Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΒασιλοπούλου, Γεωργία - Αγγελική
dc.date.accessioned2024-03-07T10:13:53Z
dc.date.available2024-03-07T10:13:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16257
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3679
dc.description.abstractΗ παρούσα βιβλιογραφική επισκόπηση εξετάζει τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας σε δομές ημερήσιας αγωγής και φροντίδας. Πιο συγκεκριμένα, ο σκοπός της βιβλιογραφικής επισκόπησης είναι να μελετήσει (α) τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διεθνών ερευνών (με έμφαση στην ερευνητική μεθοδολογία και τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν), (β) τη σύνδεση ψηφιακών τεχνολογιών με εκπαιδευτικές δραστηριότητες δημιουργικής απασχόληση των παιδιών της έρευνας και (γ) την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη καθημερινή ρουτίνας μιας δομής ημερήσιας εκπαίδευσης και φροντίδας παιδιών προσχολικής αγωγής. Η μελέτη στηρίχθηκε σε 36 διεθνείς έρευνες επιλεγμένες ακολουθώντας την μεθοδολογία PRISΜΑ. Ο αριθμός αυτός είναι προφανώς μακρά πολύ μικρότερος σε σύγκριση με το πλήθος των ερευνών που πραγματοποιούνται σε μεγαλύτερες σχολικές βαθμίδες που αποτελεί ένδειξη ότι το πεδίο αυτό δεν έχει ακόμη μελετηθεί ενδελεχώς. Η μελέτη της βιβλιογραφίας καταγράφει τη θετική επίδραση της τεχνολογίας στον εγραμματισμό και τα μαθηματικά στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων πρόωρου ψηφιακού εγγραματισμού, μέσω διαφόρων δημιουργικών δραστηριοτήτων με τη χρήση της τεχνολογίας όπως οι ψηφιακές ιστορίες, η αλληλεπίδραση με κοινωνικό ρομπότ, η δημιουργία avatars και η εξάσκηση προγραμματισμού μέσω λογισμικών με περιβάλλοντα προγραμματισμού. Επιπλέον, αναδεικνύει ότι στη βιβλιογραφία δίνεται έμφαση στην αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη δημιουργικών δραστηριοτήτων που εξυπηρετούσαν τον γνωστικό τομέα ανάπτυξης των μικρών παιδιών παρά τον συναισθηματικό. Γεγονός που θα μπορούσε να αποτελέσει νέο ερευνητικό τοπίο για μελλοντικές έρευνες από παιδαγωγούς και από εταιρείες που αναπτύσσουν ψηφιακές τεχνολογίες για την προσχολική εκπαίδευση.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΒιβλιογραφική επισκόπηση αξιοποίησης ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη, της εκπαίδευσης και της φροντίδας παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENAs digital skills become increasingly important in modern society, technology has found its way into various forms of education. From K-12 schooling to pre-school education, technology has become a valuable tool, especially in nursery schools. The goal of this literature review is to answer three important questions. First, which technologies are used in creative occupational activities and daily life at daycare centers? Second, which developmental areas are being supported by technology-enhanced activities? Lastly, how does technology impact young learners, adults, and educators? After analyzing 36 studies using the PRISMA protocol, it was found that the studies were predominantly qualitative and relied on data collection tools like questionnaires, interviews, and observations. Technology-enhanced activities were primarily related to cognitive development, and various digital tools were utilized. The literature review can serve as a source of inspiration for educators and policymakers to delve deeper into the fields of creative activities for children that foster emotional growth, with a particular emphasis on self-confidence. Furthermore, there is a pressing need for fresh research on digital communication between educators, as well as the integration of technology as a tool for training educators on safety matters in nursery school environments.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordPreschool technologyel
dc.subject.keywordDaycare technologyel
dc.subject.keywordEducational technologyel
dc.subject.keywordΤεχνολογίαel
dc.subject.keywordΣυναισθηματική ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΒρέφηel
dc.date.defense2024-02-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»