dc.contributor.advisor | Φίλλιπς, Νίκη | |
dc.contributor.author | Κιόρογλου, Άννα | |
dc.date.accessioned | 2017-11-14T08:17:38Z | |
dc.date.available | 2017-11-14T08:17:38Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10158 | |
dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως βασικό σκοπό να διερευνήσει τη συμβολή του Εκπαιδευτικού Δράματος ως εκπαιδευτικής τεχνικής στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων προγραμμάτων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς. Είναι σαφές ότι πρόκειται για ένα πολύπλοκο ζήτημα που έχει πολλές μεταβλητές και ιδιαίτερες δυσκολίες στη μελέτη, δεδομένου ότι η ίδια η τεχνική του Εκπαιδευτικού Δράματος αναπτύσσει ικανότητες σε γνωστικό, κοινωνικό αλλά και προσωπικό επίπεδο. Αφορμή αυτής της εργασίας αποτέλεσε η προσωπική ενασχόληση με το θέατρο και γενικά την τέχνη του δράματος, η επαγγελματική ενασχόληση με την εκπαίδευση, αλλά και μια γενικότερη ανάγκη μελέτης του πεδίου αυτού, προσβλέποντας σε μια περαιτέρω έρευνα για τη διερεύνηση δυνατότητας χρήσης της τεχνικής του Εκπαιδευτικού Δράματος σε εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική με ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων την ημιδομημένη συνέντευξη αναζητώντας την ποιοτική και όχι την ποσοτική ανάλυση των δεδομένων. Το δείγμα συνίσταται από οκτώ (8) εκπαιδευτές ενηλίκων και συγκεκριμένα εκπαιδευτικών, που χρησιμοποιούν ως βασική τεχνική εκπαίδευσης το Εκπαιδευτικό Δράμα. Τα συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται στο ότι:
α) οι δυσκολίες που προκύπτουν κατά την αξιοποίηση της χρήσης του δράματος στην εκπαιδευτική διεργασία, είναι τόσο για τον εκπαιδευτή όσο και για τους εκπαιδευόμενους, πολλές. Για παράδειγμα η έκπληξη/άρνηση για τη συμμετοχή σε βιωματικές δράσεις στις οποίες δεν έχουν εμπλακεί ξανά στο παρελθόν (άρνηση που προκύπτει από την εμπλοκή σε νέα εμπειρία)
β) Η ανάγκη για απόλυτη και προσεκτική οργάνωση του προγράμματος που θα αξιοποιήσει το εκπαιδευτικό δράμα, καθώς και η εφαρμογή των βασικών προδιαγραφών αποτελεσματικής αξιοποίησής του και
γ) η παρότρυνση και οι διευκολυντικές ικανότητες του εκπαιδευτή ενηλίκων, βοηθούν την αντιμετώπιση των οποιονδήποτε εμποδίων ενδέχεται να προκύψουν κατά τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων στο εκπαιδευτικό δράμα. | el |
dc.format.extent | 95 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δράματος ως εκπαιδευτικής τεχνικής σε προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The main purpose of the present thesis is to explore the contribution of Educational Drama as a training technique in achieving the educational aims of training programs addressed to educators. This is clearly a perplex issue to research with a number of variables and particular difficulties since Educational Drama, as a technique itself, develops knowledge, skills and attitudes at a social and personal level. The researcher's personal involvement in drama-dramatization as well as her professional experience in education, developed the initial aspiration for this research. It is also accompanied by a future aim to research the use of Educational Drama in distance learning programs. Qualitative research and semi-structured interviews were used for the data collection. The research sample consisted of eight (8) adult educators, specifically primary teachers, who exploit Educational Drama as a key training technique. Findings can be summarized in that
a) the difficulties that arise in exploiting the use of drama in the educational process are many, both for the trainer and the trainees. For example, the surprise / refusal to engage in experiential actions that have not been involved again in the past (denial resulting from engaging in new experience)
b) The need for an absolute and careful organization of the program that will exploit the educational drama, as well as the implementation of the basic standards for its effective exploitation and
c) Involvement and facilitation skills of adult educators help address any obstacles that may arise when trainees are involved in educational drama. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικό δράμα | el |
dc.subject.keyword | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |