dc.contributor.advisor | Πολλάλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Ζώτου, Λαμπρινή | |
dc.date.accessioned | 2018-01-11T10:59:50Z | |
dc.date.available | 2018-01-11T10:59:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10473 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει ένα σχετικά νέο και μη-επαρκώς
εξερευνημένο κλάδο του μάρκετινγκ – το νευρομάρκετινγκ (neuromarketing). Ο στόχος
της μελέτης αυτής είναι να επικεντρωθεί σε αυτό το σχετικά νέο κλάδο του μάρκετινγκ
και να δείξει την κατεύθυνση στην οποία οδεύει η επιστήμη αυτή στις μέρες μας. Η
μελέτη επισημαίνει τη σημασία των εσωτερικών παραγόντων και των συναισθήματα
των καταναλωτών που έχουν παραμεληθεί σε μεγάλο βαθμό στα προηγούμενα στάδια
της έρευνας μάρκετινγκ, καθώς πλέον έχει γίνει προφανές ότι αυτοί οι παράγοντες θα
αποτελέσουν το «κλειδί για την επιτυχία» του μάρκετινγκ στο μέλλον. Συγκεκριμένα, η
μελέτη εστιάζει στην αντίληψη των καταναλωτών και τονίζει τη σημασία των
εσωτερικών, ψυχολογικών παραγόντων που επηρεάζουν κάθε άτομο και τις αποφάσεις
που αυτό παίρνει σε όλες τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει στην πραγματική του ζωή.
Η αντίληψη και οι ψυχολογικοί παράγοντες αποτελούν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος
των εμπειρογνωμόνων του μάρκετινγκ, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι η
λήψη αποφάσεων σχετικά με την αγορά προϊόντων είναι μία από τις πιο κοινές πτυχές
της διαδικασίας λήψης αποφάσεων.
Το κεντρικό θέμα της μελέτης είναι το νευρομάρκετινγκ, δηλαδή η φύση του και οι πιο
συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές και μεθόδους του. Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι ο
νευροσχεδιασμός και το νευρομπράντιγκ που επικεντρώνονται στα συναισθήματα,
δηλαδή, που στοχεύουν στο να «προκαλέσουν» τα επιθυμητά συναισθήματα στους
καταναλωτές χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία μάρκετινγκ, όπως το χρώμα, το
άρωμα, το σχέδιο, η μουσική, και άλλα παρεμφερή στοιχεία. Επιπλέον, η διπλωματική
εργασία ερευνά την ηθική πτυχή του νευρομάρκετινγκ, δηλαδή τα ηθικά όρια της
επιρροής που μπορεί να ασκήσουν οι τεχνικές, στρατηγικές και τα εργαλεία του
μάρκετινγκ στον πελάτη, και παρουσιάζει μια επισκόπηση των πιο κοινών
προβληματισμών που διέπουν τα ηθικά διλήμματα που σχετίζονται με τη χρήση του νευρομάρκετινγκ. Τέλος, η μελέτη εστιάζει σε μελέτες περιπτώσεων και στην
εφαρμογή του νευρομάρκετινγκ στο χώρο της υγείας.
Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στη διατριβή βασίζονται στη χρήση υφιστάμενων
πηγών, και στο έργο ερευνητών που στο παρελθόν πραγματοποίησαν αναλύσεις σε
έναν αριθμό περιπτώσεων και πρακτικών του μάρκετινγκ. Ο στόχος είναι να επιστήσει
την προσοχή των επιστημόνων και των επαγγελματιών στην αναγκαιότητα περαιτέρω
μελέτης για το ευαίσθητο θέμα του νευρομάρκετινγκ, και τις δύο πτυχές του: αφενός,
ότι το νευρομάρκετινγκ θα εξασφαλίσει μια καλύτερη και πιο αποτελεσματική
διαχείριση του μάρκετινγκ, με αποτέλεσμα την αυξανόμενη κατανάλωση των
επιθυμητών προϊόντων/ υπηρεσιών και συνεπώς θα παρέχει καλύτερα επιχειρηματικά
αποτελέσματα, και αφετέρου, ότι το νευρομάρκετινγκ είναι σαφώς μια πολύ ευαίσθητη
περιοχή που αφορά ζητήματα δεοντολογίας όσον αφορά τη χρήση των τεχνικών και
των εργαλείων μάρκετινγκ, ώστε δικαιωματικά κάποιος να μπορεί να ρωτήσει: πόσο
ελεύθεροι αισθάνονται οι καταναλωτές να αγοράσουν ένα προϊόν; Οι επιστήμονες και
αυτοί που καλούνται να το εφαρμόσουν πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν πώς να
ενισχύσουν τις τεχνικές και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται από τη σύγχρονη
διαχείριση του μάρκετινγκ και των εμπορικών σημάτων, ενώ, την ίδια στιγμή, να το
πράττουν με σεβασμό της ηθικής και της αξιοπρέπειας του καταναλωτή. Η παρούσα
διπλωματική εργασία σίγουρα δεν μπορεί να παρέχει μια σαφή απάντηση ως προς το
κατά πόσον αυτοί οι δύο στόχοι είναι ταυτόχρονα εφικτοί. Αυτά τα ζητήματα είναι,
αναμφίβολα, πολύ ευαίσθητα ,επειδή πέραν του πεδίου της οικονομίας και της
διαχείρισης εισέρχονται στον χώρο της φιλοσοφίας και της ηθικής. | el |
dc.format.extent | 129 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Νευρομάρκετινγκ και η εφαρμογή του στο χώρο της υγείας | el |
dc.title.alternative | Neuromarketing and its applications in the health sector | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This paper discusses a relatively new and insufficiently explored marketing branch -
neuromarketing. The goal of this paper's research is to focus on this relatively new
branch of marketing and to indicate the direction the marketing is heading. The paper
points out the relevance of internal factors and customers' emotions which have been
largely neglected in the previous stages of marketing research; it has now become
obvious that these factors will become a "key to success" of the marketing in future.
The paper specifically focuses on the customer's perception and emphasizes the
importance of internal, psychological factors affecting every person and their decisions
in almost all real-life situations. The perception and psychological factors represent the
core interest of marketing experts, given the fact that making decisions on buying
products is one of the most common aspects of decision-making.
The central topic of the paper is neuromarketing, i.e. its nature and most commonly
used techniques and methods. Of particular interest are the neurodesign and
neurobranding which focus on emotions, that is to say, which aim to "provoke" the
desired emotions in customers by using various marketing tools such as color, scent,
design, music, and the like. In addition, the paper explores the ethical aspect, i.e. ethical
limits of the influence of the marketing techniques, strategies and tools on the customer,
and presents an overview of the most common ethical problems and issues related to the
use of neuromarketing. Finally, the paper focuses on case studies and in the application
of neuromarketing in healthcare.
This paper's research is based on the use of the existing sources and the previously
conducted analyses of a number of cases in marketing practice. The objective is to draw
the attention of scientists and practitioners to the necessity of further study of the
sensitive matter of neuromarketing and its two aspects: on the one hand, neuromarketing will ensure a better and more efficient marketing management,
resulting in increasing purchase of desired products/ services and better business
outcomes; while on the other, this is clearly a very sensitive area involving ethical
issues with regard to using marketing techniques and tools, so that one may rightfully
ask: How much customers' free will is still left? Scientists and practitioners should be
able to find out how to enhance the techniques and tools used by modern marketing and
brand management, while, at the same time, respecting the ethics and customer's free
will. This paper surely cannot provide a definite answer as tο whether meeting these
two objectives is possible. These issues are, no doubt, very sensitive because they go
beyond the scope of economy and management and enter the area of philosophy and
ethics. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά και Διοίκηση της Υγείας | el |
dc.subject.keyword | Νευρομάρκετινγκ | el |
dc.subject.keyword | Υγεία | el |
dc.subject.keyword | Καταναλωτική συμπεριφορά | el |
dc.subject.keyword | Neuromarketing | el |
dc.subject.keyword | Health | el |
dc.subject.keyword | Consumer behavior | el |