Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζαννάτος, Ερνέστος
dc.contributor.authorΣτολάκης, Δημήτριος Α.
dc.date.accessioned2012-12-03T13:24:20Z
dc.date.available2012-12-03T13:24:20Z
dc.date.issued2012-12-03T13:24:20Z
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5137
dc.description.abstractΕίναι γεγονός πως ο πλανήτης μας βιώνει (ιδίως τις πρόσφατες δεκαετίες) μια σε ανησυχητικό επίπεδο μεταβολή του κλίματος η οποία δεν έχει επιδράσεις μόνο στο κλίμα, αλλά επηρεάζει σημαντικά τόσο την οικονομία όσο και την κοινωνία ολόκληρη. Είναι κοινώς αποδεκτό πως το μεγαλύτερο μέρος της κλιματικής αλλαγής οφείλεται πλέον στις ανθρώπινες δραστηριότητες. Μια από τις δραστηριότητες αυτές αποτελεί και η ναυτιλιακή βιομηχανία. Τα πλοία, αν και αποτελούν το πιο αποδοτικό ενεργειακά μέσο, εκτιμάται πως οι εκπεμπόμενοι ρύποι τους αυξάνονται διαρκώς. Μάλιστα το 2007 η διεθνή ναυτιλία εμφανίζεται να καταλαμβάνει το 2.7% από τις συνολικές εκπομπές ^2(ένα από τα κυριότερα αέρια του θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη) σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Αρκτική περιοχή αποτελεί ένα ιδιαίτερο σημείο, λόγω της φύσης και των χαρακτηριστικών καθώς αποτελεί επίσης και ένα δείκτη-ένδειξη για την κλιματική αλλαγή (καθώς οι μεταβολές του κλίματος στο συγκεκριμένο σημείου είναι πιο εμφανείς και πιο έντονες). Αποτέλεσμα αυτού, είναι να δημιουργηθεί ένα ίσως νέο κομβικό σημείο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και όχι μόνο καθώς η τήξη των πάγων ευνοεί όλο και περισσότερο την προσβασιμότητα των πλοίων σε συγκεκριμένα σημεία και δρομολόγια. Βέβαια εξ αιτίας της έλλειψης επαρκών υποδομών αλλά και της πολυπλοκότητας της Αρκτικής περιοχής, απαιτείται περισσότερη συνεργασία μεταξύ των Αρκτικών Κρατών άλλα και αντίστοιχες επενδύσεις και μελέτες προκειμένου να διαμορφωθούν νέα δεδομένα στο συγκεκριμένο σημείο τα οποία ενδεχομένως να επηρεάσουν σημαντικά το παγκόσμιο εμπόριο(του οποίου το 90% περίπου διεξάγεται δια θαλάσσης) και όχι μόνο.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΚλιματολογικές αλλαγές
dc.subjectΝαυτιλία
dc.subjectΑρκτικές περιοχές
dc.subjectΠλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις
dc.titleΚλιματική αλλαγή και αρκτική ναυτιλία
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5137
dc.identifier.call363.7 ΣΤΟ
dc.description.abstractENIt is common knowledge (in particular over the last decades), that the earth experiences a climate change, which, amidst others, has significantly impacts on economy and society. It is widely accepted that climate change has been mainly caused by human activities, such activities of the maritime industry. Although the ships are considered as the most energy efficient transport means, their emissions constantly increase. In 2007, international shipping represented the 2.7% of the total CO2 emissions worldwide. (NB: CO2 is one of the greenhouse gases covered by the Kyoto Protocol). The Arctic is a special area due to its natural characteristics, as well as due to the fact that it constitutes an index for climate change. Climate changes in the Arctic area will be more intense and obvious. Climate change has led to the creation of a new -perhaps- crossroad for the maritime industry, since the melting of the ice favors certain sea-routes of the ships and their access to certain areas. Due to the complexity and the particularities of the Arctic area, and the lack of adequate infrastructure, increased cooperation between the Arctic states, as well as more studies and investments are needed, so as to establish a new order in the Arctic area, which will have a significant impact on world trade (90% of world trade is carried by the international shipping industry).


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»