Εμφάνιση απλής εγγραφής

The IMO2020 regulation implementation dilemma

dc.contributor.advisorΛαγούδης, Ιωάννης
dc.contributor.advisorLagoudis, Ioannis
dc.contributor.authorΑλευρόπουλος, Ορέστης
dc.contributor.authorAlevropoulos, Orestis
dc.date.accessioned2020-02-28T14:09:14Z
dc.date.available2020-02-28T14:09:14Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12637
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/60
dc.description.abstractΑπό τη στιγμή που υιοθετήθηκε το πρωτόκολλο VI της Διεθνούς Σύμβασης για την Αποτροπή της Θαλάσσιας Μόλυνσης από τα Πλοία (MARPOL) το 1997, είναι εμφανές ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ευθυγραμμιστεί με τον έλεγχο, τη μείωση και σταδιακά την εξάλειψη των εκπομπών αερίων, που είναι επιβλαβή για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Η τεχνολογική πρόοδος έδωσε το πράσινο φως για την αναθεώρηση του πρωτοκόλλου VI το 2008 και την αυστηροποίηση σε σχέση με τα όρια των εκπομπών αερίων με περιεχόμενο θείου από 3,5% που ίσχυε το 2012 σε 0,5% το 2020, ενώ η πλήρης απαλλαγή από τα ορυκτά καύσιμα παραμένει ο βασικός στόχος μέχρι το 2050. Με το 2020 να βρίσκεται προ των πυλών, δεν υπάρχει πιο πολυσυζητούμενο θέμα μεταξύ των στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, σχετικά με το πώς κάθε εταιρεία θα επιλέξει να εναρμονιστεί με το επερχόμενο κανονιστικό πλαίσιο, παραμένοντας βιώσιμη, αειφόρα αναπτυσσόμενη και συνάμα επικερδής για τους μετόχους της. Καίτοι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες και μανατζερ παρέμεναν διστακτικοί στο ενδεχόμενο να επιλέξουν ένα και μόνο μοντέλο εναρμονισμού στο νέο πλαίσιο (είτε λόγω του ότι οι νέες τεχνολογίες είναι αρκετά δαπανηρές, είτε επειδή ανέμεναν να δουν τη στρατηγική των ανταγωνιστών τους προκειμένου να δημιουργήσουν ή να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι αυτών), είναι πλέον προφανές ότι μια απόφαση πρέπει να ληφθεί ενόψει της έλευσης της 01.01.2020. Στο σημείο αυτό οι πλοιοκτήτες έχουν είτε ήδη διαλέξει ή θα πρέπει να διαλέξουν μεταξύ της εγκατάστασης της μάλλον νέας και ακριβής τεχνολογίας των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων των πλοίων (ή απλούστερα scrubbers), της ακόμη ακριβότερης λύσης μηχανών διπλής καύσης, η οποία παρέχει την επιλογή κατανάλωσης είτε φυσικού αερίου (LNG), είτε αποθειωμένων καυσίμων (LSFO), τα οποία καύσιμα είτε θα προκύπτουν ως απόσταγμα διύλισης, είτε ως νέο καύσιμο ως υπόλειμμα της απόσταξης, ένα πρότζεκτ νέο μεταξύ των διυλιστηρίων περί το οποίο πολλές ερωτήσεις μένουν να απαντηθούν ακόμη. Παρά το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανόνας σχετικά με το ποια επιλογή ταιριάζει καλύτερα σε κάθε εταιρεία, καθεμία από τις παραπάνω επιλογές δημιουργεί και διαφορετικές προκλήσεις, κόστη - χρηματοδοτικές ανάγκες, απαιτήσεις για εκπαίδευση προσωπικού στα πλοία και τις εταιρείες, αλλά και επιφέρει προνόμια στις εταιρείες, οδηγώντας σε ανάγκη αυτοτελούς μελέτης τους.el
dc.format.extent53el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleThe IMO2020 regulation implementation dilemmael
dc.title.alternativeΤο δίλημμα στην εφαρμογή του κανονισμού IMO2020el
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENSince MARPOL annex VI was adopted in 1997 it has been evident that the shipping industry has been in line with controlling, reducing and gradually eliminating emissions that are harmful to the environment and human health. Technological improvements gave the green light for the revision of annex VI in 2008 and the strengthening of the limitation of the emissions’ sulfur content to 3,.5% globally from 2012 and a further global limitation of 0.5% enforceable in 2020, while complete decarburization of the industry still remains a goal until 2050. With 2020 right around the corner there has been no topic more discussed amongst shipping executives than how each company will choose to comply with the new regulation while remaining viable, sustainable and still profitable to its shareholders. While most ship-owners remained reluctant towards committing to a single way of compliance, either due to the high cost of new technologies or them waiting to see the strategies of their competition in order to create or maintain competitive advantage, it gradually became clear that as 01.01.2020 draws closer a decision would have to be made. At this point, ship-owners have either chosen or will have to choose between installing the rather new and expensive technology of scrubbers, the even more expensive dual fuel engine, which provides the option of consumption of LNG, or consuming low sulfur fuels, that be either distillate fuels, or the new residual fuel that has been a very recent project among refineries and currently still has many questions to be answered. While there is currently no rule of thumb of which option would suit each company, each of the above solutions creates separate challenges, comes with different costs and needs in financing, require different training for shore and offshore personnel and provide benefits to the managing companies, thus will be analyzed and presented in detail.el
dc.contributor.masterShipping Managementel
dc.subject.keywordIMOel
dc.subject.keywordScrubbersel
dc.subject.keywordLNGel
dc.subject.keywordSulfur capel
dc.date.defense2020-01-25


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»