Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΑδαμίδη, Φωτεινή
dc.date.accessioned2017-11-28T07:01:40Z
dc.date.available2017-11-28T07:01:40Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10246
dc.description.abstractΟι έρευνες υποστηρίζουν ότι η κατάκτηση συνεργατικών και γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών είναι περισσότερο αποτελεσματική μέσω της ηλεκτρονικής διδασκαλίας και της επικοινωνίας μέσω υπολογιστή. Αρκετοί ερευνητές πιστεύουν ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο οι μαθητές συνδέονται καλύτερα με ένα αυθεντικό μαθησιακό γλωσσικό περιβάλλον και γίνονται πιο έμπειροι στη συνεργατική μάθηση και στην κοινωνική αλληλεπίδραση η οποία συσχετίζεται με τη βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός εκπαιδευτικού σεναρίου το οποίο βασίζεται στις αρχές ενός θεωρητικού μοντέλου μάθησης σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον μάθησης , ώστε οι μαθητές να εργαστούν σε ομάδες μέσα από μια σειρά μαθημάτων και να βελτιώσουν τις συνεργατικές και γλωσσικές τους δεξιότητες. Ειδικότερα, στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται πώς θεωρία της Μάθησης Βασισμένη στο Πρόβλημα (PBL – Problem Based Learning) καθώς και της συνεργατικής στρατηγικής Jigsaw II εντός ενός εκπαιδευτικού σεναρίου μπορεί να ενισχύσει τις συνεργατικές καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες μέσα σε ένα CSCL (Computer Supported Collaborative Learning) περιβάλλον μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο μάθημα της Γλώσσας. Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον ενσωματώνεται σε ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (Moodle). Σε αυτό το περιβάλλον οι μαθητές αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται σε ομάδες. Ως εκ τούτου, η παρούσα ερευνητική εργασία συμβάλλει στις προτάσεις πολλών ερευνητών για την αξιοποίηση της PBL στον τομέα των γλωσσικών μαθημάτων. Η καινοτομία της παρούσας ερευνητικής εργασίας έγκειται στο εγχείρημα να διαπιστωθεί πώς η PBL μπορεί να εφαρμοστεί στη γλωσσική εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μέσα σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον μάθησης προκειμένου να αναπτυχθούν και να καλλιεργηθούν στους μαθητές γλωσσικές δεξιότητες και δεξιότητες συνεργασίας. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες (είκοσι μαθητές Λυκείου) συνεργάστηκαν στο περιβάλλον του Moodle μέσα από ένα εκπαιδευτικό σενάριο βασισμένο στις αρχές της Μάθησης Βασισμένη στο Πρόβλημα (PBL) προκειμένου να βελτιώσουν τις συνεργατικές και τις γλωσσικές τους δεξιότητες στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ειδικότερα, το εκπαιδευτικό σενάριο βασισμένο στα 7 βήματα της Μάθησης Βασισμένη στο Πρόβλημα και στη συνεργατική στρατηγική Jigsaw II υλοποιήθηκε μέσα από έξι διδακτικές ενότητες (βήματα της διαδικασίας) έτσι ώστε οι μαθητές να επιλύσουν το «ανεπαρκώς δομημένο» πρόβλημα το οποίο τέθηκε στη βάση του σχεδιασμού του εκπαιδευτικού σεναρίου μέσα από την εμπλοκή τους σε ομάδες (αρχικές ομάδες, ομάδες «ειδικών», Jigsaw ομάδες). Η έρευνά μας βασίστηκε στην ποιοτική και την ποσοτική ανάλυση των δεδομένων, όπως καταγράφηκαν από τις συζητήσεις των εκπαιδευτικών στο chat, στο forum και στα wikis του Moodle. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι μαθητές μπορούν αναπτύξουν δεξιότητες μέσα σε ένα κατάλληλα σχεδιασμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον μάθησης ώστε να βελτιωθεί η ενεργητική συμμετοχή τους προκειμένου να καταλήξουν σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Η παρούσα ερευνητική εργασία συμβάλλει στην έρευνα της εφαρμογής της PBL στην αποτελεσματική διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων και στην ανάπτυξη των συνεργατικών και γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.el
dc.format.extent112el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΑξιοποίηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος βασισμένου στην PBL σε περιβάλλον CSCL : αξιοποίηση της μεθόδου PBL σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον μάθησης για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENResearch has shown that the acquisition of students’ collaboration and language skills is more effective through web-based instruction and computer-meditated communication. Several researchers support that in this way, learners connect to a larger extent and in a better way with authentic language learning environments and become more experienced in collaborative learning and social interaction which are associated with the improvement of language learning skills. Taking all the above into account, the main aim of this research is the design and implementation of an educational scenario, which is based on the principles of a theoretical model in a Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) environment so as, through a series of sessions, students to work in groups and to improve their collaborative and language learning skills. To be more specific, the aim of this master thesis is to evaluate to what extent the theory of PBL (Problem Based Learning) combined with the Jigsaw II collaborative strategy, while implemented in an educational scenario, can improve, in a Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) environment, the collaboration and language learning skills of high school students in the discipline of Language. The proposed educational environment is incorporated in an open-source online Learning Management System (Moodle). In this environment, students interact and collaborate in groups. As a result, the master thesis at hand contributes to other researchers’ proposals for the implementation of PBL in the field of language learning. This master thesis’ innovation is the attempt to find out in which way PBL could be implemented in language teaching and specifically in teaching Greek language for high school students in a Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) environment in order to enhance and improve their collaboration and language learning skills. More specifically, the subjects of the study (20 high school students) collaborated in Moodle through a PBL scenario in order to enhance their collaboration as well as their learning skills in Modern Greek Language. In particular, the PBL scenario, based on the “seven –step” PBL model and on Jigsaw II collaborative strategy, was implemented through a series of 6 Sessions (steps of the procedure) in order students to solve the ‘ill-structured” problem set by the design of the educational scenario while working in groups (initial groups, expert groups, Jigsaw groups). Our research was based on quantitative and qualitative data analysis as shown in the context of the chat, forum and wiki log files on Moodle. The analysis has shown that students can improve skills through a properly designed on –line learning environment in order to acquire better learning outcomes. The master thesis at hand contributes to the research of the implementation of PBL in the effective teaching of language lessons and in the development of collaboration and language learning high school students’ skills.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕξ αποστάσεως εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordPBLel
dc.subject.keywordCSCLel
dc.subject.keywordMoodleel
dc.subject.keywordΣυνεργατικές γλωσσικές δεξιότητεςel
dc.subject.keywordJigsaw IIel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»