dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Σιμόπουλος, Πολύβιος Α. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-10T08:31:41Z | |
dc.date.available | 2012-07-10T08:31:41Z | |
dc.date.issued | 2012-07-10T08:31:41Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4885 | |
dc.description.abstract | Η εισαγωγή της πληροφορικής στην εκπαίδευση συνιστά ίσως την πιο καταλυτική αλλαγή των τελευταίων χρόνων. Σήμερα η Πληροφορική διδάσκεται στη συντριπτική πλειοψηφία των Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας. Στα Επαγγελματικά Λύκεια διδάσκονται τόσο γενικά μαθήματα χρήσης όσο και εξειδικευμένα μαθήματα για όσους ακολουθούν τις ειδικότητες των τομέων Πληροφορικής - Δικτύων Η/Υ και Ηλεκτρονικής. Στα παραπάνω μαθήματα περιλαμβάνονται και μαθήματα χρήσης του διαδικτύου και των υπηρεσιών του. Οι μαθητές διδάσκονται τη χρήση του Η/Υ, δεν διδάσκονται όμως τις ηθικές αξίες που πρέπει να διέπουν αυτή τη χρήση. Ωστόσο, η κουλτούρα του παραδοσιακού σχολείου δεν επιτρέπει την εύκολη εισαγωγή καινοτομιών και αντιστέκεται σε προσπάθειες αναδόμησης του αναλυτικού προγράμματος και του σχολικού περιβάλλοντος. Συνήθως η τεχνολογία στην τάξη, χρησιμοποιείται για την υποστήριξη των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας. Επιπλέον στην Ελλάδα η διδασκαλία της πληροφορικής συνίσταται απλώς στο να διδάξει χρήση ή/και προγραμματισμό στα νεαρά άτομα και να αναπτύξουν δεξιότητες στο πληκτρολόγιο και στα ηλεκτρονικά κυκλώματα χωρίς να περιέχει προσπάθειες καθοδήγησης της τεχνολογίας με εγγυητές τις δημοκρατικές αξίες και την απελευθέρωση του ανθρώπου. Διδάσκεται η χρήση του Η/Υ, αλλά όχι η ηθική και δεοντολογία που πρέπει να διέπει τη χρήση αυτή. Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της επίδρασης της διδασκαλίας του μαθήματος της «Ηθικής των Υπολογιστών» σε συνεργατικό περιβάλλον μάθησης με την υποστήριξη της τεχνολογίας, στις στάσεις των μαθητών του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι αποκτώντας πτυχίο επιπέδου 2 στην ειδικότητα Υποστήριξης Συστημάτων, Εφαρμογών και Δικτύων Η/Υ μπορούν να εργαστούν ως επαγγελματίες στο χώρο της πληροφορικής. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Group work in education | |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | |
dc.subject | Ηθική | |
dc.subject | Team learning approach in education | |
dc.title | Εκπαιδευτικά σενάρια σε ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης με την υποστήριξη της τεχνολογίας | |
dc.type | Master Thesis | |
dc.identifier.call | 371.39'5 ΣΙΜ | |
dc.description.abstractEN | The introduction of informatics in education is perhaps the most catalytic change in recent years. Today Information Technology is taught in the vast majority of secondary schools, General and Vocational High Schools in the country. In Vocational Schools are taught both general instructional sessions and specialized courses for those who follow the disciplines of Informatics and Networks Technology and Electronics. In the above courses are included courses about the use of Internet and its services. Students are taught the use of computers, but not the moral values that should govern such use. Nevertheless the culture of the traditional school does not allow the easy introduction of innovations and resists in efforts to restructure the curriculum and the school environment. Usually the technology in the classroom, used to support traditional teaching methods. Moreover, in Greece, teaching of informatics consists merely in teaching of use and / or programming to young people and develops skills on the keyboard and computer circuits without containing efforts of guidance technology with guarantors of democratic values and human liberation. The use of computer is taught, but not the morality and ethics that should govern this use. This paper aims at investigating the effect of teaching the lesson of «Computer Ethics» in a Computer Supported Collaborative Learning environment, on the attitudes of students who follow the discipline of Informatics and Networks Technology in Vocational High Schools and acquiring a level 2 specialty degree in Supporting Systems, Applications and Networks of PCs, they can work as informatics professionals. | |