Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρδάλη, Αγγελική
dc.contributor.authorΚαλλέργης, Ανδρέας
dc.date.accessioned2018-11-22T08:49:02Z
dc.date.available2018-11-22T08:49:02Z
dc.date.issued2018-11-20
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11618
dc.description.abstractΤα δημητριακά είναι ένα από τα σημαντικότερα χύδην ξηρά φορτία που διακινούνται δια θαλάσσης σε ολόκληρο τον κόσμο και αυτό γιατί αποτελούν βασική διατροφική πηγή για τον άνθρωπο. Παρουσιάζουν πολλές ιδιαιτερότητες ως αγαθό και ως φορτίο και έτσι χρειάζεται ειδική μεταχείριση και εξοπλισμό για τη μετακίνησή τους. Το εμπόριο των δημητριακών, όπως είναι λογικό, παρουσιάζει κι αυτό ιδιαιτερότητες καθώς παράγοντες όπως καιρικές συνθήκες, πολιτική αστάθεια, προστατευτισμός και φυσικά ο διεθνής ανταγωνισμός καθορίζουν τις ποσότητες και τις οδούς που δημιουργούνται οι ροές του συγκεκριμένου φορτίου παγκοσμίως. Η ανάπτυξη ιδιαίτερα της Κίνας, έχει οδηγήσει στην αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου τα τελευταία χρόνια και η αυξημένη ζήτηση έχει διαμορφώσει ανάλογα τις ροές δημητριακών και την παγκόσμια προσφορά. Οι τιμές και οι ανάλογοι οικονομικοί και ναυτιλιακοί δείκτες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την παγκόσμια οικονομία και ευημερία. Οι τιμές στα κύρια δημητριακά ποικίλουν και μεταβάλλονται συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της μεταβλητότητας των συνθηκών που αναφέραμε παραπάνω, αλλάζοντας το τοπίο και εντείνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ χωρών εισαγωγής και εξαγωγής. Φυσικά όλα αυτά κάτω από το πρίσμα την ναυτιλιακής αγοράς, η οποία εξυπηρετεί τις ροές και παίζει τεράστιο ρόλο στην διαμόρφωση των τιμών και τελικά την εξυπηρέτηση της προσφοράς και της ζήτησης. Οι λιμένες αποτελούν όχι μόνο κέντρα μεταφοράς, αλλά έναν σημαντικό κρίκο σε μια πολύ μεγαλύτερη αλυσίδα μεταφορών για την διακίνηση των δημητριακών. Μεγάλα τερματικά διαχείρισης δημητριακών όπως το Χιούστον στην Αμερική, το Νοβορόσισκ στην Ρωσία, Χάβρη και Οδησσός στην Ευρώπη, έχουν μετατραπεί λόγω της διαμόρφωσης των ροών και της αύξησης του εμπορίου δημητριακών, σε κόμβους διαχείρισης του αγαθού αυτού.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΤο θαλάσσιο εμπόριο των δημητριακών και τα λιμάνια διαχείρισής τους. Μια συγκριτική παρουσίασηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENCereal grains are one of the most important bulk dry cargoes transported by sea all over the world because they serve as a basic food source. They present many peculiarities as goods and also as cargo, so they need special treatment and equipment to move them. Cereal trade, also presents particularities, since factors such as weather, political instability, protectionism and, of course, international competition determine the quantities and the flows of this type of cargo worldwide. China's growth in particular has led to an increase in world trade over the last few years, and increased demand has shaped the flows of cereals as well as the global supply. Prices and the relevant economic and maritime indicators have a major impact on the world economy and prosperity. Prices for main cereals vary and are constantly changing globally due to the volatility of the conditions mentioned above, changing the landscape and increasing competition between import and export countries. Of course, all of this under the prism of the maritime market, which serves the flows and plays a huge role in price formation and ultimately serving the supply and demand. The ports are not only transport centers but an important link in a much larger transport chain for cereal transport. Large cereal management terminals such as Houston in America, Novorossiisk in Russia, Le Havre and Odessa in Europe have been transformed due to the formation of flows and the increase in grain trade at junction stations for the management of this commodity.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΔημητριακάel
dc.subject.keywordΔιεθνές εμπόριοel
dc.subject.keywordΤερματικά διαχείρισηςel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακή αγοράel
dc.date.defense2018-11-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»