Συσχέτιση των ναύλων των capesize bulk carriers με τις τιμές του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αιτιότητα κατά Granger ; Σιδηρομετάλλευμα ; Ναύλωση και ναύλος ; Άνθρακας ; Capesize Bulk Carriers ; Granger causality ; Iron ore ; Coal ; Capesize Bulk Carriers freight ratesΠερίληψη
Η εργασία αυτή στοχεύει στην εξέταση των χαρακτηριστικών του
σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα ως βασικά εμπορεύματα και στη σχέση των τιμών
τους με τις τιμές των ναύλων των πλοίων που τα μεταφέρουν. Στην εμπειρική ανάλυση,
διερευνάται η ύπαρξη αιτιότητας κατά Granger μεταξύ των τιμών των δύο εμπορευμάτων και
των τιμών των ναύλων των Capesize Bulk Carriers σε πέντε σημαντικές θαλάσσιες διαδρομές
ναυλώσεων κατά ταξίδι για κάθε εμπόρευμα και στις χρονοναυλώσεις εξαμήνου και έτους.
Στο θεωρητικό μέρος αναλύθηκαν τα χαρακτηριστικά, τα είδη, οι μέθοδοι παραγωγής
και οι εφαρμογές του σιδηρομεταλλεύματος και του άνθρακα. Προσδιορίστηκαν οι
μεγαλύτεροι παραγωγοί, καταναλωτές, εισαγωγείς και εξαγωγείς των δύο εμπορευμάτων τα
τελευταία χρόνια καθώς και οι σημαντικότερες θαλάσσιες διαδρομές τους.
Στην εμπειρική ανάλυση, εξετάστηκε η αιτιότητα κατά Granger με τη μέθοδο των
Toda-Yamamoto (1995) μεταξύ των τιμών των εμπορευμάτων και των ναύλων των Capesize
Bulk Carriers ναυλώσεων κατά ταξίδι και χρονοναυλώσεων. Δεν βρέθηκε ύπαρξη αιτιότητας
του σιδηρομεταλλεύματος και των ναύλων για τη περίοδο 2009 έως 2016. Ωστόσο, βρέθηκε
αιτιότητα από την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος προς τις τιμές όλων των εξεταζόμενων
ναύλων της περιόδου 2013-2016. Τα αποτελέσματα του ελέγχου για τον άνθρακα δείχνουν
κυρίως αιτιώδη σχέση από τα ναύλα προς την τιμή του θερμικού άνθρακα (5%
σημαντικότητα) και από τη τιμή του άνθρακα προς τα ναύλα σε κάποιες από της διαδρομές
(10% σημαντικότητα).
Συνεπώς, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα
μοντέλο πρόβλεψης των ναύλων των Capesize Bulk Carriers ως ανεξάρτητη μεταβλητή.