dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Τσελές, Ιωάννης | |
dc.date.accessioned | 2023-05-04T09:46:22Z | |
dc.date.available | 2023-05-04T09:46:22Z | |
dc.date.issued | 2023-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15375 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2797 | |
dc.description | H περιβαλλοντικά ασφαλής αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηµατισµούς θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στην καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος, την επόμενη δεκαετία. | el |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία παρουσιάστηκε συνοπτικά, το υφιστάμενο Ευρωπαϊκό και Εθνικό θεσμικό πλαίσιο από το οποίο απορρέει η ανάπτυξη της διαδικασίας δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα CO2 - τεχνολογία CCUS (Capture Carbon Usage and Storage), σε μόνιμες υπόγειες αποθηκευτικές τοποθεσίες, στα πλαίσια της πολιτικής μείωσης των ρύπων του θερμοκηπίου. Μετά από μία γενικότερη περιγραφή της εν λόγω διαδικασίας και με τη βοήθεια της υπάρχουσας βιβλιογραφίας παρουσιάστηκαν οι τρόποι μεταφοράς του CO2 (αγωγοί, πλοία, τρένα).
Στη συνέχεια αναλύθηκε ενδελεχώς η Ναυτιλία μεταφοράς CO2 , τα στάδιά αυτής, καθώς και τα απαιτούμενα κόστη για την ενεργοποίησή της (π.χ. τα κεφαλαιακά κόστη, κόστη μεταφοράς του αναφερόμενου φορτίου, οι συνθήκες μεταφοράς του). Εκτιμήθηκε τελικώς μέσω συγκρίσεων και με τη βοήθεια των απαιτούμενων πινάκων και διαγραμμάτων της βιβλιογραφίας εάν η ναυτιλία αποτελεί συμφέροντα τρόπο μεταφοράς, σήμερα και μελλοντικά για το εξεταζόμενο φορτίο.
Αναφέρθηκαν επίσης αποτελέσματα περαιτέρω σύγκρισης της Ναυτιλίας μεταφοράς με εκείνη των αγωγών και έγινε αντιληπτό εάν τελικά αξίζει τον κόπο σήμερα μία ναυτιλιακή εταιρία να επενδύσει στρατηγικά στον ανερχόμενο τομέα ή όχι, λαμβάνοντας υπόψιν τα σημερινά δεδομένα αλλά και του κοντινού παρελθόντος.
Επιπρόσθετα διαπιστώθηκε ότι η ναυτιλία μεταφοράς CO2 μπορεί να συμβάλλει μελλοντικά στην μείωση εκπεμπόμενων ρύπων του θερμοκηπίου εφόσον μπορεί ευέλικτα να μεταφέρει προς αποθήκευση σε γεωλογικούς σχηματισμούς, μεγάλους όγκους ρύπων διανύοντας μεγάλες αποστάσεις.
Επίσης αναδείχθηκαν οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν στο μέλλον, για να ξεκινήσει η σταθερά αναπτυσσόμενη πορεία του νέου τομέα της Ναυτιλίας, (όπως οι διατάξεις του Πρωτοκόλλου του Λονδίνου, η έλλειψη εμπειρίας σε μεγάλης κλίμακας έργων μεταφοράς CO2 κ.α), με σκοπό αυτή να καταστεί κερδοφόρα.
Τέλος αναφέρθηκαν οι ευκαιρίες τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν τον ανερχόμενο τομέα ναυτιλίας ώστε να γίνει αποδοτικότερος τόσο για τους επενδυτές του όσο και για την στρατηγική αντιμετώπισης των ρύπων του
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΕΛΕΣ - ‘’ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (CO2 )
EYKAIΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ”
iii
θερμοκηπίου, εφόσον μόνο από το βόρειο ημισφαίριο του πλανήτη μας, εκπέμπεται το 85% των ρύπων παγκοσμίως, το οποίο το 2020 εκτιμήθηκε στους 36 δις τόνων. Με τη συνεχή ερευνητική προσπάθεια χωρών όπως η Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και η Νότιος Κορέα, τα αποτελέσματα δείχνουν ελπιδοφόρα. | el |
dc.format.extent | 124 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ναυτιλία μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (CO2) Ευκαιρίες και προκλήσεις | el |
dc.title.alternative | Maritime transportation of CO2 - Opportunities and challenges | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | In this work, the existing European and National institutional framework was briefly presented, from which the development of the process of capturing, using and storing carbon dioxide CO 2 - CCUS technology ( Capture Carbon Utilization and Storage ) - derives, in permanent underground storage locations, under the frameworks of the policy reducing the greenhouse gases.
After a more general description of the process in question, and with the help of the existing literature, the ways of transporting CO 2 (pipelines, ships, trains) were presented. Then Maritime Transport of CO 2 was thoroughly analyzed, to its stages, as well as the required costs for its activation (e.g. capital costs, transport costs of the mentioned load, its transport conditions). It was finally assessed through comparisons the case that Maritime Transport of CO 2 is an advantageous mode of transport, today and in the future for the considered cargo. The results of a further comparison with the medium of pipelines were also reported and it was realized whether it is ultimately worthwhile for a shipping company to invest strategically in the emerging sector or not, taking into account today's data as well as the recent past.
In addition, it was found that CO2 Maritime Transport can contribute in the future to the reduction of greenhouse gas emissions since it can flexibly transport large volumes of pollutants over long distances for storage in geological formations.
The major challenges that must be faced in the future, were highlighted, in order to start a steady developing course for the new Shipping sector, (such as the provisions of the London Protocol, the lack of experience in large-scale CO 2 transport projects, etc.) , by making it profitable.
Finally, the opportunities were mentioned, both at the national and international level that could feed the emerging shipping sector so that it becomes more efficient both for its investors and for the strategy dealing with greenhouse pollutants, since only from the northern hemisphere of our planet , 85% of pollutants are emitted worldwide. In 2020 pollutants were estimated at 36 billion tons. With the continued research effort of countries such as Norway, the United Kingdom, China and South Korea, the results look promising. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Διοξείδιο άνθρακα | el |
dc.date.defense | 2023-03-30 | |