Show simple item record

dc.contributor.advisorΘεοδωρόπουλος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΧατζή, Μικαέλλα
dc.date.accessioned2017-07-11T07:30:11Z
dc.date.available2017-07-11T07:30:11Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9758
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας ήταν να μελετήσει τα ζητήματα που σχετίζονται με το πρόβλημα της ναυτικής απασχόλησης στην ΕΕ και την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη μείωση της ζήτησης του κατώτερου ναυτεργατικού δυναμικού και το σημαντικό έλλειμμα αξιωματικών, το οποίο δημιουργείται από την υποκατάσταση των Ευρωπαίων και Ελλήνων ναυτικών από αλλοδαπούς ναυτικούς χαμηλότερου κόστους, την χαμηλή προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα λόγω της κοινωνικής απαξίωσης των επαγγελμάτων αυτών, καθώς και από το πολύπλοκο και ασαφές πλαίσιο των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών που επικρατούσε τις τελευταίες δεκαετίες και έως την εφαρμογή το 2013 της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (ΜΙΧ) 2006. Η Σύμβαση αυτή καθορίζει ένα ενιαίο πλαίσιο ελάχιστων προτύπων και συνθηκών ναυτικής εργασίας και διαβίωσης, το οποίο αποτελεί τη βάση για τις συμβάσεις ναυτικής εργασίας που εφαρμόζονται τόσο σε πλοία υπό σημαίες κρατών -μελών της ΕΕ, όσο και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας, εφόσον το κράτος της σημαίας την οποία φέρει το πλοίο έχει επικυρώσει την ΜΙΧ 2006. Στη συνέχεια η εργασία επικεντρώθηκε στην ανάλυση και σύγκριση των όρων των συμβάσεων ναυτικής εργασίας που εφαρμόζονται και αν οι συμβάσεις αυτές που στοχεύουν στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών, συνέβαλαν στην ανατροπή της συρρίκνωσης του ναυτεργατικού δυναμικού και στην προσέλκυση νέων στις ναυτικές σχολές για την κάλυψη του ελλείμματος των αξιωματικών στο μέλλον. Η εργασία ανέδειξε ότι οι συμβάσεις ναυτικής εργασίας έχουν βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών, ιδίως αυτών που εργάζονταν σε υποβαθμισμένα πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας, αλλά αυτό επετεύχθη κυρίως λόγω των πολύ αυστηρών κανονισμών συμμόρφωσης που εφαρμόζονται σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, υπάρχει μια τάση βελτίωσης της κοινωνικής αντίληψης για τα ναυτικά επαγγέλματα, όπως φαίνεται από την αύξηση της ζήτησης για τις ναυτικές σχολές και την μείωση της διαρροής των αξιωματικών από τα πλοία, τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, για την επίτευξη σημαντικής αύξησης της ναυτικής απασχόλησης στην ΕΕ και την Ελλάδα, απαιτούνται πρώτον, βελτιώσεις στους όρους των συμβάσεων, ώστε να εκλείψουν οι υπαρκτές ανισότητες σε κάποιους τομείς, όπως για παράδειγμα το κόστος επάνδρωσης και η σύνθεση των πληρωμάτων, δεύτερον, η συνεχής επιβολή συμμόρφωσης με τους όρους των συμβάσεων σε όλα τα επίπεδα και τέλος, η εφαρμογή μιας σειράς προτεινόμενων δράσεων ενίσχυσης της ναυτικής απασχόλησης με τη συμβολή και τη συνεργασία των πλοιοκτητών, των ναυτικών ενώσεων και της κυβέρνησης σε κάθε κράτος- μέλος της ΕΕ, περιλαμβανομένης της Ελλάδος.el
dc.format.extent126el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΟ ρόλος των συμβάσεων ναυτικής εργασίας στο πρόβλημα της ναυτικής απασχόλησηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe aim of this postgraduate thesis was to study the issues related to the problem of maritime employment in both EU and Greece, which consists essentially of the reduction in demand for seafarers and the substantial shortage of ship officers, mainly due to the replacement of European and Greek seafarers by low cost seafarers from third countries, the low interest of young people to enter the maritime professions due to the social devaluation of the profession, as well as, the complex and vague framework of the working and living conditions on board ships that prevailed over the last decades and until the implementation, in 2013, of the Maritime Labour Convention (MLC) 2006. The Convention defines a common framework of minimum labour and living standards of seafarers, which now serves as a base for other maritime labour conventions, applicable to both ships under EU national flags and flags of convenience, as long as the flag state of the ship has ratified MLC 2006. Then, the thesis focused on the analysis and comparison of the main terms and conditions of the Conventions in use, and on evaluating the role and contribution of these conventions to the improvement of the maritime employment problem. The study found that the implementation of the maritime labour conventions have improved the working and living conditions of seafarers, especially of those working on substandard ships under flags of convenience, but this was mainly achieved due to the very strict compliance regulations applied at all levels. Also, there is a trend of improved social perception regarding the seafaring professions, indicated by the increase in demand for maritime studies and the increase of retention rates of officers. However, a significant increase in demand for seafarers in EU and Greece, requires firstly, to implement changes in the terms of the Conventions, in order to eliminate the wide disparities that continue to exist in some areas, such as seafarers’ salaries and the manning scales on ships of various types, secondly, to impose even greater enforcement of compliance with the terms of the Conventions at all levels and, finally, to implement a set of selected actions, to strengthen maritime employment, with the contribution and cooperation of shipowners, seafarers’ unions and the government in each member-state of EU, including Greece.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΝαυτική εργασίαel
dc.subject.keywordΣυμβάσεις ναυτικής εργασίαςel
dc.subject.keywordΝαυτική απασχόλησηel
dc.subject.keywordMaritime labourel
dc.subject.keywordMaritime Labour Convention (2006)el
dc.subject.keywordMaritime employmentel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»