dc.contributor.advisor | Μαλαματένιου, Φλώρα | |
dc.contributor.author | Λούτου, Σμαραγδή - Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2017-10-13T09:34:35Z | |
dc.date.available | 2017-10-13T09:34:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10055 | |
dc.description.abstract | Το ζήτημα για αυθεντικές μορφές αξιολόγησης, από τους εκπαιδευτικούς, αποτελεί βασικό στοιχείο των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δημοφιλές ζήτημα της εκπαιδευτικής έρευνας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μαθημάτων, όπου θα οδηγούν στην εκπαίδευση μαθητών με τις δεξιότητες που απαιτεί ο 21ος αιώνας (21st century skills). Μιλώντας για αυτές τις δεξιότητες εννοούνται δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η αυτορρύθμιση και η αυτοαποτελεσματικότητα. Σύμφωνα με αυτά, είναι σημαντικό οι μαθητές να αντιλαμβάνονται μόνοι τους πόσο ικανοί είναι να επιτύχουν κάτι που τους ζητιέται, να μπορούν να θέσουν τους προσωπικούς στόχους τους, να έχουν τον έλεγχο της πορείας τους και να είναι ικανοί να λάβουν αποφάσεις μόνοι τους.
Όλα τα παραπάνω, δε μπορούν να επιτευχθούν και να εξεταστεί η επιτυχία τους με τις παραδοσιακές μεθόδους αξιολόγησης. Το αίτημα λοιπόν, για αυθεντική αξιολόγηση είναι καθόλα επίκαιρο και αναγκαίο. Υπάρχει ανάγκη για περιορισμό των απλών διαγωνισμάτων, όπου οι μαθητές κρίνονται από την επίδοση τους μόνο για τη μέρα της εξέτασης. Η αυθεντική αξιολόγηση απαιτεί την αξιολόγηση της συνολικής εικόνας του μαθητή, σε όλη την πορεία των μαθημάτων, καθώς και την προσωπική εμπλοκή του στην αξιολόγηση του.
Μία πρόταση αυθεντικής και σύγχρονης αξιολόγησης είναι μέσω των ηλεκτρονικών φακέλων μαθητών (educational e-portfolios). Πρόκειται για μία ψηφιακή συλλογή από έργα, από σκέψεις, ερμηνείες και εμπειρίες των μαθητών. Οι εκπαιδευόμενοι επιλέγουν οι ίδιοι το υλικό, το διορθώνουν και το τροποποιούν ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος. Επιπλέον, δίνει υψηλά κίνητρα για αξιολόγηση και αυτό-αξιολόγηση, καθώς υπάρχει αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους, οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να εμπλακούν και να αντιληφθούν τον τρόπο αξιολόγησης τους και έτσι να νιώσουν απαραίτητο μέλος της αξιολόγησης του, το οποίο είναι και το ζητούμενο.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία σχεδιάζεται ένα ηλεκτρονικό μάθημα, μέσω ενός διαδικασιοστρεφούς συστήματος μάθησης, με σκοπό την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη σύγχρονη μέθοδο αξιολόγησης e-portfolio. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς να ακολουθούν συγκεκριμένα μονοπάτια μάθησης προκαθορισμένα από τον εκπαιδευτή. Στο μάθημα αξιοποιείται η εξατομικευμένη διδασκαλία, καθώς κάθε εκπαιδευόμενος οδηγείται στο σχετικό σημείο του μαθήματος, ανάλογα με την πορεία του και τη συμμετοχή του στο
μάθημα. Το μάθημα έχει σχεδιαστεί με βάση τη θεωρία της γνωστικής μαθητείας και αξιοποιεί κατάλληλες στρατηγικές διδασκαλίας.
Επίσης, το διαδικασιοστρεφές σύστημα μάθησης αξιοποιεί την αναλυτική μάθησης (learning process analytics)με σκοπό: α) να γίνει αξιοποίηση των δεδομένων, για τους εκπαιδευόμενους, ώστε να τους παρέχεται η κατάλληλη ενίσχυση και β) να γίνει ανάλυση των δεδομένων, με σκοπό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η χρήση της αναλυτικής μάθησης στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ιδανική για την εξατομικευμένη διδασκαλία αφού το ενδιαφέρον για τις επιδόσεις των μαθητών με μετρήσιμα αποτελέσματα αυξάνεται συνεχώς. Επιπλέον, η αναλυτική μάθησης μπορεί να επιφέρει βελτίωση στη λήψη αποφάσεων, εφόσον υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα για κάθε μαθητή, τα οποία κάνουν τον εκπαιδευτικό έτοιμο για παρεμβάσεις. Τέλος, η αναλυτική μάθησης βάζει τη διάσταση της πρόβλεψης, στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς είναι δυνατόν να προβλεφθεί η επίδοση των μαθητών ή η πιθανή αποχή από τα μαθήματα. | el |
dc.format.extent | 117 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Αναλυτική ροής εργασιών για τη βελτίωση των διαδικασιών μάθησης στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε σύγχρονες μεθόδους αξιολόγησης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The issue of the importance for authentic ways of evaluation is the main challenge of the educational community. The most popular issue of the educational research is the design and the implementation of scenarios that will improve the 21st century skills of learners. Talking about those skills, we mean the critical thinking, the self-regulation and the self- efficacy. It is important for learners to understand by themselves, the level of their abilities. They have to know that they are able to set goals, to check their improvement and to take decisions.
All of those meanings, it is difficult to ameliorate them with the traditional ways of assessment. For this reason, it is really important to create authentic ways of assessment. There is a need to decrease the traditional tests with scores, because it is a way to evaluate the learners only at a certain time. The authentic evaluation assesses the whole profile of a student during the period of the semester. Moreover, it evaluates the personal complicity of each student.
A recommendation of authentic assessment is educational e-portfolios. E-portfolio is a digital collection of different artifacts, thoughts and experiences of a learner. The students choose by themselves or under some instructions, the material to put in and they change it in any circumstances or under the needs of the lesson. Also, it gives high motivation to students for evaluation and self-assessment, for the reason that there is communication with peers and peer-assessment. Students can understand the phases of their assessment and they feel that they are an important member of the team. The feeling that they are an important member of the team is the desideration of education.
In this master thesis, we designed an electronical course (e-course) to educate teachers in alternative methods of evaluation. The system designed with ORACLE BPM Studio which is a workflow technology tool. The lesson offers the opportunity of “learning path”, where students could follow paths according to their capabilities. Also, the lesson offers personalized learning, for the reason that each student can follow another path. The lesson is designed according to the theory of cognitive appertenship and it uses the suitable learning techniques.
Another important part of this thesis is the use of “learning process analytics”, which is the main interest of this study. The use of learning analytics has a double aim. The
first aim is the use of analytics to offer scaffolding to students. The other aim is to analyze the data, to ameliorate the learning process.
Learning analytics are an innovation, in learning research and it is suitable for personalized learning. In addition, learning analytics could help educators to take better decisions for each student. Finally, it is possible to make predictions in the learning process, for the reason that we could predict the performance of learners or a possible abstention. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Αναλυτική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Ροή εργασιών | el |
dc.subject.keyword | Αυτοαποτελεσματικότητα χρηστών | el |
dc.subject.keyword | e-Portfolio | el |
dc.subject.keyword | Διαδικασιοστρεφή συστήματα | el |