Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαντουβάκης, Άγγελος
dc.contributor.authorΞυνέλη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2017-09-19T07:09:18Z
dc.date.available2017-09-19T07:09:18Z
dc.date.issued2016-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9967
dc.description.abstractΟι Έλληνες είμαστε καθόλη τη διάρκεια της ιστορίας μας λαός με ναυτοσύνη και αγάπη για τη θάλασσα. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην αρχαιότητα υπήρχε όχι απλώς αίσθηση αλλά βεβαιότητα ότι η θάλασσα έχει υπερδυνάμεις, μάλλον θεϊκές. Έτσι, ναυτιλία και Ελλάδα ήταν ανέκαθεν στενά συνδεδεμένες έννοιες και ως εκ τούτου το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα είναι η παγκόσμια ηγέτιδα δύναμη στην εμπορική ναυτιλία είναι μάλλον εύκολο να αιτιολογηθεί1. Ο ελληνικών συμφερόντων στόλος ποντοπόρου ναυτιλίας αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους σε όλο τον κόσμο και έχει παραμείνει στην κορυφή του παγκόσμιου στόλου τα τελευταία 30 χρόνια, αυξάνοντας το μερίδιο του σχεδόν χωρίς διακοπή. Για παράδειγμα, το 1975 οι Έλληνες ήλεγχαν το 14,1 % της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ το 2006 το 16,5 % (Τheotokas 2007 ). Tα επόμενα χρόνια το συνολικό ποσοστό αναμένεται να απογειωθεί φτάνοντας τα επίπεδα της τάξης του 25 %. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ναυτιλία θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς της παγκόσμιας βιομηχανίας ο οποίος επηρεάζεται άμεσα από την παγκόσμια οικονομία. Στην παρούσα εργασία θα γνωρίσουμε την σπουδαιότητα και ιδιαιτερότητα της ναυτιλιακής αγοράς και θα επικεντρωθούμε στα μοντέλα και τις στρατηγικές ανταγωνισμού των ναυτιλιακών επιχειρήσεων με σκοπό την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Για να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος σκοπός της εργασίας, αρχικά θα εξηγήσουμε τι είναι η ναυτιλία, ποια είναι η δομή και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Έπειτα θα αναλύσουμε την έννοια του ανταγωνισμού και τις στρατηγικές που ακολουθούνται προκειμένου μια επιχείρηση να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά. Εν συνεχεία θα αναφέρουμε τους τρόπους διοίκησης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, το management, τα οργανωτικά πρότυπα, το εταιρικό σχέδιο marketing και την επενδυτική στρατηγική των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Τέλος, θα εστιάσουμε στις σημαίες των πλοίων και γιατί θα πρέπει να αποφεύγονται οι σημαίες ευκαιρίας. Η έρευνα έχει στηριχθεί στην μελέτη εταιρειών οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και δημοσιεύουν ετησίως έκθεση πεπραγμένων. Οι εταιρείες οι οποίες παρουσιάζονται είναι η εταιρεία Maersk Group, η Capital Product Partners L.P, Tsakos Energy Navigation Ltd και η λιμενική αρχή στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Στόχος της εργασίας είναι να δημιουργηθεί o χάρτης της στρατηγικής των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και να παρουσιαστεί ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται και επαληθεύεται μέσω της μελέτης περίπτωσης των προαναφερθέντων εταιρειών.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ στρατηγική των ναυτιλιακών επιχειρήσεωνel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακές επιχειρήσειςel
dc.subject.keywordΑνταγωνιστικό πλεονέκτημαel
dc.subject.keywordΕλληνική ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΠοντοπόρος ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακή οικονομικήel
dc.subject.keywordΣημαία πλοίουel
dc.subject.keywordΣημαίες ευκαιρίαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»