Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΨαρολόγου, Άννα
dc.date.accessioned2022-10-24T07:31:46Z
dc.date.available2022-10-24T07:31:46Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14726
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2148
dc.description.abstractO 21ος αιώνας και οι τεράστιες αλλαγές που φέρνει καθημερινά επηρεάζουν κάθε τομέα της καθημερινότητας καθιστώντας απαραίτητη την αλλαγή στον τρόπο και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 έφεραν στο προσκήνιο νέους τρόπους επικοινωνίας και γνώσης δημιουργώντας νέα «κανάλια» σύνδεσης και συνεργασίας καθώς και νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης στη βάση της τεχνολογίας. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν έναν νέο ρόλο μακριά από την απλή διοχέτευση ακαδημαϊκών γνώσεων βοηθώντας τους μαθητές τους να καλλιεργήσουν κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες ώστε να γίνουν πολίτες τους 21ου αιώνα με σεβασμό και ενσυναίσθηση. Ωστόσο, σημαντικό είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που εισέρχονται στη σχολική κοινότητα να γνωρίζουν τη σημασία αυτών των δεξιοτήτων ώστε να τις εφαρμόζουν μέσα από προγράμματα. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στην πλατφόρμα MOODLE το τεχνολογικά υποστηριζόμενο εργαστήριο (e-workshop) «Apt2 Travelling with Daedalus in E-karia», το οποίο ενορχηστρώθηκε με το μοντέλο GROW, ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο μοντέλο στον τομέα του mentoring. Στόχος είναι να ενισχυθούν μέσω του εργαστηρίου οι γνώσεις των συμμετεχόντων γύρω από τις κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες SEL, ώστε πειραματιζόμενοι μέσα από δραστηριότητες που ενώνουν δημιουργικά τη θεωρία με την πράξη να μπορέσουν να εφαρμόσουν παρόμοια προγράμματα στη σχολική τάξη. Ο στόχος της ερευνητικής μελέτης είναι αφενός η εξέταση της κατάκτησης των δεξιοτήτων αυτών (αυτό-επίγνωση, αυτόδιαχείριση, κοινωνική επίγνωση, υπεύθυνη λήψη αποφάσεων, δεξιότητες σχέσεων) και αφετέρου η διαδοχική πρόοδος των συμμετεχόντων ώστε να φτάσουν στην επιλογή της καλύτερης λύσης για τις προβληματικές καταστάσεις που παρουσιάζονται μέσω των φάσεων του GROW model. Επίσης στο πλαίσιο του e-course αυτόαξιολογούνται και αξιολογούν την επικοινωνία με τους συνεκπαιδευομένους και με τον μέντορά τους σε βάση κριτήρια όπως την επικοινωνία, την ενεργητική ακρόαση, τις αποτελεσματικές ερωτήσεις και την ανατροφοδότηση. Προς επίτευξη αυτού του στόχου, υλοποίησαν το εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα 30 αρχάριοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (με μηδενική ή ελάχιστη προϋπηρεσία στην εκπαίδευση) και τα δεδομένα που προέκυψαν από ερωτηματολόγια, ρουμπρίκες και ενσωματωμένες δραστηριότητες χρησιμοποιήθηκαν για τη διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων που παρουσιάζονται ενδελεχώς στην εργασία. Από την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν μετά το πέρας της πειραματικής διαδικασίας φάνηκε να υπάρχει επαλήθευση των εναλλακτικών υποθέσεων που τέθηκαν σύμφωνα με τα ερευνητικά ερωτήματα. Συνεπώς, προκύπτει πως η εκπαιδευτική παρέμβαση είναι επιτυχημένη ως προς την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων. Ολοκληρώνοντας, στο τέλος της εργασίας αναφέρονται ορισμένες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent218el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleE-mentoring για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών : δημιουργία και υλοποίηση ενός ηλεκτρονικού εργαστηρίου βασισμένο στο GROW model για την ανάπτυξη κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων (SEL skills)el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe 21st century and the huge changes it brings every day affect every area of everyday life making it necessary to change the way and content of the educational process. The effects of the COVID-19 pandemic have brought new ways of communication and knowledge, creating new "channels" of connection and collaboration as well as new ways of teaching and learning based on technology. Educators are being asked to take on a new role beyond simply imparting academic knowledge by helping their students cultivate social-emotional skills to become respectful and empathetic 21st century citizens. However, it is important that the novice teachers, who enter for the first time the school community, understand the importance of these skills in order to apply them through programs. For this purpose, the technologically supported workshop (e-workshop) "Apt2 Traveling with Daedalus in E-karia", orchestrated with the GROW model, a widely used model in the field of mentoring, was designed and implemented on the MOODLE platform. The aim is to strengthen through the workshop the knowledge of the participants about the social-emotional (SEL skills), so that by experimenting through activities that creatively combine theory with practice, they can implement similar programs in the school classroom. The aim of research study is on the one hand toexamine the acquisition of these skills (self-awareness, self-management, social awareness, responsible decision making, relationship skills) and on the other hand the sequential progress of the participants in order to reach the choice of the best solution for the problematic situations presented through the phases of the GROW model. Moreover, in the context of the e-course, they self-assess and evaluate the communication with fellow learners and with their mentor based on criteria such as communication, active listening, effective questions, and feedback. To achieve this aim, 30 novice primary teachers (with no or minimal teaching experience) implemented the distance learning program and the data obtained from questionnaires, rubrics and embedded activities were used to explore the research questions thoroughly presented in the paper. From the analysis of the data collected after the end of the experimental process, there appeared to be a verification of the alternative hypotheses raised according to the research questions. Therefore, it appears that the educational intervention is successful in achieving the specific goals. In conclusion, some suggestions for further research are mentioned at the end of the paper.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΚοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητεςel
dc.subject.keywordΑρχάριοι εκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική καθοδήγησηel
dc.subject.keywordΜοντέλο GROWel
dc.subject.keywordΕπικοινωνία / συνεργασίαel
dc.subject.keywordΜέντοραςel
dc.subject.keywordΠλατφόρμα Moodleel
dc.date.defense2022-10-12


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»