Show simple item record

Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης συμβολαίων παροχής υπηρεσιών σε περιβάλλοντα 5G

dc.contributor.advisorΚυριαζής, Δημοσθένης
dc.contributor.authorΚαπασσά, Ευγενία
dc.date.accessioned2019-03-18T10:03:10Z
dc.date.available2019-03-18T10:03:10Z
dc.date.issued2019-03
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11893
dc.description.abstractΤα δίκτυα 5G αποτελούν την επόμενη γενιά σύνδεσης κινητών συσκευών, και όχι μόνο, στο διαδίκτυο, προσφέροντας πιο γρήγορες ταχύτητες και πιο αξιόπιστες συνδέσεις. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, τα περιβάλλοντα 5G θα μπορούν να προσφέρουν συνδέσεις κατά πολύ πιο γρήγορες από τις τρέχουσες συνδέσεις, με τις μέσες ταχύτητες λήψης στο 1Gbps, να θεωρούνται ο κανόνας. Σε ένα τέτοιο αναδυόμενο περιβάλλον καθίστανται υποχρεωτικά τα αποτελεσματικά Συμβόλαια Παροχής Υπηρεσιών (SLA). Ένα SLA είναι ένα συμβόλαιο μεταξύ ενός παρόχου υπηρεσιών και των εσωτερικών ή εξωτερικών τελικών χρηστών του. Ο σκοπός του συμβολαίου είναι να εκφράσει ποσοτικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και να μεριμνήσει ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του πελάτη. Σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα αυτό παίζει ο ρητός και σαφής καθορισμός των αναγκών και των απαιτήσεων τόσο του πελάτη, όσο και του παρόχου. Έτσι, η εγγύηση της απαιτούμενης ποιότητας υπηρεσιών στα δίκτυα 5G, και η αποτελεσματική κατανομή των πόρων της υποδομής, αποτελεί μία σημαντική πρόκληση. Ο λόγος αυτός οφείλεται στην περιορισμένη ποσότητα πληροφοριών που περνούν από το επίπεδο ελέγχου στο επίπεδο δεδομένων, με αποτέλεσμα την δυσκολία μετάφρασης των κατανοητών από τον χρήστη επιχειρηματικών όρων (π.χ. διαθεσιμότητα υπηρεσιών), σε χαρακτηριστικά πόρων χαμηλού επιπέδου (π.χ. CPU, RAM), τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαχείριση πόρων στην υποδομή του κεντρικού δικτύου 5G. Για να αντιμετωπιστούν οι παραπάνω προκλήσεις, η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει μια αρχιτεκτονική που μπορεί να υποστηρίξει τη διαχείριση ενός SLA καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής μιας εικονικοποιημένης υπηρεσίας δικτύου σε περιβάλλοντα 5G. Το προτεινόμενο πλαίσιο διαχείρισης βασίζεται σε μια γενική προσέγγιση μαύρου κουτιού, προκειμένου να χαρτογραφηθούν υψηλού επιπέδου απαιτήσεις που εκφράζονται από τους πελάτες, σε χαμηλού επιπέδου παραμέτρους δικτύου, επιτρέποντας τη διασφάλιση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσίας. Επιπλέον, ένα προσαρμοστικό πλαίσιο παρακολούθησης θα υποστηρίξει τη διασφάλιση της ποιότητας υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται ένας προσαρμοστικός αλγόριθμος προγραμματισμού που στοχεύει στην απομάκρυνση του στατικού χρονικού διαστήματος που εφαρμόζεται στο σύστημα παρακολούθησης, με στόχο την παροχή υψηλής ακρίβειας πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να δημιουργείται περιττή κίνηση στο δίκτυο. Εκτός από το ερευνητικό μέρος, στην παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύχθηκε ένα πλαίσιο διαχείρισης SLA, το οποίο επιτρέπει τη διαχείριση ολόκληρου του κύκλου ζωής των SLA - από τη δημιουργία προτύπων έως την ανίχνευση παραβιάσεων. Παράλληλα, το πλαίσιο αξιολογήθηκε σε μια πραγματική πλατφόρμα εικονικοποιημένων υπηρεσιών, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το 5G, στοχεύοντας στην υποστήριξη και αλληλεπίδραση ενός κατανεμημένου συνόλου χρηστών και πόρων. Τέλος, η διπλωματική εργασία ολοκληρώνεται με κάποιες σκέψεις για μελλοντική έρευνα και τις δυνατότητες της παρούσας μελέτης.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΟλοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης συμβολαίων παροχής υπηρεσιών σε περιβάλλοντα 5Gel
dc.title.alternativeComplete service level agreements management framework in 5G environmentel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractEN5G networks are the next generation of mobile internet connectivity, delivering faster speeds and more reliable connections. According to latest researches, the 5G network will be able to provide much more fast connections than currently, with average download speeds around 1GBps, to be considered as the rule. In such an emerging environment, efficient Service Level Agreements (SLA) management becomes mandatory. An SLA is a contract between a service provider and its internal or external end-users. The purpose of the contract is to guarantee the Quality of Service (QoS) provided, and to ensure that it meets the customer's requirements. An important role in this task is the explicit and clear definition of the needs and requirements of both the customer and the provider. Thus, guaranteeing the required QoS in 5G networks, and efficient allocation of infrastructure resources, is a challenge. The reason is the limited amount of information that passes from the control plane, to the data plane, resulting the difficulty of translating the customer-related business terms (e.g. availability of NS), into low-level resource parameters (e.g. CPU, RAM), which can be used to manage resources in the 5G Core network infrastructure. To address the aforementioned challenges, we propose an architecture which can support the SLA management during a Network’s Service (NS) lifecycle from the SLA Template generation to the violation detection. The proposed architecture is based in a generic black box approach in order to map high-level requirements expressed by users to low-level network parameters, enabling QoS provisioning. Furthermore, an adaptive monitoring framework will support the QoS assurance. We propose an adaptive scheduling algorithm, aiming at the removal of static time interval applied in the monitoring system, aiming to provide highly accurate information in real time without producing unnecessary traffic to the network. Among with the research part, in the current Thesis it was also developed a prototype SLA Management Framework, that allows to manage the whole life-cycle of service level agreements - from template creation to violation detection. The implemented framework was evaluated in a real 5G enabled Service Platform, that aims to support the interaction between a distributed set of users and resources. Finally, the Thesis concludes with some thoughts for future research and potentials for the current study.el
dc.contributor.masterΠληροφοριακά Συστήματα και Υπηρεσίεςel
dc.subject.keywordΣυμβόλαια παροχής υπηρεσιώνel
dc.subject.keywordΔίκτυα 5ης γενιάςel
dc.subject.keywordΠαρακολούθηση υποδομήςel
dc.subject.keywordΠαροχή ποιότητας υπηρεσιώνel
dc.subject.keywordΕικονικοποίηση υπηρεσιών δικτύουel
dc.date.defense2019-02-28


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»