Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΦουντουλάκη, Μαρία
dc.date.accessioned2011-07-19T05:42:53Z
dc.date.available2011-07-19T05:42:53Z
dc.date.issued2011-07-19T05:42:53Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4155
dc.description.abstractΗ διδασκαλία του προγραμματισμού δεν αποσκοπεί στην προετοιμασία και εκπαίδευση μελλοντικών προγραμματιστών, αλλά στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας τεχνολογικού αλφαβητισμού που θα ωθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν μια πιο βαθιά γνώση του πως λειτουργεί ένας υπολογιστικό σύστημα, πως μπορούν να εφαρμόσουν τον προγραμματισμό στην καθημερινότητά τους και να αποτελέσουν ενεργά μέλη της νέας τεχνολογικής εποχής. Η παρούσα διπλωματική εργασία καταγράφει πως εντάσσεται η διδασκαλία του προγραμματισμού στην ελληνική πραγματικότητα και εντοπίζει τις βασικές παρανοήσεις που κάνουν οι μαθητές κατά την εκμάθηση του. Εν συνεχεία, αναλύει το περιβάλλον της προγραμματιστικής γλώσσας Scratch και μελετά πώς η ένταξή της στο μάθημα της Πληροφορικής, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μπορεί να συμβάλει στη διδασκαλία του προγραμματισμού και να προσφέρει λύσεις σε κάποια από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί. Παράλληλα, παρατίθεται η μελέτη περίπτωσης όπου οι μαθητές με τη βοήθεια κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και κλιμακούμενης δυσκολίας παραδείγματα και δραστηριότητες εισάγονται σταδιακά σε προγραμματιστικές έννοιες και δομές και αποκτούν μεταγνωστικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να φέρουν εις πέρας την τελική τους εργασία. Τέλος, συγκεντρώνονται και αξιολογούνται τα δεδομένα που προκύπτουν από τη μελέτη περίπτωσης σχετικά με την συμβολή του Scratch διδασκαλία του προγραμματισμού και παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΠρογραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectΠληροφορική -- Μελέτη και διδασκαλία
dc.subjectΔιδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή
dc.subjectΔιδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμός
dc.titleΜελέτη περίπτωσης : η συμβολή του scratch στη διδασκαλία του προγραμματισμού στη Β'/θμια εκπαίδευση
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4155
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call371.334 ΦΟΥ
dc.description.abstractENThe aim of teaching programming is not to prepare and train future programmers, but to develop and enhance technological literacy that will encourage students to acquire a deeper knowledge of how a computer system works, apply programming to their everyday life and become active members of the new technological era. This thesis records how teaching of programming is embodied in Greek reality and identifies the main misconceptions that students do while learning. It then analyses the environment of Scratch programming language and researches its contribution to the teaching of programming in IT courses, in secondary education and the solutions offered to some of the identified problems. Moreover, we give a description of the case study where pupils are using appropriate teaching material, as well as examples and activities of escalating difficulty. In that way, they are gradually introduced into programming concepts and structures and gain meta-cognitive skills which will assist them in carrying out their final project. Finally, we gather, evaluate and present the data generated by the case study, on the contribution of Scratch in teaching programming, as well as the conclusions derived.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»