Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακή επίσκεψη σε μουσειακούς χώρους μέσω εφαρμογών φορητών συσκευών

dc.contributor.advisorΣιούντρη, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorΝασόπουλος, Σπυρίδων
dc.date.accessioned2023-05-16T10:23:41Z
dc.date.available2023-05-16T10:23:41Z
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15406
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2828
dc.description.abstractΣτις μέρες μας, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) αναπτύσσονται με ραγδαίο τρόπο έτσι ώστε να είναι απαραίτητη η ενσωμάτωση τους στην υλοποίηση όλων των εφαρμογών. Αν και οι άνθρωποι των μικρότερων ηλικιών συμφιλιώνονται πιο γρήγορα με τα συνεχώς εξελισσόμενα τεχνολογικά μέσα, όλες πλέον οι ηλικιακές κατηγορίες χρησιμοποιούν smartphones, λόγω ότι αυτά μπορούν να προσφέρουν μοναδικές και ξεχωριστές εμπειρίες. Οι εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά μέσα και η εικονική πραγματικότητα με το πέρασμα του χρόνου παρουσιάζουν όλο και μεγαλύτερη διείσδυση στην καθημερινότητα μας, αναπτύσσονται διαρκώς και μπορούν να δώσουν λύση σε πολλά προβλήματα ή απαιτήσεις του συγχρόνου τρόπου ζωής. Στον χώρο του πολιτισμού, το ψηφιακό περιεχόμενο μπορεί να παρέχεται με διαφόρους τρόπους (π.χ. μέσω εικονικής πραγματικότητας, ψηφιακών συλλογών, εκθέσεων κλπ). Κατά τη διάρκεια μιας ψηφιακής επίσκεψης, οι επισκέπτες μπορούν να δουν εικόνες των εκθεμάτων και των αντικειμένων του μουσείου, να διαβάσουν περιγραφές και σε βάθος πληροφορίες για αυτά, ακόμη και να παρακολουθήσουν βίντεο ή να ακούσουν ηχογραφήσεις. Ορισμένες εμπειρίες ψηφιακών μουσείων προσφέρουν επίσης διαδραστικά στοιχεία, όπως εικονικές περιηγήσεις ή κουίζ, για να βελτιώσουν την επίσκεψη των χρηστών τους. Ο κόσμος, και κυρίως τα άτομα νεότερης ηλικίας, είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένος με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Αυτό κατά συνέπεια κινητοποιεί τους πολιτισμικούς οργανισμούς να επενδύσουν στην υλοποίηση νέων μεθόδων προβολής ψηφιακού περιεχομένου μέσω διαδικτύου. Η αλήθεια είναι πως από την πανδημία του 2020 και μετά όλο και περισσότερα μουσεία κατέφυγαν σε αυτή τη λύση με αποτέλεσμα πολλά μεγάλα μουσεία να διαθέτουν OnLine περιεχόμενο. Ωστόσο, ανεξάρτητα της πανδημίας, οι ψηφιακές επισκέψεις σε μουσεία μέσω διαδικτύου αποδεικνύονται ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσει, ο κόσμος, ένα μουσείο από οποιοδήποτε μέρος βρίσκεται, ακόμη και απ’ το σπίτι του. Ακόμη, αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες που μπορεί να δυσκολεύονται να επισκεφθούν το μουσείο στον φυσικό του χώρο. Σε αυτήν την διπλωματική εργασία θα μελετήσουμε πως τα ψηφιακά μέσα και το διαδίκτυο συνέβαλαν στην καλύτερη και μεγαλύτερη διάδοση του πολιτισμού στον κόσμο. Θα αναλύσουμε πως χρησιμοποιείται η αντίστοιχη τεχνολογία και θα περιγράψουμε μερικά από τα πιο γνωστά αντίστοιχα παραδείγματα. Τέλος, θα περιγράψουμε το σχετικό project που υλοποιήσαμε για την κάλυψη των αναγκών που για την αναζήτηση και εξερεύνηση των μουσείων που παρέχουν ψηφιακό περιεχόμενο (π.χ. ψηφιακά εκθέματα, περιηγήσεις κλπ) μέσω εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας. Η περιγραφή θα περιλαμβάνει στοιχεία από τον τρόπο λειτουργίας και χρήσης της προτεινόμενης εφαρμογής, τον τρόπο υλοποίησης της και τους πόρους που χρησιμοποιήθηκαν.el
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακή επίσκεψη σε μουσειακούς χώρους μέσω εφαρμογών φορητών συσκευώνel
dc.title.alternativeDigital visit to museum spaces through mobile device applicationsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENNowadays, information and communication technologies (ICT) are developing in a rapid way so that it is necessary to integrate them in the implementation of all applications. Although people of younger ages come to terms with the ever-evolving technological means more quickly, all age groups now use smartphones because they can offer unique and distinct experiences. Mobile phone applications, digital media and virtual reality with the passage of time show more and more penetration in our daily life, they are constantly developing and can provide a solution to many problems or requirements of the contemporary lifestyle. In the field of culture, digital content can be provided in various ways (e.g. through virtual reality, digital collections, exhibitions, etc.). During a digital visit, visitors can see images of museum exhibits and objects, read descriptions and background information about them, and even watch videos or listen to recordings. Some digital museum experiences also offer interactive elements, such as virtual tours or quizzes, to enhance the visit. People, especially younger people, are now more familiar with modern technological means. This consequently motivates cultural organizations to invest in the implementation of new methods of displaying digital content via the Internet. The truth is that since the pandemic of 2020 and after, more and more museums resorted to this solution, with the result that many large museums have online content. However, regardless of the pandemic, online museum visits are proving to be a great way for people to experience a museum from anywhere, even from their home. They are also a useful tool for people with mobility problems or disabilities who may find it difficult to visit the museum in its physical space. In this thesis we will study how digital media and the internet have contributed to the better and greater dissemination of culture in the world. We will analyze how the corresponding technology is used and describe some of the most well-known corresponding examples. Finally, we will describe the relevant project that we implemented to cover the needs for the search and exploration of museums that provide digital content (e.g. digital exhibits, tours, etc.) through mobile phone applications. The description will include information on how the proposed application works and is used, how it was implemented and the resources used.el
dc.contributor.masterΨηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίεςel
dc.subject.keywordΨηφιακός πολιτισμόςel
dc.subject.keywordΨηφιακά μουσείαel
dc.subject.keywordΨηφιακή περιήγησηel
dc.subject.keywordΨηιφακές συλλογέςel
dc.subject.keywordΕικονική πραγματικότηταel
dc.date.defense2023-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»