dc.contributor.advisor | Σιοντόρου, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Πουλής, Χαράλαμπος | |
dc.date.accessioned | 2017-10-20T07:30:38Z | |
dc.date.available | 2017-10-20T07:30:38Z | |
dc.date.issued | 2016-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10086 | |
dc.description.abstract | Η αυξανόμενη ανυσηχία αφενός για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που απορρέουν από
την χρήση των ορυκτών καυσίμων και αφετέρου για την εξάρτηση της Βιομηχανίας και
γενικότερα της ζωής μας από αποθέματα ορυκτών καυσίμων, έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη
εναλλακτικών καυσίμων, και ειδικότερα των βιοκαυσίμων. Το βιοντίζελ ή αλλιώς οι
μεθυλεστέρες των λιπαρών οξέων (FAME) συνιστούν στις μέρες μας το περισσότερο
διαδεδομένο βιοκαύσιμο σε παγκόσμια κλίμακα το οποίο χρησιμοποιείται είτε αυτούσιο ή σε
ανάμειξη με το συμβατικό ορυκτό ντίζελ για την κάλυψη των αναγκών του τομέα των
μεταφορών και της παραγωγής ενέργειας. Για την περαιτέρω προώθηση του βιοντίζελ ωστόσο
και για την εγκαθίδρυσή του στην αγορά ως προϊόν υποκατάστατο του συμβατικού ορυκτού
ντίζελ απαιτείται η καθιέρωση ποιοτικών προτύπων και συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας
αυτού, τα οποία θα συμβάλλουν προς την κατεύθυνση της αύξησης της εμπιστοσύνης των
τελικών χρηστών, προδιαγράφοντας συγκεκριμένα όρια όσον αφορά στην τελική ποιότητα και
απόδοσή του.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάδειξη της
αδυναμίας και της ακαταλληλότητας των σημερινών ποιοτικών προτύπων, τα οποία στην
πλειοψηφία τους αναπτύχθηκαν πρωταρχικά για το συμβατικό ντίζελ, για εφαρμογή στο
βιοντίζελ. Συνοπτικά η εργασία καλύπτει τις παρακάτω θεματικές ενότητες: στο Κεφάλαιο 1
παρατίθενται ορισμένα σημαντικά εισαγωγικά και ιστορικά στοιχεία σχετικά με τα βιοκαύσιμα
και το βιοντίζελ, συμπεριλαμβανομένης της κείμενης νομοθεσίας, των φάσεων εξέλιξης των
βιοκαυσίμων και των διάφορων τύπων ενεργειακών καλλιεργειών. Στο Κεφάλαιο 2, το οποίο
αποτελεί προϊόν εκτενούς βιβλιογραφικής έρευνας παρατίθενται πληροφορίες σχετικά με την
ισχυρή εξάρτηση της ποιότητας και των ιδιοτήτων του τελικού καύσιμου βιοντίζελ από την ετερογένεια των φυτικών πρώτων υλών (ενεργειακές καλλιέργειες) που έχουν χρησιμοποιηθεί
για την παρασκευή του. Το Κεφάλαιο 3 αφιερώνεται στην καταγραφή και στην ανάλυση των
δύο ευρύτερα διαδεδομένων ποιοτικών προτύπων του βιοντίζελ, τα οποία ονομαστικά είναι το
ευρωπαϊκό ΕΝ 14214 και το αμερικανικό ASTM D6751, ενώ η επιχειρηματολογία ενάντια στην
καταλληλότητα των εν λόγω συστημάτων προτυποποίησης αναπτύσσεται στο Κεφάλαιο 4. Στο
Κεφάλαιο 5 παρουσιάζονται οι σύγχρονες τάσεις – κατευθυντήριες γραμμές για την ανάπτυξη
νέων κατάλληλων ποιοτικών προτύπων, μεθοδολογιών και μετρητικών πρακτικών για τον
έλεγχο του βιοντίζελ, ενώ τέλος στο Κεφάλαιο 6 καταγράφονται τα συμπεράσματα που
εξάγονται από την παρούσα εργασία. | el |
dc.format.extent | 143 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ανάλυση επικινδυνότητας στην χρήση βιοντίζελ - προβλήματα προτυποποίησης κι ελέγχου ποιότητας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας | el |
dc.description.abstractEN | The growing concern about both the environmental consequences arising from the
extensive use of fossil fuels and the total dependency of the industry sector and the modern
lifestyle on fossil fuel reserves, has led towards the development of alternative fuels, and
especially biofuels. Biodiesel, or as it is else known the methylesters of fatty acids (FAME)
constitutes nowadays the most widely used biofuel on a global scale, and it may be used in it’s
pure form or mixed with conventional diesel to serve the needs of the transport and energy
production sector. To further promote biodiesel however, and for it’s establishment on the
market as a product-subtitude of conventional fossil diesel, the realization of appropriate quality
standards and assurance systems is additionally required. By prescribing specific thresholds
regarding the quality and performance of the fuel, these mechanisms will definitely contribute on
an increasing consumer confidence and will enhance the product’s market acceptance.
This MSc thesis focuses on highlighting both the weakness and inadequacy of current
biodiesel quality standards, which in their majority were originally developed for conventional
diesel, for implementation to biodiesel. In summary, this work covers the following topics:
Chapter 1 lists some important introductory and historical data on biofuels and on biodiesel in
particular, including the existing legislative framework, the development phases of biofuels and
the different types of energy crops. In Chapter 2, which is the product of an extensive literature
research, the reader is provided with information related with the strong dependence between
biodiesel’s quality and properties and the heterogeneity of the feedstock which is used for the
production of the biofuel (energy crops). In Chapter 3, the two most widely used biodiesel
quality standards, which are namely the European EN 14214 and the American ASTM D6751,
are meticulously recorded and analyzed, while the argumentation against their relevance and fitness is gradually deployed in the following Chapter 4. Chapter 5 briefly presents the current
trends – guidelines for the development of advanced appropriate quality standards,
methodologies and measuring practices for biodiesel characterization, while finally in Chapter 6,
the conclusions drawn from this work are summarized. | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Βιοκαύσιμα | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντικές επιπτώσεις | el |
dc.subject.keyword | Βιοντίζελ | el |
dc.subject.keyword | Προτυποποίηση | el |
dc.subject.keyword | Ποιότητα | el |
dc.subject.keyword | Ενέργεια | el |