Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΜυσιρλάκη, Σοφία
dc.date.accessioned2014-01-23T09:27:10Z
dc.date.available2014-01-23T09:27:10Z
dc.date.issued2014-01-23T09:27:10Z
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5662
dc.description.abstractΜε την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να ερευνηθεί το πεδίο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και η προοπτική αξιοποίησής τους στην ηλεκτρονική μάθηση. Αρχικά γίνεται μια ανάλυση των χαρακτηριστικών των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και της εκπαιδευτικής τους αξίας, αναφέροντας παράλληλα τόσο τις θεωρίες που πλαισιώνουν τις υπάρχουσες εφαρμογές, όσο και τις σύγχρονες τάσεις στα εκπαιδευτικά παιχνίδια. Από την ανάλυση αυτή προκύπτει ότι τα περισσότερα εκπαιδευτικά παιχνίδια αποτελούν μη ελκυστικές εφαρμογές που βασίζονται σε συμπεριφοριστικές θεωρίες (όπως οι drill and practice εφαρμογές) και, παρά την εκπαιδευτική τους αξία, δεν φαίνεται να λαμβάνουν την αναμενόμενη αποδοχή από τους μαθητές. Η αδυναμία των υπαρχόντων εκπαιδευτικών παιχνιδιών να αποτελούν ελκυστικές εφαρμογές, έναντι των δημοφιλών εμπορικών παιχνιδιών, αποτέλεσε το σημαντικότερο ερευνητικό πρόβλημα της παρούσας εργασίας. Ο στόχος της ερευνητικής προσέγγισης είναι να διερευνήσει και να ελέγξει σε εμπειρικό επίπεδο τη σχέση ψυχοκοινωνικών παραγόντων που επηρεάζουν το παιχνίδι, έτσι ώστε να ερμηνευτεί η προτίμηση που δείχνουν οι παίχτες στα πολυχρηστικά (που επιτρέπουν την παράλληλη συμμετοχή πολλών παιχτών) εμπορικά παιχνίδια, όπως τα MMOGs (Massive multiplayer online games). Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα που είχε ως στόχο να ανιχνεύσει τους συσχετισμούς μεταξύ των παραγόντων των εσωτερικών κινήτρων (ατομικών ή διαπροσωπικών) (Malone & Lepper, 1987), του αισθήματος της κοινότητας (McMillan & Chavis, 1986, σελ. 9), της δέσμευσης (Brockmyer, J.H. et al, 2009) και της επίδοσης στο παιχνίδι. Μια σειρά στατιστικών αναλύσεων, (περιγραφική και επαγωγική ανάλυση) αποκάλυψαν τις σημαντικές σχέσεις μεταξύ των μεταβλητών της έρευνας. Συγκεκριμένα, προέκυψε ότι η αίσθηση της κοινότητας που δημιουργείται μέσα από αυτά τα παιχνίδια φαίνεται να κινητοποιεί εσωτερικά τους παίχτες των παιχνιδιών, ενώ παράλληλα, το αίσθημα του ανήκειν στην κοινότητα φαίνεται να συσχετίζεται με την αυξημένη επίδοση των παιχτών στο παιχνίδι.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΠαιχνίδια, Εκπαιδευτικά
dc.subjectΜάθηση
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΕκπαίδευση -- Πληροφορική
dc.titleΕκπαιδευτικά παιχνίδια και ηλεκτρονική μάθηση: διερευνώντας την κοινωνική διάσταση των πολυχρηστικών διαδικτυακών παιχνιδιών (MMOGs)
dc.typeMaster Thesis
dc.identifier.call371.397 ΜΥΣ


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»