Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorXenakis, Christos
dc.contributor.advisorΞενάκης, Χρήστος
dc.contributor.authorBakomichalis, Ioannis
dc.contributor.authorΜπακομιχάλης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2023-03-29T07:33:54Z
dc.date.available2023-03-29T07:33:54Z
dc.date.issued2023-03-17
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15298
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2720
dc.format.extent130el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleCyberbullying detection through NLP and machine learningel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENDue to a misunderstanding of the idea of freedom speech, the growth of social media generates several problems. One of these problems is cyberbullying, a serious global problem that has an impact on both victims as well as society in general. Cyberbullying can be defined as a form of bullying that occurs across social media platforms. There have been numerous attempts to stop, prevent or lessen cyberbullying in the literature, but because they depend on the interaction of the victims, they are workable. Consequently, it’s essential to identify cyberbullying without the victim’s participation. The purpose of this thesis is to analyze existing machine learning models in the cyberbullying detection field and to demonstrate our approach for cyberbullying detection. Firstly, we will make an introduction into cyberbullying, natural language processing, machine learning and its algorithms. Secondly, we will focus on our approach both theoretical as well as technological and especially in our dataset, machine learning algorithms and results and generally in the whole process of our machine learning model. Finally, we will present our web application CBDA for predicting and recognizing text as cyberbullying or not and its functionality.el
dc.contributor.masterΑσφάλεια Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.subject.keywordCyberbullyingel
dc.subject.keywordCyberbullying detectionel
dc.subject.keywordCyberbullying datasetel
dc.subject.keywordMachine learningel
dc.subject.keywordNLPel
dc.subject.keywordClassificationel
dc.subject.keywordAlgorithmsel
dc.date.defense2023-03-27


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»