dc.contributor.advisor | Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Σαατσάκη, Βαλεντίνη Ι. | |
dc.date.accessioned | 2012-07-02T07:29:12Z | |
dc.date.available | 2012-07-02T07:29:12Z | |
dc.date.issued | 2012-07-02T07:29:12Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4864 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη συνεισφορά του υποχρεωτικού Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης για την ασφάλεια στη θάλασσα και την πρόληψη της ρύπανσης (ΙΜΟ) στην ποιοτική διαχείριση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Η μείωση των ναυτικών ατυχημάτων είναι βασικός σκοπός του ΙΜΟ, ο οποίος λειτουργεί σε συνεργασία με τις Κυβερνήσεις στο πεδίο των κανονισμών και πρακτικών που σχετίζονται με κάθε είδους τεχνικά θέματα που επηρεάζουν τη ναυτιλία διεθνώς. Επίσης η ενθάρρυνση υιοθέτησης υψηλότερων προτύπων σε θέματα ασφάλειας και αποδοτικότητας της ναυσιπλοΐας καθώς και η πρόληψη της ρύπανσης αλλά και η αποζημίωση από ναυτικές απαιτήσεις αποτελούν σκοπούς του ΙΜΟ. Το διεθνές αυτό πρότυπο διαχείρισης υιοθετήθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ( International Maritime Organization ) το Νοέμβριο του 1993 για να εισαγάγουν την σπουδαιότητα του ανθρώπινου παράγοντα στους κανονισμούς ασφαλείας και εμπορικών πλοίων διεθνώς, περιλαμβάνοντας απαιτήσεις για τις διαχειρίστριες εταιρίες τους. Η απόφαση για την υποχρεωτική εφαρμογή του κώδικα KM προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται: στις διοικήσεις σημαιών, στις ασφαλιστικές ενώσεις, στις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρίες κλπ. Αυτό οφείλεται στο ελλιπές επίπεδο ετοιμότητας των υπευθύνων για την υλοποίησή του, στους τρόπους αστυνόμευσής του και τις συνέπειες της μη συμμόρφωσης σε αυτόν. Η εργασία λοιπόν ασχολείται με την ασφάλεια στη θάλασσα μέσω του ISM CODE δεδομένου ότι αποτελεί ένα παγκοσμίως σημαντικό μέτρο για την αντιμετώπιση ναυτικών ατυχημάτων. Πώς λειτουργεί όμως; Είναι αποτελεσματικός; Αληθεύει η άποψη κάποιων ερευνητών ότι το πρόβλημα δεν είναι τελικά τεχνικό αλλά οικονομικό; | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Μέτρα ασφαλείας | |
dc.subject | Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία | |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές -- Μέτρα ασφαλείας | |
dc.title | Ασφάλεια στη θάλασσα: κόστη και οφέλη του ISM Code | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4864 | |
dc.identifier.call | 387.094 ΣΑΑ | |
dc.description.abstractEN | This thesis discusses the contribution of the mandatory ISM Code on maritime safety and pollution prevention for quality management in shipping companies. The reduction of accidents at sea is the main purpose of the IMO, which operates in cooperation with the Governments in the area of regulations and practices relating to technical matters of all kinds affecting shipping globally. Also encouraging the adoption of higher standards of safety and efficiency of navigation and pollution prevention as well as compensation of naval requirements are objectives of IMO. This international management standard was adopted by the IMO (International Maritime Organization) in November 1993 to introduce the importance of human factors and safety regulations for commercial vessels worldwide, including requirements for their managing companies. The decision on the enforcement of the ISM Code has caused great inconvenience to all parties involved: the administrations flags, insurance associations, shipping companies themselves, etc. This is due to the inadequate level of preparedness of those responsible for its implementation, the wrong policing ways and the consequences of non-compliance in this area. So this thesis decided to deal with maritime security through the ISM CODE since it is a globally important measure to deal with maritime accidents. But how does it work? Is it effective? True view of some researchers that the problem is not technical but economic eventually? | |