dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια νέοι όροι της τεχνολογίας εισβάλλουν στο επάγγελμα των εκπαιδευτικών. Η ηλεκτρονική μάθηση, η μάθηση εξ' αποστάσεως αλλά και η ανάγκη για συνεχή επαγγελματική ανέλιξη είναι συνυφασμένες με την αλλαγή τρόπου σκέψης και διδασκαλίας με την απόκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων. Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών δίνει έμφαση σε θέματα όπως της κατανόησης των εννοιών και των λειτουργιών της τεχνολογίας, της διδασκαλίας, της μάθησης, της επικοινωνίας και συνεργασίας, της αξιολόγησης, της παραγωγικότητας και της συνεχούς επαγγελματικής άσκησης και σε θέματα ηθικής και ασφάλειας. Τα θέματα αυτά υπάγονται σε διεθνή πρότυπα εκπαίδευσης, τα οποία πρέπει να πληρούνται από τον κάθε μελλοντικό εκπαιδευτικό. Μέσα από την παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκεται: η αναλυτική παρουσίαση των όρων ηλεκτρονική μάθηση, συνεργατική μάθηση και οι κοινωνικοί και ψυχολογικοί παράμετροι που έχει η καθεμιά, η ανάδειξη της αναγκαιότητας για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, η παρουσίαση του ρόλου και της στάσης των εκπαιδευτικών αλλά και του συνόλου εκπαιδευτικής κοινότητας στη διδασκαλία, η αναλυτική παρουσίαση αντιπροσωπευτικών προτύπων εκπαίδευσης του οργανισμού ISTE και των χωρών της Αγγλίας (Ευρώπη), της Καλιφόρνια (Αμερική) και Queensland ( Αυστραλία) και η θεωρητική σύγκριση των διεθνών προτύπων εκπαίδευσης σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα, στην οποία έχουν αναπτυχθεί κυρίως τεχνολογικές δεξιότητες και η αξιολόγηση ενός δείγματος Ελλήνων εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στα προγράμματα επιμόρφωσης Π2 σε θέματα τεχνολογικών δεξιοτήτων, ηθικής, ασφάλειας και την χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία και στη μάθηση. | |