Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρδάλη, Αγγελική
dc.contributor.authorΚαββαδάς, Βασίλειος
dc.date.accessioned2018-01-17T10:18:11Z
dc.date.available2018-01-17T10:18:11Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10607
dc.description.abstractH παρούσα εργασία εκπονήθηκε ύστερα από μελέτη ξένης και ελληνικής βιβλιογραφίας, προκειμένου να διαπιστωθούν τα μερίδια αγοράς των ελληνικών λιμένων καθώς και τη συγκέντρωση που παρουσιάζεται στην ελληνική λιμενική βιομηχανία για τις τρεις κύριες κατηγορίες φορτίων, α) χύδην υγρά, β) χύδην ξηρά και γ) εμπορευματοκιβώτια. Προκειμένου να εξαχθούν στα παραπάνω αποτελέσματα, έγινε επισκόπηση των σύχρονων τάσεων στην παγκόσμια ναυτιλία και της εξέλιξης του θαλάσσιου εμπορίου τα τελευταία χρόνια. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι τάσεις στη σύγχρονη λιμενική βιομηχανία φορτίων, η ανάπτυξη των κέντρων μεταφόρτωσης και η εξέλιξη των λιμένων, τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο συγχωνεύσεων και εξαγορών. Ύστερα αναλύεται η ελληνική λιμενική βιομηχανία φορτίων βάση θεσμικού πλαισίου, ζήτησης και προσφοράς. Κατόπιν συλλογής σχετικών δεδομένων, παρουσιάζεται διαγραμματικά η ζήτηση στην ελληνική λιμενική αγορά, όπως και τα μερίδια αγοράς των λιμένων για τις τρεις κύριες κατηγορίες φορτίου για τη χρονική περίοδο 2014-2016. Στη συνέχεια, γίνεται εφαρμογή των δεικτών συγκέντρωσης α) Λόγος Συγκέντρωσης (Concentration Ratio) και β) Herfindal-Hirschman (HHI) προκειμένου να βρεθεί ο βαθμός συγκέντρωσης στην ελληνική λιμενική αγορά. Τέλος, το συμπέρασμα που εξάγεται είναι πως η αγορά χύδην υγρού φορτίου παρουσιάζει υψηλή συγκέντρωση που όμως δικαιολογείται λόγω της ύπαρξης διυλιστηρίων στα λιμάνια αυτά, η αγορά χύδην ξηρού φορτίου είναι λιγότερο συγκεντρωμένη καθώς πολλά περισσότερα λιμάνια διαχειρίζονται αυτού του είδους το φορτίο, κυρίως λόγω των διαφόρων βιομηχανιών που τροφοδοτούν. Σχετικά με την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, το λιμάνι του Πειραιά φαίνεται να έχει μεγάλη μονοπωλιακή δύναμη σε σχέση με την εθνική ενδοχώρα, ωστόσο, στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από λιμάνια που βρίσκονται στο θαλάσσιο δρόμο Σουέζ – Γιβραλτάρ.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΜερίδια αγοράς στην ελληνική λιμενική βιομηχανίαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis thesis has been elaborated after a thorough study of domestic and foreign bibliography, so that to justify the market shares of Greek ports, as well as the concentration that exists in Greek port industry for the three main cargo categories, a) liquid bulk, b) dry bulk and c) containers In order to draw a conclusion on the above, an overview of the modern trends in global maritime industry was made, in addition to the evolution of the seaborne trade the last years. Subsequently, the trends in modern port industry of cargoes are demonstrated, combined with the development of transshipment hubs and the port evolution both in technological aspect and in horizontal / vertical integrations. On a later stage, the Greek port industry is analyzed, based on the institutional framework, supply and demand. Following the collection of relevant data on the previous mentioned categories, the market shares for all three basic markets for the period of 2014-2016, are demonstrated. Moreover, the concentration indices a) Concentration Ratio and b) Herfindal-Hirschman (HHI) are being applied, in order to justify the concentration volume of the three markets in the Greek port industry. In conclusion, the liquid bulk market seems to be highly concentrated, something that is justified because of the existence of refineries in the areas next to the ports. The dry bulk market is not so concentrated, due to the fact that much more ports are involved in this type of cargo, basically due to many industries that are being supplied. Finally, in the container market, Piraeus port seems to have great monopoly power in the national inland, however, the port faces strong competition in the wide Mediterranean area, especially by ports that are located near the sea road between Suez and Gibraltar.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΛιμάνιαel
dc.subject.keywordΖήτησηel
dc.subject.keywordΠροσφοράel
dc.subject.keywordΔείκτες συγκέντρωσηςel
dc.subject.keywordΜερίδιο αγοράςel
dc.subject.keywordPortsel
dc.subject.keywordDemandel
dc.subject.keywordSupplyel
dc.subject.keywordConcentration indicesel
dc.subject.keywordMarket sharesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»