dc.contributor.advisor | Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Αλεξανδρίδη, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2015-06-23T11:34:20Z | |
dc.date.available | 2015-06-23T11:34:20Z | |
dc.date.issued | 2014-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6672 | |
dc.description.abstract | Από την αρχαιότητα, τα μέλη των κοινωνιών ανακάλυψαν ότι μέσα από τη συνεργασία, κάθε δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και να ωφελήσει το σύνολο. Με τη βιομηχανική εξέλιξη αναπτύχθηκαν οριζόντιοι και κάθετοι θεσμοί ανάμεσα στις επιχειρήσεις, με κριτήρια τόσο οικονομικά όσο και γεωγραφικά / εθνικά. Εντός αυτού του πλαισίου αναπτύχθηκαν τα επιχειρηματικά πλέγματα, τη θεωρία των οποίων εισήγαγε ο καθηγητής του Harvard Michael Porter, το 1990. Η έννοια της συστάδας ή πλέγματος έχει ενσωματωθεί στην πολιτική, την ακαδημαϊκή και τη βιομηχανική σφαίρα, ενώ έχει εισχωρήσει σε όλους τους οικονομικούς κλάδους παγκοσμίως, επιφέροντας πολλά οφέλη για τα εμπλεκόμενα μέλη. Στη Ναυτιλία ιδρύθηκαν πλέγματα από το 2006 κι έπειτα, με ποικίλα παραδείγματα ανεπτυγμένων και αποτελεσματικών ναυτιλιακών πλεγμάτων σε διάφορους υποκλάδους της ναυτιλίας ανά τον κόσμο. Στην Ελλάδα, τη χώρα με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου και τη μακροβιότερη ιστορία στα ναυτικά επαγγέλματα, η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί σημαντικό μέρος της εθνικής οικονομίας και της κοινωνίας, ωστόσο το ναυτιλιακό πλέγμα της χώρας δεν είναι ακόμη τυπικά οργανωμένο. Ο ελληνικός ναυπηγικός κλάδος ενέχει μεγάλο ενδιαφέρον προς ανάλυση και γεννά το ερώτημα αν θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εν δυνάμει οργανωμένο ναυτιλιακό πλέγμα στη χώρα. | el |
dc.format.extent | 121 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυπηγική βιομηχανία -- Ελλάδα | el |
dc.subject | Ναυτιλία -- Οικονομία -- Ελλάδα | el |
dc.subject | Λιμάνια -- Οικονομικές απόψεις | el |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | el |
dc.title | Το ελληνικό ναυτιλιακό πλέγμα & η συμβολή του στην ελληνική οικονομία: ανάλυση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.identifier.call | 387.51 ΑΛΕ | el |
dc.description.abstractEN | Since the ancient times, societies had realized that each activity can be more effective and beneficial, through cooperation. Due to industrial development, there have been developed horizontal and vertical relations through businesses with financial and geographical / national criteria. Within this exact frame, Dr. Michael Porter introduced the theory of business clustering, during the ‘90s. This cluster concept has become a part of politics, academic institutions and industries, as well as part of every economic field worldwide, becoming beneficial for involved members. In Shipping industry, maritime clusters were established since 2006, with quite many successful examples to show today around the world. In Greece, the nation with the largest merchant fleet and the longest past history in maritime professions, shipping industry proves to be very important for the national economy and society, though shipping industry is not organized in typical and formal cluster organizations. Greek shipbuilding industry feels very interesting to be analyzed, although generating doubts of becoming a well-organized maritime cluster in the future. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |