dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Λαλή, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2018-01-19T08:06:35Z | |
dc.date.available | 2018-01-19T08:06:35Z | |
dc.date.issued | 2017-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10658 | |
dc.description.abstract | Η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας βασίζεται κατά κύριο λόγο στο διεθνές εμπόριο, που πραγματοποιείται με τη συνδρομή των διεθνών μεταφορών. Ένας από τους πιο ασφαλείς και αποτελεσματικούς τρόπους για τη μεταφορά μεγάλης ποσότητας φορτίων είναι η μεταφορά μέσω των θαλάσσιων οδών.
Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές, επηρεάζοντας σημαντικά την ελληνική οικονομία, ενισχύοντας τα πιο σημαντικά μακροοικονομικά της μεγέθη.
Από την άλλη μεριά, η δραστηριότητα της ελληνόκτητης ναυτιλίας επηρεάζει σημαντικά και το περιβάλλον, καθώς τα εμπορικά πλοία αποβάλλουν επιβλαβείς ουσίες που το επιβαρύνουν. Για αυτό το λόγο, έχει θεσπιστεί ένα νομοθετικό πλαίσιο, τόσο σε διεθνές όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της ελληνόκτητης εμπορικής ναυτιλίας τόσο στην ελληνική οικονομία όσο και στο περιβάλλον, προκειμένου να αναδειχθεί ο ρόλος της στην ενίσχυση της οικονομίας της Ελλάδας αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς επίσης και να εντοπιστούν οι αδυναμίες της αλλά και τα περιθώρια βελτίωσης της. | el |
dc.format.extent | 146 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία: επιδράσεις στην οικονομία και το περιβάλλον σε εθνικό επίπεδο | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The growth of the world economy is primarily based on international trade, with the
assistance of international transport. One of the safest and most effective ways of transporting
large volumes of cargo is shipping by sea.
In this context, Greek-owned seagoing shipping plays a leading role in global maritime
transport, significantly affecting the Greek economy, strengthening its most important
macroeconomic figures.
On the other hand, the activity of Greek-navy shipping also affects the environment
considerably, as merchant vessels expel harmful substances that burden it. For this reason, a
legislative framework, both at international and at European level, has been set up to protect the
environment.
The aim of this paper is to examine the impact of Greek-owned merchant shipping on
both the Greek economy and the environment in order to promote its role in strengthening the
Greek economy as well as protecting the environment, but also to identify its weaknesses and
the scope for its improvement. | el |
dc.contributor.master | Δίκαιο και Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Ελληνόκτητη ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ποντοπόρος ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πλοία | el |
dc.subject.keyword | Οικονομικές επιπτώσεις | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακή αγορά | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντικές επιπτώσεις | el |
dc.subject.keyword | Προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος | el |