-24T09:27:29Z | |
dc.date.available | 2018-01-24T09:27:29Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10796 | |
dc.description.abstract | Το σύγχρονο δίκαιο της θάλασσας υπογραμμίζει τις νέες τάσεις και τα ενδιαφέροντα των κρατών για την ελευθερία της ναυσιπλοΐας, η οποία αποτελεί την πρωτεύουσα και πλέον παραδοσιακή χρήση των θαλασσών από όλα τα κράτη, είτε είναι περίκλειστα είτε παράκτια. Ο όρος της ανοιχτής θάλασσας περιλαμβάνει το θαλάσσιο εκείνο χώρο πλην των εσωτερικών υδάτων και της αιγιαλίτιδας ζώνης και της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ). Τα πλοία ωστόσο, διέπονται από το θεσμό της αβλαβούς διέλευσης όταν για την εξυπηρέτηση της ναυσιπλοΐας τους απαιτεί να διασχίσουν τα χωρικά ύδατα ενός κράτους καθώς και διαμέσου των διεθνών στενών που εγγυόνται τη διεθνή ναυσιπλοΐα και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων στο θαλάσσιο χώρο των ζωνών εθνικής δικαιοδοσίας. Η έννοια του πλου διέλευσης που εισήγαγε η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας το 1982, στην ουσία σημαίνει ελευθερία διέλευσης, τηρουμένων των κανονισμών που έχουν θεσπιστεί για την ασφάλεια και την προστασία του παράκτιου κράτους. Υπό το πρίσμα του παρόντος νομοθετικού πλαισίου έχουν ήδη καλυφθεί πολλαπλές πτυχές της θαλάσσιας κυριαρχίας και κρατικής δικαιοδοσίας, εντούτοις, οι νέες περιβαλλοντολογικές και τεχνολογικές προκλήσεις χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης τονίζοντας καίρια νομικά κενά. | el |
dc.format.extent | 69 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Όροι και προϋποθέσεις της ελεύθερης ναυσιπλοΐας σύμφωνα με το σύγχρονο δίκαιο της θάλασσας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The modern law of the sea underscores new trends and interests of freedom of navigation, which is the dominant and traditional use of the seas by the States, whether coastal or land-locked. The term high seas includes those marine areas, other than the inland waters, the territorial waters and the Exclusive Economic Zone (EEZ). The ships, however, are governed by the fundamental right of the term innocent passage while sailing through the territorial waters of a State and the so-called international straits which is set as a guarantee of international navigation and ensures the rights of national jurisdiction zones. The concept of transit passage introduced by the Convention of the Law of the Sea in 1982, essentially means freedom of transit, subject to the regulations laid down for safety and protection of the coastal State. In light of this legislative framework there have already been covered multiple aspects of maritime sovereignty and state jurisdiction, however, new environmental and technological challenges require further investigation highlighting key gaps. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Αιγιαλίτιδα ζώνη | el |
dc.subject.keyword | Πλους διέλευσης | el |
dc.subject.keyword | Αβλαβής διέλευση | el |
dc.subject.keyword | Διεθνή στενά | el |
dc.subject.keyword | Ελευθερία ναυσιπλοΐας | el |
dc.subject.keyword | Territorial waters | el |
dc.subject.keyword | Transit passage | el |
dc.subject.keyword | Innocent passage | el |
dc.subject.keyword | International straits | el |
dc.subject.keyword | Freedom of navigation | el |