Η δημιουργία διακρατικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών στο πλαίσιο της Ε.Ε. με σκοπό τη διεθνοποίηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ανώτατη Εκπαίδευση ; Κοινά προγράμματα σπουδών ; Ευρωπαϊκή πολιτική ; Ελληνική πολιτική ; Erasmus MundusΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη συμβολή των διακρατικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών στη διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η έρευνα που εφαρμόστηκε είναι βιβλιογραφική, περιγραφική και ποιοτική. Μέσω της βιβλιογραφικής έρευνας ορίστηκε η έννοια της διεθνοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης και των διακρατικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών. Μέσω της περιγραφικής έρευνας καταγράφηκαν η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική πολιτική για τα διακρατικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών. Συγκεντρώθηκαν μελέτες, εκθέσεις και στατιστικά στοιχεία ειδικότερα για τα Erasmus Mundus κοινά προγράμματα σπουδών με έρευνα αρχείου. Στη συνέχεια έγινε ποιοτική ανάλυση των ευρημάτων. Διαπιστώθηκε ότι η Ευρωπαϊκή πολιτική υποστηρίζει τα διακρατικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και συμβάλει στη διεθνοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης μέσω αυτών. Σε εθνικό επίπεδο διαπιστώθηκε ότι η Ελλάδα έχει προχωρήσει σε αρκετές νομοθετικές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να θέσει το πλαίσιο λειτουργίας των διακρατικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και να διευκολύνει την διεθνοποίηση. Τέλος, εξετάστηκε το παράδειγμα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus Mundus. Συγκεκριμένα εντοπίστηκαν οι βασικές αρχές δημιουργίας ενός άριστου Erasmus Mundus κοινού προγράμματος σπουδών, τα επί μέρους κύρια σημεία κάθε αρχής και καλές πρακτικές σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό, ίδρυση, λειτουργία και βιωσιμότητα του προγράμματος.