Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΛαμπρινουδάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΣταματοπούλου, Συρμούλα Ι.
dc.date.accessioned2012-09-27T10:17:32Z
dc.date.available2012-09-27T10:17:32Z
dc.date.issued2012-09-27T10:17:32Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4985
dc.description.abstractΤην τελευταία δεκαετία έχει διαπιστωθεί ότι οι εταιρείες και οι οργανισμοί που παρέχουν κρίσιμες υπηρεσίες, οι οποίες συνδέονται με ευάλωτες διαδικασίες, πρέπει να εξασφαλίσουν την διαθεσιμότητα αυτών. Σύμφωνα με μία αναφορά της εταιρίας AXA που δημοσιοποιήθηκε το 2007, «το 80% των εταιριών που πλήγονται από ένα καταστροφικό γεγονός είτε δεν ξαναλειτουργούν είτε κλείνουν μετά από 18 μήνες». Για να αποφευχθούν τέτοιου είδους καταστροφικές συνέπειες, οι εταιρείες θα πρέπει να θεσπίσουν μηχανισμούς και διαδικασίες ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια της επιχειρηματικής δραστηριότητας μετά από ένα καταστροφικό συμβάν. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας ένα Σχεδίου Επιχειρησιακής Συνέχειας (ΣΕΣ). Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η μελέτη και η παρουσίαση των διαδικασιών της Διαχείρισης και του Σχεδίου Επιχειρησιακής Συνέχειας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου μελετήθηκαν κάποια από τα ποίο διαδεδομένα πρότυπα/οδηγίες και αποτυπώθηκαν πέντε από αυτά. Τα πρότυπα αυτά επιλέχτηκαν έτσι ώστε να καλυφτούν διάφορα πεδία εφαρμογής της Επιχειρησιακής Συνέχειας σε σχέση με τις επιχειρησιακές δραστηριότητες μίας εταιρίας. Ποίο συγκεκριμένα, το πρότυπο BS25999 στο οποίο καλύπτεται όλο το φάσμα της λειτουργίας μιας επιχείρησης, οι οδηγίες του NIST (SP800-34) για δημιουργία Σχεδίου Συνέχειας των πληροφορικών συστημάτων των κυβερνητικών ιδρυμάτων, μια προσέγγιση του ENISA για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με επίκεντρο τα πληροφοριακά συστήματα, το ΣΕΣ για τα οικονομικά ιδρύματα από τον FFIEC και οι οδηγίες της Τράπεζας της Ελλάδος (Π.Δ. 2577 9.3.2006 – Παράρτημα 2) για τα τραπεζικά συστήματα πληρωμών. Στην συνέχεια πραγματοποιείται η σύγκρισή των πέντε προτύπων/οδηγιών, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι παρόλο που προσεγγίζουν το θέμα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, ακολουθούν πολλές κοινές διαδικασίες. Μέσα από αυτήν την σύγκριση είναι εμφανές ότι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κάποιο από αυτά ως η καλύτερη λύση και ουσιαστικά οποιαδήποτε από αυτά μπορεί να υλοποιηθεί σε έναν οργανισμό/εταιρία. Τέλος, προσκομίζεται μια μελέτη περίπτωσης για την δημιουργία ενός ΣΕΣ, το οποίο εναρμονίζεται με τις μοναδικές Ελληνικές οδηγίες που μελετήθηκαν σε αυτήν την εργασία (Π.Δ. 2577 9.3.2006).
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμός
dc.subjectΕπιχειρηματικός προγραμματισμός
dc.subjectΕπιχειρήσεις -- Χρηματοοικονομική διοίκηση
dc.subjectΕπιχειρηματικότητα
dc.titleBusiness continuity
dc.typeMaster Thesis
dc.identifier.call658 ΣΤΑ
dc.description.abstractENCompanies, organizations and institutes which provide critical services and are connected with vulnerable processes, is crucial to ensure the availability of these. According to the report released by the AXA Company, and which was published in 2007, “80% of businesses affected by a major incident either never re-opened or closed within 18 months”. To prevent such catastrophic consequences, companies should establish mechanisms and procedures to ensure the business continuity after a disastrous event. This is provided by the development and implementation of a Business Continuity Plan (BCP). The main objective of the current study is the examination and presentation of the Business Continuity Management (BCM) and Business Continuity Plan (BCP) processes. Targeted standards, guidelines and methodologies of BCP, are examined and presented in order to cover different areas of business operations. Specifically, these are the BS 25999 (covers the entire range of a business operation), the NIST SP 800-34 (contingency planning guide for Information Technology Systems for government institutions), the ENISA (an approach for Small Medium Sized Organizations focus on IT Systems), the FFIEC (Business Continuity Planning for financial institutes) and the Bank Of Greece Governor’s Acts 2577 9.3.2006 - Annex 2 (for Systemically Important Payment Systems – SIPSs). Finally, a case study which is based on the guidelines given by the Bank Of Greece will be presented at the end of this document. The case study concerns the BCP creation by a hypothetical medium financial institute (bank) that provides services only via telecommunication networks (internet and telephone) and services through Automated Teller Machine (ATM) and Point of Sale (POS).


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»