Αξιοποίηση της τεχνικής της κλιμακούμενης υποστήριξης στη «Μάθηση βασισμένη σε προβλήματα» (PBL) στο πλαίσιο ενός τεχνολογικά υποστηριζόμενου περιβάλλοντος μάθησης
View/ Open
Keywords
Μάθηση βασισμένη στο πρόβλημα ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Κλιμακούμενη υποστήριξη ; Problem-based learning ; ScaffoldingAbstract
Η αξιοποίηση της Problem Based Learning (PBL) σε διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες
και γνωστικά πεδία πέρα των επιστημών της υγείας διευρύνεται συνεχώς. Κατά
συνέπεια, καθίσταται αναγκαία η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της μεθόδου
αυτής σε ευρύτερο φάσμα εκπαιδευομένων. Το σύνθετο μαθησιακό περιβάλλον της
PBL, όπου διερευνώνται ανεπαρκώς δομημένα προβλήματα, προϋποθέτει υψηλού
επιπέδου γνωστικές και μεταγνωστικές ικανότητες. Επομένως, η παροχή παιδαγωγικής
υποστήριξης (scaffolding) θεωρείται ουσιώδους σημασίας. Έχει διαπιστωθεί ότι
υπάρχει κενό στην ανάπτυξη τεχνικών scaffolding που υποστηρίζουν την όλη
διαδικασία επίλυσης προβλήματος στην πρακτική της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και ειδικά σε τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον.
Στην παρούσα μελέτη προτείνεται μια σειρά τεχνικών scaffolding, ενσωματωμένων
σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο ενορχηστρωμένο με την PBL και ενταγμένο σε ένα
τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον. Στόχος αυτής της μελέτης είναι η
διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των τεχνικών αυτών στην ενίσχυση της
διαδικασίας επίλυσης ανεπαρκώς δομημένων προβλημάτων, καθώς και η διερεύνηση
της αποτελεσματικότητας της μεθόδου PBL στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και
ειδικότερα στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας.