Show simple item record

dc.contributor.authorΚυριάκου, Σοφία
dc.date.accessioned2012-04-03T08:57:06Z
dc.date.available2012-04-03T08:57:06Z
dc.date.issued2012-04-03T08:57:06Z
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4660
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο « Η αγορά των commodities πριν και μετά την χρηματοπιστωτική κρίση 1995 – 2010 μελετά τις μεταβολές που συνέβησαν στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο την περίοδο πριν και μετά την πρόσφατη χρηματοπιστωτική κρίση, με έμφαση στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου. Η παγκόσμια οικονομική σκηνή την περίοδο που μελετάται έχει βιώσει ακραίες οικονομικές αλλαγές. Μελετώντας τα διάφορα στοιχεία η εργασία καταλήγει στο ότι το θαλάσσιο εμπόριο αυξάνεται προς την ίδια κατεύθυνση με το ΑΕΠ. Το ΑΕΠ είναι η βασική κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας κατανάλωσης η οποία με τη σειρά της οδηγεί για αγαθά και υπηρεσίες που αυτό με τη σειρά του οδηγεί στη ζήτηση για το διεθνές εμπόριο.(παράγωγος ζήτηση). Σημαντική επιρροή στην άνθιση του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου άσκησε η οικονομική ανάπτυξη των ασιατικών χωρών και συγκεκριμένα των χωρών της νοτιοανατολικής Ασίας (Κίνα, Ινδία, Ινδονησία), οι οποίες λόγω της υψηλής τους εκβιομηχάνισης σημείωσαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αυξάνοντας την βιομηχανική τους παραγωγή σε επίπεδα ρεκόρ και μετεξελίχθηκαν σε κύριους παίκτες της διεθνούς οικονομικής σκηνής. Αυτή η οικονομική άνοδος των χωρών αυτών οδήγησε στην άνθιση του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ροές του εμπορίου άλλαξαν σημαντικά και μετακινήθηκαν από τις οικονομίες της Δύσης προς αυτές της ανατολικής Ασίας. Το βασικό συμπέρασμα της διπλωματικής εργασίας, είναι ότι την περίοδο της μελέτης πριν και μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης, οι χώρες που κατάφεραν να ξεχωρίσουν, να σημειώσουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και να προωθήσουν την άνθιση του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου ήταν οι αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες χώρες με έμφαση στις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Σε αντίθεση με τις οικονομίες της Δύσης που επηρεάστηκαν αρνητικά από τη χρηματοπιστωτική κρίση, μειώνοντας σε σημαντικό βαθμό τις εισαγωγές τους στα κύρια χύδην φορτία, καθώς η ζήτηση για κατανάλωση, παραγωγή μειώθηκε αισθητά, αυτό οικονομικώς ορθώς οδήγησε σε μείωση της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΔιεθνές εμπόριο
dc.subjectΕμπορεύματα
dc.subjectΘαλάσσιες μεταφορές
dc.subjectΟικονομικές κρίσεις
dc.titleΗ αγορά των commodities πριν και μετά την χρηματοπιστωτική κρίση 1995-2010
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4660
dc.identifier.call388.11 ΚΥΡ
dc.description.abstractENThis thesis entitled “Commodities market before and after the financial crisis 1995 – 2010” studying the changes occurring in international seaborne trade in the period before and after the recent financial crisis, with emphasis on the dry bulk market. The global economic scene the period we are studying has experienced extreme economic changes. On the one hand, economies recorded the highest economic growth rates than ever before, increasing their income and consumption. These lead to further increases in demand for maritime transport. On the other hand, economies led to a complete collapse of their financial systems and even on the brink of bankruptcy. The economic growth of Asian countries, namely the countries of Southeast Asia (China, India, Indonesia), which because of their high industrialization experienced strong growth, increasing industrial production. All these led these countries to become main players in the international economic scene. This economic growth in these countries influenced and led to the flourishing of international seaborne trade. What is worth to say is that trade flows have changed significantly and moved from the economies of the West to those of eastern Asia. The main conclusion of the thesis is that the period of our study before and after the outbreak of financial crisis, countries that have managed to stand out, to experience high growth and promote the flourishing of international maritime trade was developing and emerging countries with emphasis on the countries of Southeast Asia. Unlike the economies of the West affected negatively by the financial crisis, reducing significantly their imports of the main bulk cargoes as demand for consumption and production dropped significantly this led to reduced demand for seaborne trade.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»