Στρατηγική επανατοποθέτησης στο χώρο της αισθητικής. Μελέτη περίπτωσης : Όμιλος Figura
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αισθητική ; Στρατηγικό μάρκετινγκ ; Επιχειρηματικός προγραμματισμόςΠερίληψη
Η ανά χείρας διπλωματική διατριβή με τίτλο: «Στρατηγική επανατοποθέτησης στο χώρο της Αισθητικής. Μελέτη περίπτωσης: Όμιλος Figura» αποσκοπεί δια της παρουσίασης του εγχώριου κλάδου προσφοράς υπηρεσιών αδυνατίσματος και αισθητικής και δια των προοπτικών που διαφαίνονται, να εντοπίσει τα περιθώρια επαναπροσδιορισμού και επανατοποθέτησης του στην αγορά. Χρήσιμο εργαλείο της όλης μελέτης αναμένεται να αποτελέσει η διερεύνηση και ανάδειξη των βασικών στρατηγικών αποφάσεων του Ομίλου Figura, ο οποίος ως εις εκ των βασικών παικτών του χώρου, αποτελεί ενδεικτική περίπτωση προσέγγισης.
Η μελέτη χωρίζεται σε δέκα βασικές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα, παρουσιάζονται κάποια γενικά στοιχεία του Ομίλου, προκειμένου να αποδοθεί μια πρώτη εικόνα γι’ αυτόν. Στη δεύτερη ενότητα, αναλύεται το ευρύτερο μακρο-περιβάλλον των επιχειρήσεων μέσω της ανάλυσης PEST, ενώ στην αμέσως επόμενη προσδιορίζεται το κλαδικό περιβάλλον και εν συνεχεία το ανταγωνιστικό (μικρό) περιβάλλον, μέσω της ανάλυσης των 5 ανταγωνιστικών δυνάμεων κατά Porter. Στην τέταρτη ενότητα και προσεγγίζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού περιβάλλοντος, επιχειρείται η παρουσίαση του υπό εξέτασιν ομίλου μέσω των συστημάτων επιχειρησιακού προγραμματισμού και της προσέγγισης των θεμελιωδών ικανοτήτων του. Στην πορεία και ως απόρροια των παραπάνω, παρατίθεται η στρατηγική προσέγγιση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος μέσω της ανάλυσης SWOT. Στην έκτη ενότητα αποτυπώνονται κάποιες προβλέψεις για την πορεία την ελληνικής Οικονομίας γενικότερα και του υπό εξέτασιν κλάδου ειδικότερα, ενώ στη έβδομη αναλύονται εκτενώς οι ακολουθούμενες επιχειρηματικές στρατηγικές ανάπτυξης και επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του Ομίλου Figura στην αγορά. Η όγδοη και ένατη ενότητα σχετίζονται με προσεγγίσεις στρατηγικού Μarketing και στρατηγικής ανάπτυξης για εξεταζόμενο Όμιλο. Τέλος, η μελέτη ολοκληρώνεται με την παράθεση προτεινόμενων αλλαγών και στρατηγικών επιλογών για την περαιτέρω εδραίωση του Ομίλου Figura στην αγορά, σύμφωνα με τα 7s κατά McKinsey και τα τελικά συμπεράσματα συλλήβδην της εργασίας.