Ο προσδιορισμός του marketing στην αγορά των containerships
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ υπηρεσιών ; Ναυτιλιακό μάρκετινγκ ; Ναυτιλιακές εταιρείες ; Ναυτιλιακή αγορά ; Containers ; Branding (Marketing)Περίληψη
Η γενικευμένη επικράτηση της παγκοσμιοποίησης και ο ραγδαία αυξανόμενος πληθυσμός της Γης οδηγούν σε αυξημένες ανάγκες μεταφοράς αγαθών και πόρων από τις χώρες που αυτοί παράγονται στις χώρες όπου καταναλώνονται. Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι με διαφορά ο προνομιακός τρόπος μεταφοράς φορτίων καθώς είναι ο φθηνότερος ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά διαδεδομένος. Η ανακάλυψη του τυποποιημένου τρόπου μεταφοράς φορτίων με εμπορευματοκιβώτια άνοιξε νέους ορίζοντες στις θαλάσσιες μεταφορές καθώς τις έκανε συνολικά ακόμη πιο φθηνές και πιο απλές. Οι μεταφερόμενοι όγκοι φορτίων εμπορευματοκιβώτια πενταπλασιάσθηκαν μέσα σε οχτώ χρόνια, από το 2008 μέχρι το 2016. Νέοι μεταφορικοί δρόμοι δημιουργήθηκαν και μια σειρά από ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν να ανταγωνίζονται για να κερδίσουν μερίδια της νέας αγοράς. Στη προσπάθεια τους αναζητούν κάθε λογής μέσα διαφοροποίησης και προβολής με το μάρκετινγκ να είναι ένα από αυτά. Καθώς πρόκειται για θαλάσσιες υπηρεσίες αναφέρεται ως ναυτιλιακό μάρκετινγκ υπηρεσιών.
Το μάρκετινγκ είναι μια προωθητική τακτική που ανακαλύπτει και ενεργοποιεί τους πελάτες εκφράζοντας ένα τρόπο σκέψης που η ναυτιλιακή εταιρεία έχει και θέλει να προβάλλει. Κάθε πολιτική μάρκετινγκ χαρακτηρίζεται από ένα μείγμα μάρκετινγκ των 4 μέσων που πρέπει πάντα να είναι διαθέσιμα (γνωστό και ως 4Ps) : προϊόν, τιμή, προσφορά, θέση.
Για να έχει επιτυχία το μάρκετινγκ χρειάζεται η εταιρεία να ακολουθήσει όλα τα στάδια μάρκετινγκ που απαιτούνται. Πρώτο είναι το στάδιο της διάγνωσης των αναγκών και των ιδιαιτεροτήτων της κάθε αγοράς. Καθώς οι δραστηριότητες σε μια ναυτιλιακή εταιρεία είναι διεθνείς, οι αρχές του μάρκετινγκ που θα ακολουθηθεί χρειάζεται κάθε φορά να προσαρμοσθούν στα διαφορετικά περιβάλλοντα που συναντώνται και οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις πρέπει να σχεδιάσουν και να αναλύσουν προσεκτικά το πώς θα προσεγγίσουν μια αγορά. Το στάδιο αυτό είναι πολύ κρίσιμο για τις ναυτιλιακές εταιρείες γιατί χρειάζονται πολλές και έγκυρες πληροφορίες. Με τις πληροφορίες που υπάρχουν επιλέγονται οι στόχοι και ο τρόπος προσέγγισης τους σύμφωνα με ένα σχέδιο που εφαρμόζεται.
Συνήθως η προσέγγιση γίνεται μέσα από τρία φάσεις : τμηματοποίηση της αγοράς, η επιλογή των στόχων και η διαχείριση και επικοινωνία της εικόνας της επιχείρησης. Οι διάφοροι τύποι ναυλώσεων είναι εργαλεία για να κερδίζονται αμφίρροποι πελάτες. Το τελευταίο στάδιο της όλης πολιτικής μάρκετινγκ είναι ο έλεγχος των αποτελεσμάτων και ο καθορισμός τυχόν διορθωτικών κινήσεων αν χρειάζονται.
Το μάρκετινγκ είναι ένα μέσο διαφοροποίησης μεταξύ των εταιρειών πιο αποτελεσματικό από τη ναυπήγηση μεγάλων πλοίων για εντυπωσιασμό.