dc.contributor.advisor | Παντελίδης, Παντελής | |
dc.contributor.author | Τριχάκη, Τσαμπίκα - Παρασκευή | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T07:33:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T07:33:23Z | |
dc.date.issued | 2016-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9570 | |
dc.description.abstract | Καθώς, η εποχή που διανύουμε χαρακτηρίζεται από έντονη οικονομική απελευθέρωση και έντονο ανταγωνισμό, όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν στρατηγικές Συγχωνεύσεων και Εξαγορών, είτε για να επιβιώσουν είτε για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς που κατέχουν στην αγορά.
Έτσι στη παρούσα εργασία θα αναλύσουμε τις στρατηγικές Συγχωνεύσεων και Εξαγορών και θα επικεντρωθούμε στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών και στη πρόσφατη περίπτωση των Aegean – Olympic Air.
Η Διπλωματική Εργασία οργανώνεται σε τρία μέρη και επιμέρους κεφάλαια. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τις θεωρητικές προσεγγίσεις στο θέμα μας, το δεύτερο μέρος αναφέρεται στο κλάδο της αεροπορικής βιομηχανίας και το τρίτο περιλαμβάνει τη περίπτωση Εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines.
Αρχικά θα αναλυθεί το θεωρητικό υπόβαθρο των Εξαγορών και Συγχωνεύσεων στον επιχειρηματικό κλάδο. Αναλύονται και ταξινομούνται τα είδη των Εξαγορών και Συγχωνεύσεων, τα οφέλη και τα κίνητρα των επιχειρήσεων καθώς και οι πραγματοποιούμενες συνέργιες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον ρόλο και την επίδραση της εταιρικής κουλτούρας στις Ε&Σ.
Στη συνέχεια μελετάται ο κλάδος αεροπορικής βιομηχανίας σε διεθνές και εγχώριο περιβάλλον, το αντικείμενο των Ε&Σ στον κλάδο των αερομεταφορών καθώς εξετάζεται και η πρόσφατη περίπτωση Εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines. Περιγράφονται οι δύο εμπλεκόμενες εταιρείες, ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού και οι λόγοι απόρριψης της πρώτης προσπάθειας. Αναλύονται οι συνθήκες που δημιουργήθηκαν την περίοδο 2010-2014 και εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία της Aegean , που παρουσιάζονται μετά την εξαγορά της Olympic Air. | el |
dc.format.extent | 124 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Συγχωνεύσεις και εξαγορές : η περίπτωση της Ολυμπιακής | el |
dc.title.alternative | Mergers and acquisitions : case of Study Olympic Air | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Nowadays, the economic environment is portrayed by solid economic liberalization and fierce competition. Consequently, the majority of companies adopt strategies of M&A either to survive or to increase their market share.
In this paper, the strategy of M&A will be investigated. Notably, the airline industry and the recent acquisition of Olympic Air by Aegean Airlines will be examined.
The thesis is organized into three sections and sub-sections. The first part contains the theoretical approaches to the subject, whereas the second one refers to the aviation industry. Lastly, the third part introduces the acquisition of Olympic Air by Aegean Airlines.
First of all, the theoretical background of M&A on business sector in general will be examined. More specifically, the types of M&A, their benefits, the interests of businesses which are involved into, and the synergies that occurred after them are analyzed and classified properly. An emphasis will be given into the role and the impact of business culture during M&A.
Then, the aviation industry in domestic and international environment and the role of M&A into them is examined, by researching in detail the recent acquisition of Olympic Air by Aegean Airlines. The profile of these companies is reported, the massive role that European Commission responsible for competition had played, during the first unsuccessful attempt of possible acquisition, will be evaluated too. Finally, the outcomes of the acquisition of Olympic Air by Aegean Airlines into the financial position of Aegean Airlines in the time period of 2010-2014 are interpreted. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Συγχωνεύσεις – εξαγορές | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικός σχεδιασμός | el |
dc.subject.keyword | Αεροπορικές εταιρείες | el |