dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Τσιρίγκας, Στέφανος | |
dc.date.accessioned | 2018-01-24T08:39:32Z | |
dc.date.available | 2018-01-24T08:39:32Z | |
dc.date.issued | 2017-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10791 | |
dc.description.abstract | Με την παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθούμε να εξετάσουμε τη συμπεριφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας στα χρόνια της κρίσης και το κατά πόσο μπόρεσε να παραμείνει ανεπηρέαστη κατά τη διάρκεια αυτής. Αρχικά περιγράφονται τα είδη των πλοίων που χρησιμοποιούνται, τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών αλλά και τα είδη των φορτίων που μεταφέρουν. Αναλύονται εκτενέστερα τα φορτία που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης καθώς ποικίλουν ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν και χρήζουν διαφορετική αντιμετώπιση στη μεταφορά τους λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθός τους, το υλικό κατασκευής τους αλλά και άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Επίσης, περιγράφεται η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση σαν φαινόμενο με όλες τις πτυχές της. Επικεντρώνεται το ενδιαφέρον στην επιρροή της κρίσης στην ναυτιλία, γίνονται αναφορές σε παλαιότερες κρίσεις που είχαν εμφανιστεί, αναλύονται τα αίτια, οι επιπτώσεις αλλά και οι μέθοδοι αντιμετώπισης της παρούσας κρίσης με οδηγό πάντα την εμπειρία από τις προηγούμενες. Στη συνέχεια, εξετάζεται ποσοτικά η περίοδος λίγο πριν από το «ξέσπασμα» της κρίσης, από το 2006 έως σήμερα. Επισημαίνεται η πορεία των επενδύσεων σε νέα αλλά και μεταχειρισμένα πλοία, αναλύονται τα εμπορεύματα και οι ποσότητες που μεταφέρθηκαν, πως κυμάνθηκαν οι τιμές των ναύλων, η πορεία των εισαγωγών και των εξαγωγών αλλά και το πώς αντιμετώπισαν την κρίση χώρες πολύ ισχυρές στον χώρο της ναυτιλίας όπως είναι η Κίνα και η Ελλάδα. Χρησιμοποιούνται διαγράμματα και πίνακες για την καλύτερη κατανόηση των αριθμητικών δεδομένων αλλά και άλλων στοιχείων τα οποία αναλύονται περαιτέρω στο κύριο μέρος της διπλωματικής. Τέλος, με τη βοήθεια του στατιστικού εργαλείου SPSS γίνεται μια απλή γραμμική ανάλυση με μεταβλητές το παγκόσμιο ΑΕΠ και τα συνολικά φορτία που μεταφέρονται δια θαλάσσης. Η περίοδος που εξετάζεται είναι τα έτη 2006-2015 και τα αποτελέσματα που προκύπτουν μας βοηθάνε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την αλληλεξάρτηση των διάφορων ναυτιλιακών δεικτών. | el |
dc.format.extent | 78 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Παγκόσμιες επενδύσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία κατά την περίοδο της κρίσης | el |
dc.title.alternative | Global investments in shipping during the period of financial crisis | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | With this diploma thesis, we attempt to examine the behavior of shipping seafarers in the years of the crisis and how far it has been able to remain unaffected during this period. First of all, what is described below are the types of ships used, their technical characteristics and the types of cargo they carry. The loads carried by sea are more extensively analyzed as they vary according to the category in which they belong and need to be treated differently in terms of their size, construction material and other technical characteristics. What is more, this diploma thesis describes the global financial crisis as a phenomenon in all its aspects. Focus on the influence of the shipping crisis, references to past crises that have occurred, the causes, impacts and methods of dealing with the current crisis, always guided by the experience of the past. Furthermore, the period just before the "outbreak" of the crisis, from 2006 to the present is quantified. The progress of investments for the new and second-hand vessels is highlighted, the goods and quantities transported, fare prices, the course of imports and exports, as well as how very strong countries in the shipping industry such as China and Greece dealt with this crisis. Charts and tables are used for better understanding of the numerical data but also other elements that are further analyzed in the main part of this diploma. Finally, with the assistance of the SPSS statistical tool, a simple linear analysis with global GDP variables and total loads transported by sea is made. The time period reviewed is 2006-2015 and the results that come out of this diploma thesis help us to draw useful conclusions on the interdependence of the various maritime indicators. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Ποντοπόρος ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Οικονομική κρίση | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Στατιστική ανάλυση | el |
dc.subject.keyword | Φορτία | el |