dc.contributor.advisor | Βλάχος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Σούλτου, Κλεάνθη | |
dc.date.accessioned | 2018-01-23T09:00:59Z | |
dc.date.available | 2018-01-23T09:00:59Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10754 | |
dc.description.abstract | Για να ανακαλύψουμε αν όντως υπάρχει μια τάση καθιέρωσης «πράσινων πλοίων»,
θα πρέπει πρώτα να παρακολουθήσουμε τις ιστορικές εξελίξεις σε πολιτικό επίπεδο,
οι οποίες έχουν συμβάλει στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Έτσι θα
φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση για το τι ισχύει και τι όχι πάνω σε αυτόν τον
τομέα. Πριν από αυτό όμως πρέπει να δούμε πιο σφαιρικά το ρόλο του πλοίου στις
διεθνείς μεταφορές αλλά και το ρόλο των Διεθνών Οργανισμών για τη ναυτιλία.
Έπειτα θα ελέγξουμε τη ναυτιλιακή πολιτική συγκριτικά στις ΗΠΑ και Ε.Ε., ενώ
θα δοθεί και ιδιαίτερη σημασία στην οργάνωση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Η
κατηγοριοποίηση των ειδών ρύπανσης είναι επίσης σημαντική σε αυτήν την
προσπάθεια έρευνας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Πρέπει πρώτα
όμως να χωρίσουμε τα είδη ρύπανσης για να δούμε ποια είναι τα αποτελέσματα που
αυτά φέρνουν.
Στην παρούσα εργασία θα δούμε ακόμα ποιες πολιτικές επιχειρούν να μας
προστατέψουν από τη θαλάσσια ρύπανση και ποια είναι τα εργαλεία για την
καταπολέμησή της. Δε θα μπορούσε φυσικά να λείπει η αναφορά στις διεθνείς
εκείνες συνθήκες που έχουν υπογράψει κράτη και οργανισμοί και σχετίζονται με τη
θαλάσσια ρύπανση. Στη συνέχεια γίνεται μνεία στη προσπάθεια του «πράσινου
πλοίου του μέλλοντος», στην απογραφή των επικίνδυνων υλικών αλλά και στον
δείκτη σχεδιασμού ενεργειακής απόδοσης.
Τέλος, καταγράφονται κάποια συμπερασματικά σχόλια μετά από τη βιβλιογραφική
έρευνα στις εξελίξεις που οδηγούν στη καθιέρωση των «πράσινων» πλοίων. Στο
τελευταίο δηλαδή κεφάλαιο της παρούσας εργασίας θα προσπαθήσω να απαντήσω
στο ερώτημα αν μπορεί κανείς τελικά να καταγράψει τα αναμενόμενα αποτελέσματα
που θα είχε η καθιέρωση των πράσινων πλοίων. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Οι πρόσφατες εξελίξεις οι οποίες τείνουν προς τη μελλοντική καθιέρωση "πράσινων πλοίων" (green ships) και τα αναμενόμενα αποτελέσματα επί του παγκοσμίου εμπορικού στόλου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | In order to find out whether there is indeed a trend towards establishing "green
ships", we must first observe historical developments at the political level, which have
contributed to the protection of the marine environment. This will bring us to the
present situation of what is happening and what is not in this area. Before that,
however, we need to look more closely at the role of the ship in international transport
and the role of International Shipping Organizations.
Then we will monitor maritime policy as compared to the US and the EU, and
special attention will be paid to the organization of shipping companies. Classification
of pollutants is also important in this research effort to protect the marine environment.
But we must first separate the kinds of pollution to see what the results are.
In the present essay we will also note what policies are trying to protect us from
marine pollution and what tools we have to combat it. Of course, the reference to
those international treaties signed by States and Organizations and related to marine
pollution could not remain unmentioned. The Green Ship of the Future, the Inventory
of Hazardous Materials and the Energy Efficiency Design Index are also mentioned.
Finally, some concluding comments have been made after the bibliographic
research on the developments leading to the establishment of "green" ships. In the last
chapter of this paper I will try to answer the question whether one can finally record
the expected results of the introduction of “green” ships. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πράσινα πλοία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακή πολιτική | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακές εταιρείες | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσια ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Green shipping | el |