dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Βασιλοπούλου, Γεωργία - Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2024-03-07T10:13:53Z | |
dc.date.available | 2024-03-07T10:13:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16257 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3679 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα βιβλιογραφική επισκόπηση εξετάζει τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας σε δομές ημερήσιας αγωγής και φροντίδας. Πιο συγκεκριμένα, ο σκοπός της βιβλιογραφικής επισκόπησης είναι να μελετήσει (α) τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διεθνών ερευνών (με έμφαση στην ερευνητική μεθοδολογία και τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν), (β) τη σύνδεση ψηφιακών τεχνολογιών με εκπαιδευτικές δραστηριότητες δημιουργικής απασχόληση των παιδιών της έρευνας και (γ) την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη καθημερινή ρουτίνας μιας δομής ημερήσιας εκπαίδευσης και φροντίδας παιδιών προσχολικής αγωγής. Η μελέτη στηρίχθηκε σε 36 διεθνείς έρευνες επιλεγμένες ακολουθώντας την μεθοδολογία PRISΜΑ. Ο αριθμός αυτός είναι προφανώς μακρά πολύ μικρότερος σε σύγκριση με το πλήθος των ερευνών που πραγματοποιούνται σε μεγαλύτερες σχολικές βαθμίδες που αποτελεί ένδειξη ότι το πεδίο αυτό δεν έχει ακόμη μελετηθεί ενδελεχώς. Η μελέτη της βιβλιογραφίας καταγράφει τη θετική επίδραση της τεχνολογίας στον εγραμματισμό και τα μαθηματικά στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων πρόωρου ψηφιακού εγγραματισμού, μέσω διαφόρων δημιουργικών δραστηριοτήτων με τη χρήση της τεχνολογίας όπως οι ψηφιακές ιστορίες, η αλληλεπίδραση με κοινωνικό ρομπότ, η δημιουργία avatars και η εξάσκηση προγραμματισμού μέσω λογισμικών με περιβάλλοντα προγραμματισμού. Επιπλέον, αναδεικνύει ότι στη βιβλιογραφία δίνεται έμφαση στην αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη δημιουργικών δραστηριοτήτων που εξυπηρετούσαν τον γνωστικό τομέα ανάπτυξης των μικρών παιδιών παρά τον συναισθηματικό. Γεγονός που θα μπορούσε να αποτελέσει νέο ερευνητικό τοπίο για μελλοντικές έρευνες από παιδαγωγούς και από εταιρείες που αναπτύσσουν ψηφιακές τεχνολογίες για την προσχολική εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 122 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Βιβλιογραφική επισκόπηση αξιοποίησης ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη, της εκπαίδευσης και της φροντίδας παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | As digital skills become increasingly important in modern society, technology has found its way into various forms of education. From K-12 schooling to pre-school education, technology has become a valuable tool, especially in nursery schools. The goal of this literature review is to answer three important questions. First, which technologies are used in creative occupational activities and daily life at daycare centers? Second, which developmental areas are being supported by technology-enhanced activities? Lastly, how does technology impact young learners, adults, and educators? After analyzing 36 studies using the PRISMA protocol, it was found that the studies were predominantly qualitative and relied on data collection tools like questionnaires, interviews, and observations. Technology-enhanced activities were primarily related to cognitive development, and various digital tools were utilized. The literature review can serve as a source of inspiration for educators and policymakers to delve deeper into the fields of creative activities for children that foster emotional growth, with a particular emphasis on self-confidence. Furthermore, there is a pressing need for fresh research on digital communication between educators, as well as the integration of technology as a tool for training educators on safety matters in nursery school environments. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Preschool technology | el |
dc.subject.keyword | Daycare technology | el |
dc.subject.keyword | Educational technology | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Βρέφη | el |
dc.date.defense | 2024-02-28 | |