Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΧατζαρά, Χριστίνα
dc.date.accessioned2016-02-22T09:59:19Z
dc.date.available2016-02-22T09:59:19Z
dc.date.issued2013-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8500
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο καθορισμός, η παρουσίαση και η εφαρμογή αρχών και οδηγιών σχεδίασης μαθημάτων στην πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων Moodle. Προς την κατεύθυνση αυτή, αναζητήθηκαν και εντοπίστηκαν στη σχετική βιβλιογραφία συμβουλές και κοινά αποδεχτές αρχές σχεδίασης η τήρηση των οποίων είναι απαραίτητη για τον αποτελεσματικό και άρτιο σχεδιασμό μαθημάτων στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ώστε να είναι εύχρηστα και ελκυστικά τόσο εμφανισιακά όσο και ως προς το περιεχόμενο τους στους μελλοντικούς χρήστες (φοιτητές, μαθητές) και να επιτυγχάνονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι. Αναζητήθηκαν, επίσης, και παρατίθενται καλά σχεδιασμένα μαθήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί στο Moodle βάσει των καλών πρακτικών και αρχών σχεδίασης που βρέθηκαν στη βιβλιογραφία ενώ παρουσιάζονται ιστότοποι Moodle οι οποίοι είναι ελκυστικοί και πρωτότυποι όσον αφορά τον σχεδιασμό τους. Η μελέτη της υπάρχουσας βιβλιογραφίας οδήγησε στην παρατήρηση πως τέτοιου είδους αρχές και συμβουλές απουσιάζουν κατά κύριο λόγο από την ελληνική βιβλιογραφία ενώ αντίθετα οδηγοί χρήσης για τη χρήση του Moodle και τη δημιουργία μαθημάτων σε αυτό υπάρχουν σε αφθονία. Ιδιαίτερης προσοχής χρήζει το γεγονός πως η τοποθέτηση του εκπαιδευτικού υλικού που διαθέτει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός δεν είναι αρκετή για τη δημιουργία ενός άρτια σχεδιασμένου μαθήματος στο Moodle. Η γνώση του τρόπου σωστής δόμησης αυτού του υλικού μέσα στην πλατφόρμα, ο τρόπος εμφάνισης, η κατανόηση των απαιτήσεων και των πρακτικών για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό μαθημάτων στο Moodle φέρουν εξίσου βαρύνουσα σημασία. Τέλος, η γνώση διαχείρισης και αξιοποίησης των modules του Moodle προκειμένου να εφαρμοστούν οι προαναφερθείσες αρχές και πρακτικές κρίνεται απαραίτητη. Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής, κατά συνέπεια, σχεδιάστηκαν και δημιουργήθηκαν, δύο διαδικτυακά (on-line) μαθήματα τα οποία πληρούν και συμβαδίζουν με τις αρχές σχεδίασης που καταγράφηκαν στη βιβλιογραφική επισκόπηση και τα οποία μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα για τον τρόπο υλοποίησης ενός μαθήματος στη πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων Moodle.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕξ αποστάσεως εκπαίδευσηel
dc.subjectΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.titleΣχεδιασμός μαθημάτων στο Moodleel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe primary aim of this dissertation thesis is to define, present and apply course design principles, practices and advice to courses created within the Moodle learning management platform. Towards this direction, advice and widely accepted design principles have been sought and identified in the relevant literature. To follow this advice and abide by the proposed design principles are requisite not only for the effective and sound creation of courses that are easy to use and attractive both in terms of appearance and content to future users (students, pupils) but also for achieving the educational objectives set. A thorough study of the relevant literature also revealed well designed Moodle courses that have been based on such best practices and design principles. Furthermore, a number of Moodle sites that are both appealing and original as far as design is concerned are also demonstrated. The study of the existent literature also led to the observation that information on such principles and advice is altogether missing from the Greek literature despite the fact that Moodle use and course creation manuals exist in abundance. Emphasis should be drawn to the fact that placing educational materials available to the individual teacher in Moodle is not enough for the creation of a well-designed course. The knowledge of appropriately structuring these materials within the platform, the way they appear and the acknowledgement of the principles and requirements the effective Moodle course design poses are of tantamount importance. Finally, familiarization with Moodle modules’ management and use to render the application of the aforementioned principles plausible is also essential. Within the context of the present study, two online Moodle courses meeting the demands of, being consistent with the design principles recorded and serving as examples of implementing a course on the Moodle course management platform have, therefore, been designed and are presented.el
dc.contributor.masterΔιδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματαel
dc.subject.keywordMoodleel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική σχεδίαση μαθημάτωνel
dc.subject.keywordΕργαλεία ηλεκτρονικής σχεδίασης μαθημάτωνel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»