Διαδικασία αγοροπωλησίας πλοίων : στάδια αγοραπωλησίας & ανάλυση των όρων του Memorandum of Agreement – κριτήρια αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων σε σχέση με την ναυτιλιακή αγορά
Προβολή/Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πλοία ; Αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ; Συμβάσεις ; Αγγλικό δίκαιοΠερίληψη
Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων (second hand) πλοίων είτε δεξαμενόπλοιων είτε φορτηγών με εκκίνηση το δίκαιο στο οποίο υπάγεται η εν λόγω δικαιοπραξία έως το στάδιο της αποπεράτωσης της αγοραπωλησίας και της μεταβίβασης της κυριότητας καθώς και της παράδοσης του πλοίου.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του Αγγλικού Δικαίου όσον αφορά την πώληση πλοίων και εν γένει αγαθών. Κατά το αγγλικό δίκαιο η πώληση αγαθών υπάγεται στο Sale of Goods Act 1979 καθώς και στο νόμο περί διαστρέβλωσης της πραγματικότητας γνωστός ως Misrepresentation Act 1967.
Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται το στάδιο προ της συνάψεως της συμβάσεως αγοράς ή πωλήσεως του πλοίου, από τα επιχειρηματικά κριτήρια για την επιλογή του κατάλληλου πλοίου, το στάδιο των διαπραγματεύσεων έως την κατάρτιση και δεσμευτικότητα των συμφωνημένων τελικών όρων που διαμορφώνουν το recap.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ανάλυση των όρων της σύμβασης αγοραπωλησίας γνωστή ως Norwegian sale form, Memorandum of Agreement (ΜOΑ). Η εν λόγω σύμβαση, η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρων στις αγοραπωλησίες πλοίων , αποτελείται από προ-διατυπωμένους όρους που περιγράφουν τα στάδια της αγοραπωλησίας και διέπουν την σχέση μεταξύ πωλητή και αγοραστή. Μνεία γίνεται επίσης και σε τυχών προβλήματα που ανακύπτουν σχετικά με την εφαρμογή των ως άνω όρων.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το τελικό στάδιο της αγοραπωλησίας από την υπογραφή της σύμβασης από τους συμβαλλομένους, την εφαρμογή των όρων του Addendum όσον αφορά την ανταλλαγή πιστοποιητικών και νομικών εγγράφων για τη νομιμότητα της αγοραπωλησίας και τη νομιμοποίηση της αγοράστριας και
πωλήτριας εταιρείας, έως την φυσική και νομική παράδοση του πλοίου στο νέο αγοραστή. (physical and legal delivery). Μια ιδιάζουσα συμφωνία όπως αυτή, ενδέχεται να λυθεί ακόμη και σε αυτό το τελικό στάδιο επιφέροντας σημαντικές συνέπειες και για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη. Η δε μεταβίβαση της κυριότητας του πλοίου στο νέο αγοραστή απαιτεί διαδικασίες νηολόγησης στη νέα σημαία επιλογής του αγοραστή.
Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της εργασίας.