Μελέτη αποδοτικότητας πλοίου, βελτίωση του σχεδίου πλου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Καύσιμα ; Ενεργειακή αποδοτικότητα ; Εμπορευματοκιβώτια ; Διαγωγή ; Βέλτιστη κλίση ; Ταχύτητα ; Βύθισμα ; Πλοία ; Fuel ; Energy efficiency ; Containers ; Trim ; Optimal trim ; Speed ; DraftΠερίληψη
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η αναζήτηση της καταλληλότερης κλίσης πλεύσης σε ένα στόλο πλοίων μεγάλης διάρκειας ταξιδιών με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμων και κατ’ επέκταση την μείωση των λειτουργικών εξόδων του πλοίου. Είναι δεδομένο ότι τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι των εξόδων. Ένας από τους τρόπους εξοικονόμησης καυσίμων στα πλοία αποτελεί η επιλογή βέλτιστης διαγωγή πλεύσης. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν πραγματικά δεδομένα από στόλο πλοίων για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η μεθοδολογία βασίστηκε σε αυτά τα δεδομένα ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν τρία σενάρια διαφορετικής κλίσης στην πλεύση. Κλείνοντας, τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ότι η επιλογή της κατάλληλης διαγωγής πλεύσης έχοντας συγκεκριμένο φορτίο για το αντίστοιχο βύθισμα και ταχύτητα εξοικονομείται μεγάλη ποσότητα καυσίμων σε ετήσια βάση.